Gå til innhold

GeForce FX5900


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nytt skjermkort, men mitt hovedkort ASUS P4PE støtter kun 1.5 volts grafikkort.

 

Hva kjører FX5900 kortene på?

 

Betyr feks "AGP standard 3.0" at det er et 3 volts kort?

 

Ser også at 128MB og 256MB utgavene har nesten dobbel pris, er 256MB kortene så mye bedre enn 128MB?

Endret av Cyberbug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Fx5900 går helt bra på kortet ditt, så det er ikke noe problem, den kjører på 1,5v. AGP standard 3.0 betyr bare at det kjører på AGP 8X, noe som ikke er et problem det heller. Det med de 256mb mere ram er som jeg kan erindre bare ekstra ram. Det finnes vel ikke et flertall med spill som kjører noe nevneverdig raskere eller krever 256mb ram på skjermkortet, så jeg ville ha gått for 128mb versjonen!

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Når jeg ser nærmere på bildene av kortet, så ser jeg faktiskt det :blush:

Gått meg hus forbi.

 

Husker at jeg en gang hadde et hovedkort med AGP pro slot som det het.

Den hadde et lite gult klistremerke som dekket over den fremste biten av AGP slotten som jeg skulle fjerne hvis jeg satt inn et PRO kort, men det er mulig at dette er "steinalder" og ikke gjelder lenger.

 

Nå ble jeg virkelig i tvil....hmmm...spiller for dagen BFV og hører at FX kortene gjør det bedre akkurat der, men dette blir muligens patched etterhvert.

 

Uansett sitter jeg nå med GeForce3 200Ti.

Folk plaffer meg rett ned før jeg i det hele tatt rekker å hakke siktet i nærheten av den som skyter.

Dessuten har de bedre/lengre sikt enn meg fordi jeg må skru ned detaljer for å kunne spille uten hakk.

 

Hva i h..... for et kort skal jeg velge nå? Nok noen timer med research. Trodde jeg var kommet frem til å trykke "kjøp" knappen, men nei...

Lenke til kommentar

Forstår det slik at du har et gammelt Hk, da har du sikkert pc2100 ram og en gammel cpu (under 1,8Ghz?). Stemmer dette så er det egentlig ingen vits å kjøpe seg nytt skjermkort da flaskehalsen ligger i systemet ditt og du kommer til å få mindre ytelse for pengene enn om du oppgraderer HK, cpu og minne.

 

Min anbefaling : kjøp noe raskt og billig + et abit hk som kan overklokkes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...