Gå til innhold

Lage maps?


Anbefalte innlegg

HEISANN! :cool:

 

Vil egentli bare takke newt32 og si at jeg har fått det til å virke... :D

 

TUSEN TAKK! :!:

 

Arbeidet du gjør her for å hjelpe folk, er virkelig isnpirerende og ellers kult! :yes:

 

Sjekk siden hans HER, du finner alt du trenger her!

 

Stå på! :w00t:

Endret av gromit190
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HEISANN! :cool:

 

Vil egentli bare takke newt32 og si at jeg har fått det til å virke...  :D

 

TUSEN TAKK! :!:

 

Arbeidet du gjør her for å hjelpe folk, er virkelig isnpirerende og ellers kult!  :yes:

 

Sjekk siden hans HER, du finner alt du trenger her!

 

Stå på! :w00t:

Veldig hyggelig å høre at noen for bruk for denne guiden jeg laget. :D

 

Setter stor pris på at du liker mitt arbeid. :thumbup: Man får en god følelse i kroppen når man får vite at man har hjulpet noen. ;)

 

Regnet ikke med at jeg skulle få en slik tilbakemelding... Dette var ikke noe mega prosjekt.

 

Men nå som jeg har sommerferie, skal jeg oppdatere, finpusse og gjøre ferdig guiden.

Lenke til kommentar
Flott! :thumbup:

 

Et par ting til, hvordan lager jeg bakgrunnsbilde til banen min (slik som en himmel eller noe sånt) ?

 

Og hvordan lager jeg "waypoints" til botene??

Du finner en texture som heter SKY. Den bruker du på samme måte som vanlige vegger og tak.. osv.. osv..

 

Waypoints til botter... Det har ingenting med mapping å gjøre... Det må du enten laste ned eller så er det en funksjon til bottene.

Lenke til kommentar

Jeg kan spille samme bane (som jeg har laget) flere ganger uten å gjøre noen endringer (da den enda ikkke er ferdig)... men etter at jeg har prøvd det en 2-3 ganger, slutter det å virke!

 

Derfor skylder jeg på komprimerings-prosessen, det virker som om den bare finner på unnskyldninger for at jeg ikke skal kunne prøve bana...

 

Av og til finner han ikke wad-filene så da må jeg bytte ut de... og av og til går han inn på spillet, men når han skal loade bana, funker det ikke...

 

SINNSYKT IRRITERENDE :thumbdown: !!! har ødelagt 2-3 nesten ferdige baner på denne måten snart! hva er det som er galt... kan det virke hvis jeg bruker et annet komprimeringsprogram eller hva er det som er galt?

 

Skal prøve å gå gjennom guiden din og se om det er noe jeg har gjort galt...

 

Forresten, Newt32... jeg skal legge inn en link på siden min for folk som ikke helt har skjønt seg på valve hammer... :thumbup: kommer etterhvert...

Endret av gromit190
Lenke til kommentar

Nope... sjekket alt...

 

samme problemet enda... prøver det et par ganger, gjør noen små endringer, og så vil det ikke virke lenger...

 

Av og til lager jeg en liten map (sånn bare for å teste), så virker det et par ganger, jeg endrer ikke noen ting, skal prøve igjen men, nei... :no:

Lenke til kommentar

Hmmm... Prøv å av installer VHE. Og installer det på nytt. Ta vare på mapsene dine, som mest sansynelig ligger i \Valve Hammer Editor\maps.

Etter det setter du opp alt på nytt.

 

Hvis det fortsatt ikke funker. Må du spørre noen på forumet til denne siden.

 

Edit: Post nr. 50 :p

Endret av Newt32
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...