Gå til innhold

Slo ihel Katt


Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke det hun gjorde var greit, og hun kunne i det minste dopet ned katten eller noe før hun kverka den. Men jeg synes mange her overreagerer noe sinnsykt! Dere snakker om å henge henne ut i gapestokk, slå henne med kjepper, fenglse henne osv. For meg virker det som at dere er på samme nivå som henne, om ikke hakket galere.

 

Skaff dere litt perspektiv!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ingen som tenker på alle de stor fiskene som ahr blirr fisket rundt om kring. De blir som regel slått i hodet en del ganger før de dør. Og hvis de er spesielt store eller fine blir de utstoppet og festet til treplater som folk henger over peisen sin.

 

De gør jo gjennom akkurat det samme som den katten, men det er ingen som reagerer på det.

 

BTW: jeg mener at ingen av delene er spesielt greit.

Lenke til kommentar
Er det ingen som tenker på alle de stor fiskene som ahr blirr fisket rundt om kring. De blir som regel slått i hodet en del ganger før de dør.

Det å avlive en fisk ved å slå den et par ganger i hodet med en priest kan ikke sammenlignes med det å slå ihjel ei katt med en kjepp. En annen ting er at fisken er mat mens katten er et kjæledyr.

Poenget er at man slår en del ganger før dyret dør. Og hvis man stopper ut en fisk så blir den ikke spist, da blir den utgravd og stappet med nokke greier...

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke det hun gjorde var greit, og hun kunne i det minste dopet ned katten eller noe før hun kverka den. Men jeg synes mange her overreagerer noe sinnsykt! Dere snakker om å henge henne ut i gapestokk, slå henne med kjepper, fenglse henne osv. For meg virker det som at dere er på samme nivå som henne, om ikke hakket galere.

Fatter ikke helt hvordan det å be om at en person blir kastet i fengsel for dyreplageri e.l. kan være galere enn å drepe en katt med en kjepp.

 

Det eneste jeg ser på som overreaksjon er å denge vedkommende med kjepp selv.

 

Et par timer i Stockholm i gapestokk, og en samling illsinte dyrevernere utstyr med råtne tomater hadde hun bare hatt godt av. Kunne tatt bilde av det etterpå og utstilt det sammen med katten sin.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke det hun gjorde var greit, og hun kunne i det minste dopet ned katten eller noe før hun kverka den. Men jeg synes mange her overreagerer noe sinnsykt! Dere snakker om å henge henne ut i gapestokk, slå henne med kjepper, fenglse henne osv. For meg virker det som at dere er på samme nivå som henne, om ikke hakket galere.

Fatter ikke helt hvordan det å be om at en person blir kastet i fengsel for dyreplageri e.l. kan være galere enn å drepe en katt med en kjepp.

Poenget er at man ikke skal utøve noe øye-for-øye rettspraksis og dermed la volden avle ny vold. Det er et viktig prinsipp at folk som gjør noe galt skal straffes med mildere metoder enn det den dømte selv er dømt for.

 

Her synes jeg at å sitte i fengsel i måneder eller i gapestokk noen timer med gærninger rundt seg er for streng straff for å ha pint den katta i noen sekunder og den sårende opplevelsen eieren måtte få. Straffen bør altså stå litt i stil til ugjerningen. I dette tilfellet kan jeg tenke meg max noen dagers samfunnstjeneste pluss kanskje en avtale om noen timer med psykolog-terapi.

 

Et par timer i Stockholm i gapestokk, og en samling illsinte dyrevernere utstyr med råtne tomater hadde hun bare hatt godt av. Kunne tatt bilde av det etterpå og utstilt det sammen med katten sin.

 

Det eneste jeg ser på som overreaksjon er å denge vedkommende med kjepp selv.

Du tror ikke det vil skje? At noen gale dyrebeskyttere slår henne i hjel i den gapestokken?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Poenget er at man ikke skal utøve noe øye-for-øye rettspraksis og dermed la volden avle ny vold. Det er et viktig prinsipp at folk som gjør noe galt skal straffes med mildere metoder enn det den dømte selv er dømt for.

 

Her synes jeg at å sitte i fengsel i måneder eller i gapestokk noen timer med gærninger rundt seg er for streng straff for å ha pint den katta i noen sekunder og den sårende opplevelsen eieren måtte få. Straffen bør altså stå litt i stil til ugjerningen. I dette tilfellet kan jeg tenke meg max noen dagers samfunnstjeneste pluss kanskje en avtale om noen timer med psykolog-terapi.

...

Du tror ikke det vil skje? At noen gale dyrebeskyttere slår henne i hjel i den gapestokken?

Øye-for-øye kommer i denne saken an på om man ser på et katteliv og et menneskeliv som likeverdige.

 

Når det gjelder gapestokken så kunne man hatt ordenspoliti osv.

 

(Men uansett så er jeg egentlig enig med deg. Jeg bare provoserer litt)

Lenke til kommentar
Er det ingen som tenker på alle de stor fiskene som ahr blirr fisket rundt om kring. De blir som regel slått i hodet en del ganger før de dør.

Det å avlive en fisk ved å slå den et par ganger i hodet med en priest kan ikke sammenlignes med det å slå ihjel ei katt med en kjepp. En annen ting er at fisken er mat mens katten er et kjæledyr.

Mange i Norge har fisk i akvarium, altså som kjæledyr. Mange steder i verden er katter mat. Men såklart man kan jo ikke ha i hjel noe som er så søtt som en liten katt nei og nei.

 

*HOST*hykler*HOST*

 

Husker dere da de drepte og spiste en katt på Robinson? det fikk stor mediadekning, men dette er jo 10 ganger verre...

 

Det er jeg forsåvidt enig i, selv om jeg ikke syns Robinson-episoden var så ille.

Endret av farke
Lenke til kommentar

De fleste jeg kjenner som jeg kjenner som får kattunger de ikke får gitt bort, tar hode til katten og denger det i en stein HARDT en gang, eller hiver en stein over. Katten dauer på sekundet.

 

Hva syns dere om det?

 

Det var vel ikke noe ulovlig i det hun gjor vel? (Utenom avlivingen som kan kanskje er på grensen til dyreplageri)

 

Jeg syns slike saker får alt for mye oppmerksomhet... går aldri noe særlig inn på meg. Det er jo bare et katteliv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...