Gå til innhold

Hva synesdere om det nye designet til komplett.no?


Hva synes du om det nye designet til komplett.no?  

219 stemmer

  1. 1. Hva synes du om det nye designet til komplett.no?

    • Bra
      44
    • Bra, men brukervennlighetern er redusert
      31
    • Ok
      37
    • Dårlig
      88
    • Har ikke sett værre
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjapp oppdatering på enkelte ting som folk har lurt på:

 

 

- PC-byggeren kommer straks tilbake, vi jobber på spreng for å få alt klart.

- Fontstørrelsen har vi økt noe etter deres anbefalinger.

- Ukens tilbud har blitt noe synligere (hyggelig at dere savnet dette).

- Siden validerer nå som xhtml 1.0 transitional.

- Skriften i tekstreklamene har blitt forbedret og hele siden er nå "lesbar" i 1280x oppløsning.

- Design forbedret for Opera og andre lesere.

- Man kan sortere på pris ved å bruke menyen øverst til venstre inne på produktlistene, vi vurderer også enda bedre løsninger for dette.

 

 

Mer kommer plutselig :)

Lenke til kommentar

Ser endel bedre ut nå!

 

Men jeg synes at på "Anbefalte produkter" så har linkene for stor font.

 

Konto siden er uryddig og sammenklumpet,

et linjeskift etter hver "Se på" knapp hadde gjort seg samt justere

de slik at det står på linje vertikalt.

 

På produktlistene så trenger ikke "Produsentens varenr" stå på egen

linje, det kan stå etter "Vårt varenr"

Linkene er for stor font, 2 hakk mindre f.eks

 

lqpl

Lenke til kommentar

Det er upraktisk å skrolle med piltastene i det nye designet. Pil-ned skroller i søkeboksen, ikke i skjermebildet.

 

Men det er kanskje resultat av en avveining mellom hvor ofte det skrolles med taster i forhold til hvor ofte det søkes? For meg er det upraktisk å ikke kunne bruke tastene direkte.

Lenke til kommentar
Kjapp oppdatering på enkelte ting som folk har lurt på:

 

 

- PC-byggeren kommer straks tilbake, vi jobber på spreng for å få alt klart.

- Fontstørrelsen har vi økt noe etter deres anbefalinger.

- Ukens tilbud har blitt noe synligere (hyggelig at dere savnet dette).

- Siden validerer nå som xhtml 1.0 transitional.

- Skriften i tekstreklamene har blitt forbedret og hele siden er nå "lesbar" i 1280x oppløsning.

- Design forbedret for Opera og andre lesere.

- Man kan sortere på pris ved å bruke menyen øverst til venstre inne på produktlistene, vi vurderer også enda bedre løsninger for dette.

 

 

Mer kommer plutselig :)

Deler av siden valider vil nok være mer korrekt å si :) Men for all del, det er et steg i riktig retning, og veldig positivt at dere tar kommentarene til vurdering.

 

eksempel på side som ikke validerer.

Lenke til kommentar

Jeg må si at siden har ikke blitt mer brukervennlig, rettere sagt det motsatte.

 

La oss si du skal kjøpe Harddisk og går inn på 3,5". Så skal du sjekke feks 2,5" harddisk. Nå kan man ikke lengre bruke link direkte i menyen til venstre, men må nå trykke enten "back" eller velge Harddisk->2,5". Ikke raskere og ikke mer effektivt.

 

Dessuten er linken til Ukens tilbud blitt omtrent usynlig, noe som ikke tjener oss kunder eller komplett.no noe særlig.

 

Hurtiglinkene til blant annet Lyd/bilde - Foto osv. er også borte. Hvor har de blitt av??

 

Når det gjelder konto sidene må jeg si at jeg ble virkelig skuffet. Det gamle designet var veldig oversiktlig og ryddig. Det var rett og slett helt genialt å bruke etter min mening. Nå finner jeg meg litt fortapt i bakgrunnsløse bilder og linker med direkte stygg "highlighting".

 

Jeg er enig i at "Don't fix it if it ain't broke". Greit de har gått over til et nytt system men det er ikke nødvendig å la kundene lide for dette. Håper de som jobber med designet på siden tar alle kommentarene til etterretning og gjør noe for å rette opp de "feilene" som fins.

 

Mvh,

Sigurd

Lenke til kommentar

Et par ting til..

 

Hvorfor kommer man til Handlekurven når man trykker kjøp?

I allefall burde "Fortsett å handle" gå tilbake til der man var

før man trykket "Kjøp" (m.a.o. "Back")

 

Inndeling av produkter, f.eks Minne

Andre webshoper har minne delt inn i 2700, 3200, 3500 osv

Slik det er nå blir f.eks Minne listen lang og man kan ikke velge å se

kun 3200 minne f.eks

 

Sorter på pris osv burde vært øverst på Produktlistene

 

lqpl

Lenke til kommentar

Helt enig Tydeus! Den første versjonen var nesten umulig i 1280, men nå ser den fin ut.

Men det jeg savner/synes burde gjøres om på er:

  • Når du trykker på f.eks "Skjermer", så synes jeg at alle undekategorier burde komme opp både i venstre marg (som det gjør) OG under "Anbefalte produkter i Skjermer"
  • Man burde har en knapp (slik som før) hvor man kan enkelt sortere etter pris, slik at man slipper å trykke på den i venstre marg
  • Lagerstatus burde ha hatt en egen kollonne rett ved siden av pris (slik det var før), evt gjerne med farget skrift: eks. hvis det ikke er på lager og det er ubekreftet; rød skrift; mange på lager; grønn skrift; få på lager; gul skrift, osv...
  • Gjerne ha den banneren (som på førstesiden) med "hjemme-pc, samsung syncmaster 172S" følge alle sidene, gjerne med noen andre tilbud da... Synes at alle under sidene ser ut som om de mangler noe uten den øverste banneren/linja. Best hadde vært å bytte ut den med en "ukens tilbus banner"

Noen som er enig?

 

OOps, er visst en ny tråd om dette... HER...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...