Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom det nye Telenor?


Anbefalte innlegg

Ja, da har regninga kommet igjen fra Bluecom. Prisen jeg må betale for min usle 720/128 linje er 497 pr. mnd. Riktignok står det 349 på Bluecoms hjemmeside for samme linje, men det gjelder ikke for oss som har vært trofaste kunder der i noen år.

 

Skjer det ikke noe drastisk fra den kanten snart så går jeg rett over til Telenor, og jeg er sikker på at jeg ikke er alene om det.

 

Det har begynt å stinke av Bluecom :no:

Endret av Pusern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke hvorfor jeg skal binde meg for 12 nye mnd. når jeg har vært kunde der i flere år. Det henger ikke på greip.

dette er jo veldig logisk. grunnen til at operatører vil at kundene skal binde seg, er økonomisk sikkerhet. de er da sikker på at du vil være kunde hos dem i 12 måneder, og de er da sikret en viss inntjening.

dersom de ikke er sikre på hvor lenge du kommer til å være kunde hos dem, vil de ta en høyere pris for å kompensere for den tapte sikkerheten og inntjeningen de går glipp av dersom du skulle skifte operatør.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor jeg skal binde meg for 12 nye mnd. når jeg har vært kunde der i flere år. Det henger ikke på greip.

Har ikke bundet meg for 12 nye måneder men fikk prisen glatt ned til 395,- bare ved å ringe å be dem om det.... Nå har jeg faktisk fått 1024/384 for samme pris (395,-) Det hjelper å ringe å true med å bytte leverandør....de gir seg ganske fort... :D

Lenke til kommentar

Joda, jeg har ringt flere ganger. Ikke i den senere tid, men for et par måneder siden. Jeg måtte binde meg for 12 måneder hvis jeg skulle ha den nye prisen. Ringer igjen på mandag, men det blir siste forsøk.

 

Hvordan i allverden klarte du å få 1024/384 til 395 i mnd. Har du en oppskrift på den? :)

Lenke til kommentar
Har ikke bundet meg for 12 nye måneder men fikk prisen glatt ned til 395,- bare ved å ringe å be dem om det.... Nå har jeg faktisk fått 1024/384 for samme pris (395,-) Det hjelper å ringe å true med å bytte leverandør....de gir seg ganske fort...  :D

Sikker på at du har fått 384 Kbps ut? Bluecom har ingen abonnement med så høy hastighet ut. Hvis dette er riktig, er det lenge siden du snakket med dem og fikk denne hastigheten???

Lenke til kommentar
Har ikke bundet meg for 12 nye måneder men fikk prisen glatt ned til 395,- bare ved å ringe å be dem om det.... Nå har jeg faktisk fått 1024/384 for samme pris (395,-) Det hjelper å ringe å true med å bytte leverandør....de gir seg ganske fort... :D

Forstår ikke at dette kan være tilfelle etter alle skriveriene om Bluecoms negative holdning til gamle kunder. I den siste tiden ser det ut til å ha blitt en utstrakt misnøye med Bluecom når det gjelder priser,...spesielt det at gamle kunder fortsatt må betale gammel pris om de ikke binder seg for 12 måneder på nytt igjen.

Nei, så lenge det ikke kommer fram av reklamen på deres hjemmeside så stinker det fortsatt av Bluecom. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg dumper nå Bluecom til sommern selv, linjen fungerer fint men jeg synes det er svakt at eksisterende kunder skal komme i siste rekke hos Bluecom.

 

Kunne tro de tok meg/oss forgitt.

Ja, jeg er helt enig! Nekter å binde meg for et nytt år for å få de samme prisene som de som oppretter abonnement nå får.

Skal vel ikke straffes for at man har vært trofast kunde der i flere år vel??!!

 

Kommer seriøst til å vurdere en annen ISP nå....

Lenke til kommentar
Kommer seriøst til å vurdere en annen ISP nå....

 

Jeg venter til Bluecom kommer med sin april kampanje. Om de da ikke enten oppgraderer hastighetene sine lr senker prisene, sier jeg opp mitt abb. dagen etter. Begynner å bli temmelig lei nå.

Lenke til kommentar
Finleste litt i kontrakten som Bluecom har satt opp. Der står det at det er 2 måneders skriftlig oppsigelse av abonnementet, selv om bindingstiden har gått ut.

 

Snakker om sleipinger !!!!    Dette er blir "cowboymentalitet"  :thumbdown:  :thumbdown:

Men omregistrering til ny eier visst godt nok for dem over telefon og mail.. :roll:

 

Begynner å bli dritt lei av dem selv nå... 2 mnd og de har ikke klart å endre hastigheten min på linja... Har vurdert å bare be dem ryke å reise på hastighets endringa og bare la linja tusle å går til jeg flytter :angry:

 

Edit:

Der var orderen annulert (pr telefon vel og merke).

Har nå ventet på hastighetsøkning i 2 mnd, det gidder jeg ikke mere. Har aldri vært en ting av bestillinger som jeg har hatt uten at jeg måtte ha purret på det flere ganger :no: Feilmeldinger er de flinke på thou...

Endret av Wabby
Lenke til kommentar

Er det om å gjøre å henge ut en annen leverandør nå?

Kvalito er jo konk eller nesten ihvertfall og Telenor har bedre priser så da må man finne en annen leverandør. Gi dem litt tid da.. Det er jo ikke bare å bestemme på timen "ja vi setter ned prisene med 400 kr/mnd.."

Lenke til kommentar
Finleste litt i kontrakten som Bluecom har satt opp. Der står det at det er 2 måneders skriftlig oppsigelse av abonnementet, selv om bindingstiden har gått ut.

 

Snakker om sleipinger !!!! Dette er blir "cowboymentalitet" :thumbdown::thumbdown:

Det betyr i praksis at bindingstiden er 2 mnd lenger enn oppgitt. Detta stinker det av :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...