Gå til innhold

oppstart av XP

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Når jeg starter win Xp og kommer in i windows står det et rødt kryss over Norton Antivirus logoen nederst til høyre på skjermen. Da tar det ca. 1-2 minutter før det er mulig og connecte adsl linjen og gå in på mindatamaskin, etter å ha ventet 1-2 min. så hører man et slags klikk fra pc'en og krysset går bort og alt fungerer. Hva kan gjøres for å unngå denne tregheten?

Endret av Jompe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo et kjent problem at Norton stjeler mye maskin kraft. Er det er gammel maskin du har??

Du kan jo prøve å disable Norton så ta en restart. Se om ikke maskinenstarter opp normalt da. Evt prøve å avinstalere og instalere Norton på nytt. Du må nesten prøve deg fram.

Men prøv først å disable Norton og se hva som skjer..

Skrevet

Hadde samme problemet.

Jeg tenkte som så at Ad-Aware kunne fjerne problemet. Så jeg la inn det og lot det gjøre jobben sin. Det sa at det skulle slette noen filer som det ikke fikk slettet før jeg startet på nytt.

Så jeg startet på nytt og lot det slette filene. Da fikk jeg ikke internett i det hele tatt og måtte formatere :devil:

Ad-Aware skal aldri mer inn på denne maskin.

Vet ikke om noe annet du kan gjøre uten om å formatere...Ekke 'pro' på omerådet.

Skrevet
For å fjerne krysset, høyre-klikk på ikonet nede i trayet og velg "enable auto-protect". Krysset vises når denne er disabled

Når jeg hadde dette problemet fikk jeg ikke trykke høyre klikk der. Kom ikke opp noe da.

Skrevet (endret)

Har nøyaktig det samme problemet! Irriterer meg grenseløst at jeg må vente 2-3 min får at alle prosessene er igang... Kjørte Spybot og problemet forsvant en kort periode, men nå er det tilbake. Kjenner fler som har opplevd det samme.

(Har ikke noe med hardware å gjøre, har xp2800 og 1 gig ram)

Virker som om noen av prosessene ikke kommer igang ved oppstart. I task manager ved oppstart har jeg 25 prosesser, 2 min etterpå er det 35-36 som rett etterpå blir 32??

Noen som har en bra forklaring?

Endret av sdn
Skrevet (endret)

Formatere huh . Makan til forslag til feilsøking .

Installer spybot immunize , spywareguard og spywareblaster .

Beskytt deg , kun antivirus program er ikke godt nok lengre idag.

Det er flere worms/trojanere nå som angriper antivirus software .

Og symantec er garantert først på den lista .

winsockfix fixer det med internett forbindelsen etter at du har

hatt spyware .

.....

Endret av syar2003
Skrevet

Altså, dette problemet har faktisk lite med spyware å gjøre.

Dette er en form for bug som kommer noen ganger på pc'er med norton innstallert. Heldigvis så fjerner som oftest en fullstendig reinnstallasjon av norton dette problemet.

Fjern alt av norton, liveupdate, liveadvisor osv..bruk så regcleaner til å fjerne siste rest av norton, reboot, reinnstaller, reboot.

Så ser vi hva som skjer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...