Gå til innhold

Hjemmesnekra vannkjøling & Wood Delight Update!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faderrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....

 

Jeg har masse rusk i rasiaotren--...... har sikkert skylt den 40 ganger men det er fremdeles rusk og småbiter som kommer ut....

 

Noen som vet om det er mulig å tilsette noe så den blir rein...:?????

 

 

 

blir gæææææææææern!!!!!!! :scared:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en flaske radiator rens på en lokal esso stasjon. Dersom du lurte ;)

 

Edit: Ellers får du også kjøpt overgang fra spring til 1/2" slange. Jeg tenker på hageslangeløsninger. Har tenkt litt på det selv til rens osv. Det blir vesentlig lettere å skylle ut etterpå ;)

 

De har slikt på Jernia ol

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Jeg har vært og kjøpr radiator-rens på shell i dag, kosta 54,50 kr...

 

Det står at man skal helle flaska oppi radiatoren og nok med kjlevann og la det stå i 10 min men det går rundt går jeg ut i fra (det stod med motoren på). Og skylle med rent vann etterpå.

 

Men siden denne væsken renser og løser opp går det ann å bruke vann pumpa til å pumpe det gjennom systemet for å få ut rusket i radiatoren??

 

Eller vil rusket i radiotoren sette seg fast i pumpa eller skade den?

Lenke til kommentar

Vet faktisk ikke helt, har kjørt mye rart i slangene med pumpe. Men jeg har en gammel pumpe jeg bruker til slikt (en Aquabee UP500 som har sunget på siste verset lenge).

 

Men det er vel egentlig bare å prøve uten sirkulasjon men da med oppvarming på en eller annen måte (f.eks gulvvarme på badet eller lignende). Men her er jeg forholdsvis usikker, hørte om slik radiator-rens i en "hvordan rense vannkjølingen" tråd og kjøpte da en flaske ;)

 

Får vel lete litt rundt etter hvem som skrev om det :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har brukt radiatorrens for å rense en gammel rad. Ble vel ikke så veldig imponert egentlig. Brukte en pumpe for å sirkulere vannet, og en varmepistol for å varme det. En annen gang bruke jeg 50/50 med kaustikk soda. Det gjorde susen vesentlig bedre. Men jeg tør ikke å gå god for den med hensyn til eventuell tæring og andre tvilsomheter.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte raddis rens på shell til ca 55 kr. Jeg blanda det ut med vann, og helte det oppi. Jeg har satt på noen slange biter på raddisen så jeg sugde vannet ut og inn med munnen, og det funka ganske bra faktisk.... Det blei bra sirkulasjon, men det er litt slitsomt da... :roll:

 

Når jeg helte ut vannet var det helt brunt og masse dritt kom ut, så det funka det... Skal ta noen runder til med rensen...

Lenke til kommentar

Ja å lite på de tilsentningstoffene som du får kjøpt er bare tull, for ca 6 mnd siden satte jeg opp en ny vannkjøling, spylte gjennom alle delene og tilsatte slikt stoff som jeg kjøpte på microplex. Forskrekkelsen var derfor stor når jeg nå tappet ned systemet, det som ut seige "tråder og klumper" så konklusjonen er at slike ting er bare lureri for å selge mer.

Lenke til kommentar

Hehe jeg fikk litt i munnen, smakte ikke godt :thumbdown:

 

Men her er en liten update:

Først, dette var så skinnendes jeg klarte å få det, pussa med 1200 grit, trodde det skulle bli bedre, men vil ikke pusse mer bunnen min er faretruendes tynn...

Speil.jpg

 

Og her et STORT nærbilde så dere får sett ordentlig, den er komplett, men mangler fjærer til å feste med.

Vannblokken.jpg

 

Og et til, noen meninger om hvor lange de 2 slangene burde være?

Bilde.jpg

 

Og her er min cola tank :green:

Vanntank.jpg

 

Og til slutt kabbiset som jeg modder for vannkjøling, det er svart utenfor og hvit inni...

Kabbis.jpg

 

je.... Sorry for at det blei litt store bilder men....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...