Gå til innhold

Passion of Christ


Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Personlig synes jeg den var skikkelig dårlig. Hva tenker du på med realistisk?

Om det virket historisk riktig og ekte framstilt mener jeg (med alle detaljer etc)

Har ikke sett den, men de fleste anmeldelser jeg har sett mente at den ikke hadde noe realistisk preg, heller ett mytisk preg, pga urealistisk fargevalg, kulisser djevelen dukker opp (?), dårlig språk osv.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
...ikke hadde noe realistisk preg, heller ett mytisk preg, pga urealistisk fargevalg, kulisser djevelen dukker opp (?), dårlig språk osv.

Du fikk med deg det meste.

Lenke til kommentar

Jeg har sett den!.. og jeg likte den ikke. Det ble for mye film for meg, og skjønner egentlig ikke hvorfor man må se 2 1/2 time med tortuering av en person! Når jeg mener for mye film, så mener jeg at feks. når Jesus bærer korset gjennom Jerusalems gater så faller han 4-5 ganger... og det blir som ett lang dejâ vu.. for han detter på samme måte hver gang og det er alltid i sakte film. Ble litt funky!! Også ble han pisket godt over 80 ganger, noe som er drastisk feil siden Paulus skriver han ble pisket 39 ganger (og romerne pisket de som bare skulle "straffes" 39 ganger, 40 ganger var dødelig dose). Også den ravnen som hakket ut øyet til han ene forbryteren..?? Hvor i all verden står det??

Når alt det er sagt, så var filmen ikke så "ille" som jeg trodde. Angående vold og sånt. Har sett verre film..

 

LIKEVEL tror jeg at jeg hadde godt av denne filmen og tror egentlig alle har godt av å se den! Noen filmer er der ute, ikke for underholdning men for å få frem ett poeng ganske klart. Schindler's Liste utretter det samme! "The Passion" får frem eksakt poenget... Jesu led veldig!!

Lenke til kommentar

Jeg er religiøs, stolt av det..

Har ikke sett filmen enda men her skal jeg si noe :

 

Man trenger ikke være kristen for å tro på Jesus, eller si at det er eventyr at han fantest, for det er det BEVIST at han levde.

Men det andre, om korset å sånn tror jeg ikke er bevist så da må du tro, ville bare si dette, og jeg gleder meg til jeg skal se filmen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Man trenger ikke være kristen for å tro på Jesus, eller si at det er eventyr at han fantest, for det er det BEVIST at han levde.

Det er også bevist (HVIS han levde, for det er ikke bevist) at han hadde kort skjegg og kort hår, men det går ingen kristne med på.

Lenke til kommentar

Det er bevist at jesus levde, å at folk trodde han var mesias sønn osv osv osv osv.. Men det er ikke bevist nei at han har noen tilknyttning til gud å det der.. Det er troen da på en måte.. Men det er jo mange som er blitt helbredet, for og dra inn for eksempel svein magne pedersen, helbreder veldig mange folk.. For å ta det som eksempel

Lenke til kommentar

Personen tror jeg nok har eksistert, men denne personen har nok heller vært en person som har opptrått som en religiøs leder slik som feks paven og den nå avdøde lederen for hamas.

Mirakelet med at han mettet flere tusen mennesker med 2 fisk og litt brød vil jeg heller si er en måte fra fortellers side på at denne personen hjalp mange mennesker med mat selv om det var lite mat i dette område.

Husk på at dette ikke er en faktabok men en fortelling/beskrivelse av en person og hva denne personen gjorde for sine medmennesker.

 

 

Samme tankegangen gjelder for vampyer, at de står opp fra de døde.

Før i tiden når vi ikke hadde hjertestartere og annet avansert utstyr var det flere personer som ble erklært døde selv om de ikke var det og når de da våknet trodde man at disse var representanter for djevelen

 

Jeg mener at det meste har en logisk forklaring.

Lenke til kommentar

Filmen, hvordan den er innspilt er god. Men angående handling og slike ting var det ikke stort. Filmen ligger sånn midt på treet. Alle vet hva som skjer det er bare måten det blir framstilt som kan overaske. Jeg satt foresten å gjespet når Jesus brukte halve filmen på å få korset sitt fram til toppen...

Lenke til kommentar

Det er mange som tviler på at Jesus har levd, men ingen som tviler på at Julius Ceaser eller Cleopatra, som begge levde for leeeenge siden. Tror Jesus er så pass dokumentert at selv om du ikke er Kristen, må du innse at han levde.. Ellers syns jeg det var en virkelig sterk film, men jeg er kristen, og det hadde nok mye å si

Lenke til kommentar

Nå skal det jo sies at det ikke bare er i bibelen det står om Jesus, og veldig få "historikere" tviler på at han faktisk har levd. Hvis du er interrestert i å vite hvilke bevis som stilles til grunn kan du jo alltids lese litt her

 

Synes forresten filmen va dårlig filmatisk, men bra i et relgiøst perspektiv. Altfor lange scener til tider..

 

 

En Underlig Lax

Endret av lax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...