Gå til innhold

Hjemmesnekra vannkjøling & Wood Delight Update!


Anbefalte innlegg

Tanks er som regel/alltid pansret med armert stål, og det kan du bare drømme om å klare å bore noe særlig i med en vanlig hånddrill.

 

Kevlar som er stoff av edderkoppspinn brukes i skuddsikre vester. Det blir skuddsikkert ved 16+ lag.

 

Aluminium er ikke spesilet lurt å pansre tankser med, ettersom det har veldig lav massetetthet og gir etter veldig lett, men det er helt utmerket å lage vannblokker i.

 

 

Du kunne jo vurdert å ha plexitopp på kjøleblokken din?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ja da har jeg skaffet meg kamera (lånt) :wow:

 

Etter en dag på bilteama:

Skruer, muttere, gummiringer, gummimatte, slange, nippler (1/4" gjeng 12mm for slange), slangeklemmer. Har også skaffer meg 10mm plexiglass.

shoppa%20p%e5%20biltema.jpg

 

Raddisen (bilregister) som jeg kjøpte hos en skraphandler for 100 spenn :thumbup:

Nipplene på denne er litt for store for slangen. Hørt at slangen blir fleksible når man varmer den opp. Noen som vet hva man varmer den opp med?

raddis.jpg

 

Som tidligere sagt er dette mitt design:

 

S%20design.gif

 

Og slik ser de ut etter ca 1,5 times jobb:

blokk%20ovenfra.jpg

Er litt vanskelig å få ordentlig nærbilde.

blokk%20skr%e5.jpg

 

Må nok jobbe litt til med denne... Jeg har brukt drill med metallbor og sånne pussespisser som man kan sette på drillen til å slipe med. Plata er bare 5mm, så jeg har ikke gravd så langt ned, men jeg regner med at den kommer til å kjøle litt for det...

 

 

:cool:

 

Fant dessuten disse hos skraphandleren...

kobberplater%20tynne.jpg

 

Trur dette har vært brukt til noe høyspent greier.... Perfekt til å kjøle rammen med. 2mm tjukke, 25mm brei og 165mm lang. yeah!

 

Trur det er tinn eller noe på utsiden og kobber inni, burde jeg fjerne sølvlaget? :

 

Skal prøve å gjøre ferdig siste finishen på blokka i løpet av noen dager.... Og kanskje montere plexitopp, toppen er 10mm så det kan hende at jeg må pusse den ned, nipplene passer akkurat til 8mm...huh.... men jeg vet ikke om det er nødvendig....Forslag?

 

Kommer vel update i løpet av noen dager (håper jeg) :roll:

 

see ya :)

Lenke til kommentar

S designet funker med Danger Den Z-chip i det minste. Ville nok prøvd å lage bunnen så tynn som mulig før den er kommet alt for langt, da det er irriterende å være nesten ferdig og deretter måtte drille på nytt....

 

De fleste nyere blokker med gode resultater er meget tynne ved prosessorcore. Om ikke annet kunne det kanskje vært en ide å lage en liten neddypning rett over core?

Lenke til kommentar
Stål er nok ikke noe særlig å jobbe med, det er en grunn til at de lager tanks av det.

Jeg tror jeg har hørt at stål leder varme ca.4 ganger dårligere enn kobber,

men hvis du har stål så kan du jo bare prøve.

 

Hva annet skal du lage? tenkte på radiator, tank ol.

snakker du til meg naa???

Lenke til kommentar

Det jeg kjøpte på biltema:

 

5 nippler 1/4" gjenger, 12mm for tilkobling til slange. ART 15-426

 

6 pakker slangeklemmer (to i hver pakke) 9-13mm. ART. 61-849

 

PVC slange, (fra båtseksjonen) 5 meter 12mm (husker ikke art. nummer kasta plasten rundt).

 

gummimatte 1mm ART. 60-240

 

o-ringsett, til å feste blokka til de 4 hullene rundt cpu sokkelen ART. 19-097

 

Skruer m4x40mm ART. 19-816 + muttere m4 ART. 19-891 + skrue ringer (av metall) 6,4x12mm ART. 19-131

 

:thumbs:

Lenke til kommentar

Okay alle sammen, her en liten miniupdate... :p

 

Her er plexi toppen av 10mm, som jeg har borra ut hull til

plexitopp.jpg

 

Og her er plexien satt på blokka som jeg har satt skruer i (klarte å borre skjeivt seff :()

kj%f8leblokka.jpg

 

Btw:

Det er her jeg mekker og skrur (i kjelleren)

arbeidssted.jpg

 

Og her er kabbiset mitt, er ikke så mye plass til vannkjløing, men jeg får nok plass :green:

 

kabbis.jpg

 

 

:hmm::hmm:

Lenke til kommentar
Har du ett system du skal teste det på først slik som Diabolito2k eller skal du bare bruke det rett på hovedmaskina di? Veldig lite kult om alt går til h***** pga en liten lekasje :nei:

Han kan jo klargjøre settet til bruk (kappe slanger i rette lengder og sånnt), demontere det og prøvekjøre det noen timer uten at det er montert i PC'n, det er kjekkt både for utlufting og lekarsje sjekk.

 

Tror du burde satse på å få det meste montert i bunnen av kassen og kanskje sette en 80-120mm vifte i kabinett siden hvis det blir varmt inni (Det gjorde ihvertfall jeg)

Lenke til kommentar

Tenker jeg lar det gå et døgn utenfor maskina.

 

Tenker på å lage tank i plexi, har 2 ledige cdrom brønner, kan det være en idé å sette den der? Så kan jeg til passe den så den passer...

 

Hoax: De fleste her har ikke en fres på lager, men det hadde sikkert vært helt konge å brukt.... :yes:

Endret av andrekr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...