Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nettverk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpte nettverkskabel i går og koblet mine 2 maskiner sammen.

jeg har kontakt mellom pc'ene, men får ikke tilgang til ressursene på gamle pc'n. hoved pc'n er som den skal, men alle filene på min gamle pc virker ikke være noe sted?

eneste jeg får opp er schedule og printer mapper(eller noe...husker ikke helt akkurat nå)

trodde min gamle pc's mapper ville dukke opp i hovedmaskinens 'min datamaskin' mappe..?

noen som veit hva jeg må gjøre..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
kjøpte nettverkskabel i går og koblet mine 2 maskiner sammen.

jeg har kontakt mellom pc'ene, men får ikke tilgang til ressursene på gamle pc'n. hoved pc'n er som den skal, men alle filene på min gamle pc virker ikke være noe sted?

eneste jeg får opp er schedule og printer mapper(eller noe...husker ikke helt akkurat nå)

trodde min gamle pc's mapper ville dukke opp i hovedmaskinens 'min datamaskin' mappe..?

noen som veit hva jeg må gjøre..?

Du må dele ressursene du vil ha tilgang til. Uten at du deler kataloger vil du kun få tilgang til schedule og printer greiene..

:edit : Har ikke lest gjennom denne, men ut i fra det jeg kunne se er det en grei gjennomgang av hvordan dette gjøres i windows xp.

http://www.wown.com/j_helmig/wxppntsh.htm

Endret av Carnifex
Skrevet

takk!

skal bare ha hovedmaskina oppkopla mot internett, det vil vel ikke ha noe å si om man deler foldere på en annen maskina da?(som ikke er kopla opp mot en router etc)

Skrevet
takk!

skal bare ha hovedmaskina oppkopla mot internett, det vil vel ikke ha noe å si om man deler foldere på en annen maskina da?(som ikke er kopla opp mot en router etc)

Så lenge en av dem er på internett, er det ikke fysisk umulig og komme seg inn på den som ikke står på internett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...