tag1 Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 A7N8X-E Deluxe DDR400 Qualified Vendor List http://uk.asus.com/products/mb/socketa/a7n...-d/overview.htm
sparks Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 Satt opp 2 maskiner med Abit NF7 og Twinmos PC3200.. de går den dag idag..
blackbrrd Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 (endret) Det jeg har testet er twinmos+nforce2+brukt innebygget vga=dårlig kombo. Hovedkortet var av billigste epox slaget twinmos rammen var av billigste slaget den og. Det kan godt hende at en ny bios fikser hele problemet, men når jeg testet det så var det ingen nyere bioser ute. Til dere som sier: "hvis det ikke fungerer så er det feil på hk"... Vel.. det er nå faktisk slik at jeg hadde 7hk + 7minnebrikker å teste med da.. jeg gadd ikke mer etter 3. kombinasjonen. Minnebrikkene er brukt i andre hk (funker fint) Hovedkortene er brukt med andre minnebrikker (funker fint) Konklusjon: noen hovedkort har problemer med visse typer ram. Endret 14. april 2004 av blackbrrd
jonnor Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Jeg har to "nForce2 og TwinMOS maskiner" i huset, og begge har fungert helt glimrende fra første dag. Den ene har integrert grafikk også, men kortet er fra Asus da.
m0rg Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Jeg har testet Twinmos Twister PC3200 på to ulike nforce2 hovedkort (asus og msi) uten at det funka på noen av maskinene. Og ja minnebrikkene er feilfrie. Crucial er etter min mening et bedre valg. m0rg
O. B. Lix Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Jeg har også et problem med nforce2, twinmos og innebygget SK... Men til alle dere som ikke har problemer med dette: Vet dere det? Dvs har dere testet med litt "tøffe" midler slik som memtest86+ ? Dette programmet kjører i linux (tror jeg), last ned ISO-versjonen, brenn denne til CD med Nero og start pc-en med denne i... Ekle svar av og til
endrebjo Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 De fleste problemene med innebygget GPU løser seg ved BIOS oppdatering, gjorde isåfall det meg meg og noen andre jeg har hørt om.
siggen7 Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 TwinMOS ram funker dårlig på nForce2 kort med integrert skjermkort fra MSI. Tror ikke det er det samme problemet med tilsvarende hovedkort fra andre produsenter. Har hatt samme erfaring, med Twinmos 2700 minne brikke.
brsseb Skrevet 14. april 2004 Forfatter Skrevet 14. april 2004 Corsair TWINX 1GB pakken eg har bestillt rakk ikke å bli registrert før påske og er forsinket, og har hatt 1x 512 PC2100 TwinMos brikke i den nye maskinen no (nForce2) i en uke uten ett eneste problem(CL2). Men det er en noe "eldre" TwinMos da (husker ikke ifarten om d e WinBound på den..). Men kan iallefall bekrefte at TwinMos ikke er noe problem på d nForce2kortet eg har iallefall .
Zamoht Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 (endret) twinmos trøblet hos meg med et MSI nforce2 kort, samme ramma fungerer med nf7s.. Kan vi ikke få i gang en poll? alt: - jeg har hatt problemer med twinmos og nforce2 - jeg har aldri hatt problemer med twinmos og nforce2 - jeg har ikke testet twinmos og nforce2 Så kan vi se.. ser ut som en del som har hatt problemer her.. Endret 14. april 2004 av Zamoht
Bach Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Tre sider med mer eller mindre kvalifiserte gjetninger, i tillegg til flere andre tråder om samme emne, og ingen har klart å finne ut hva som er årsaken til inkompatibiliteten. Stå på karer! Har leta nettet rundt etter noe mer enn synsing, men har ikke funnet noe fra folk som kan verifisere. Hva gjelder nForce2 m/integrert grafikk kan det virke som om problemet ligger i organiseringa av chip'ene (banks, rows) og hvordan disse blir adressert. Om så stemmer må problemet ligge i hovedkortdesignet og ikke være resultat av ulike produsenter (feks ABIT, MSI, etc ). -Nok en mer eller mindre kvalifisert gjetning. - Uansett: Jeg har sendt flere e-poster til nVidia uten å få svar. Om flere maser på nVidia om årsaken til minneproblemene får muligens en eller annen et svar? I mellomtiden: Det finnes lister over kompatible minnemoduler både hos nVidia og de aller fleste produsentene. Kanskje en idé å sjekke der før man begynner å hyle "<valgfri produsent> suger".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå