Gå til innhold

Lage maps?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Faen nå trenger jeg skikkelig hjelp her aZ :cry: Jeg har lest guiden og prøvde meg fram jeg tok Fil;New da ble selve prog. åpnet og de 4 knappene kom fram. :thumbs: Men da jeg leste guiden og det stod at jeg skulle i den ruten hvor det står 3D trykke på den knappen over så skulle jeg trykke på 3D-Textured og da ble alt svart! :thumbdown: Så gikk jeg til den første ruten, eller den du startet med, var også alt svart :scared: SHIT tenkte jeg og trykket på der det stod "camera" og trykte tilbake til 2D Front (y/z) da kom rutene tilbake men skla det være sånn da? jaja, men så kom gulvet jeg trykte på "browse" og kom til texturene å fant OUT_PAVE2 og trakk en kloss ut, så står det i guiden at jeg skal trykke enter, det gjorde jeg! Da kom den klossen jeg hadde dratt ut, borte!!!
"hva faen?" tenkte jeg. Jeg trykte på 3D ruten og skiftet til 3D Textured, så scrollet jeg litt ut og da så jeg en Blå strek som pekte oppover og en Rød strek som pekte mot høyre, men ikke noe gulv!!! :hmm: :cry: Noen som har hatt det samme problemet? Det er så IRRETERENDE!!! Er det noe jeg har gjort feil el.? Håper noen skjønnte noe av dette!?! Hilsen en som Sliter Noe Jævlig! :no:
Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du mener... Det er en vanelig "nybegynner" feil. Jeg har laget en egen side, en guide der jeg forklarer mer detaljert.

Den finner du her.

Siden min er ikke helt ferdig enda, har ikke tid til å holde på med den. 95% Lekse og 5% fritid :thumbdown:

 

Edit: Glemte noe viktig...

Endret av Newt32
Lenke til kommentar

HeyHey!!!

 

Greit d med newbietingen Newt32, er skikkelig nybegynner 7h! :D

Den guiden din var utrolig bra og enkel fikk til d med en gang :thumbs: Tusen Takk!!! :thumbup: men nå har jeg nok en problem etter at jeg har satt ut Spawns og skal kjøre mappet, "F9" d eneste problemet mitt er at mappet blir kjørt i Half-Life, i Tools/Options/Build Programs der d står "Game Executable" har jeg "Hl.exe" altså ingen "Cstrike.exe" som d står i guiden, har nemelig et kjøpt Half-Life Spill og Downloaded Counter-Strike 1.5!!! :thumbdown: Er det noen andre måter jeg kan kjøre mappet mauelt på? Jeg prøver allikevel å kjøre mappet og da står d i consolen "Dll loaded for mod Half-Life

Execing skill.cfg

Map Change failed "Mapname" not found on server

Execing Config.cfg."

 

Hva er dette da? :hmm: Håper noen vet svar!?!

 

KillerClown :devil:

Lenke til kommentar

Det er en til måte. Hvis ditt oppsett er helt likt det oppsettet på guiden (dobbelsjekk), skal ZHLT lage en .bsp fil i /Sierra/Half-Life/cstrike/maps mappa di. Hvis ditt map ligger der, skal det være mulig å kjøre cs, lage en LAN game (med ditt map selvsagt) og teste mapet ditt der...

Men jeg skjønner ikke den delen med at VHE kjører mapet i HL... :hmm: Prøv å ta en titt her.

 

Men nå vet jeg ikke om du spiller cs 1.5 eller 1.6 (Steam) :ermm:

 

Edit: Skrev flere bokstaver :p

Endret av Newt32
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Trykk her, d står hva du skal gjøre. Og når du er ferdig med det kan du trykke her, så kommer du deg i gang. ;)

Hvis du har spm. så spør bare i denne tråden.

 

Ps. niXon^^: det er egentlig meget enkelt, når du har lært det, har laget mange

allerede :p

 

Edit: Fixe gammel link!

ehh

 

eg får ikkje til å å sette opp Hammer!!? :no::hmm::blush:

Lenke til kommentar
Trykk her, d står hva du skal gjøre. Og når du er ferdig med det kan du trykke her, så kommer du deg i gang. ;)

Hvis du har spm. så spør bare i denne tråden.

 

Ps. niXon^^: det er egentlig meget enkelt, når du har lært det, har laget mange

allerede :p

 

Edit: Fixe gammel link!

ehh

 

eg får ikkje til å å sette opp Hammer!!? :no::hmm::blush:

Du må si meg hva du ikke får til. Husk å se nøye på bildene. Du kan også se på min guide. Her finner du guiden min.

Lenke til kommentar

Får vel skryte litt jeg da ;)

 

For øvrig bruker jeg HLCC 1.4 til å kompilere brettene mine. Dette er en eget program som gjør brettene spillbare. Bedre enn å bruke kompilatoren som følger med Worldcraft/Hammer. Den er litt vanskelig å få tak i, men en burde klare å grave fram noe via Google.

 

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Får vel skryte litt jeg da ;)

 

For øvrig bruker jeg HLCC 1.4 til å kompilere brettene mine. Dette er en eget program som gjør brettene spillbare. Bedre enn å bruke kompilatoren som følger med Worldcraft/Hammer. Den er litt vanskelig å få tak i, men en burde klare å grave fram noe via Google.

 

 

Lykke til! :)

naiz det mappet der pytagoras

 

kan du legge det ut så jeg kan downloade det?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Får vel skryte litt jeg da  ;)

 

For øvrig bruker jeg HLCC 1.4 til å kompilere brettene mine. Dette er en eget program som gjør brettene spillbare. Bedre enn å bruke kompilatoren som følger med Worldcraft/Hammer. Den er litt vanskelig å få tak i, men en burde klare å grave fram noe via Google.

 

 

Lykke til!  :)

Det er en ting jeg ikke skjønner... Hva er forskjellen på hvordan komplimator man bruker?

 

Alltså, blir mapene "bedre" når man bruker HLCC 1.4, en når man bruker Zoners Half-Life Tool (ZHLT)?

 

Her finner du textures

Mange kule textures. Men hvem er "du"? Hvis du mente at "du" er den som leser innlegget, følte jeg for å si takk :D

Lenke til kommentar
Alltså, blir mapene "bedre" når man bruker HLCC 1.4, en når man bruker Zoners Half-Life Tool (ZHLT)?

De blir ikke noe bedre av hvilket program du bruker til å compilere brettet.

Derssuten må du alltid bruke ZHLT (hvis ikke qtools da men vil ikke komme inn på det). Uansett om du bruker Hammer, HLCC, Batch Compiler eller lager en batch fil så bruker du alltid ZHLT.

Du kan si at ZHLT er selve hovedfilen som kompilerer brettet, mens HLCC bare utfører operasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...