Gå til innhold

Heving av kjøp på bærbar pc


Anbefalte innlegg

Du kan muligens ha fått skjemaet/informasjonen per mail sammen med ordrebekreftelsen... Blant annet så gjør Komplett.no dette.

 

Reglene er i alle fall slik:

- Informasjon om angrerett + angrerettskjema ferdig utfyllt av selger : 14 dager

- Informasjon om angrerett, men ikke noe skjema : 3 mnd

- Ingen informasjon om angrerett : 1 år fra kjøpsdato

 

Alle fristene ovenfor er i kalenderdager, slik at helger/helligdager blir regnet med i de "14 dagene".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg kjøpte laptop fra dell før jul, når jeg fikk den virket venstre museknapp bare av og til. Jeg klaget på dette og fikk beskjed at siden den virket av og til, ville de ikke reparere den. dette var bare noen jeg måtte leve med... :scared:

Hallo!!! en helt ny pc. Dette er i hvertfall ikke det jeg forventet å høre fra Dell!

Jeg godtok ikke dette og ringte til i så og si hver dag..

Jeg holdt på helt til i slutten av januar, i mellom tiden hadde jeg blitt lovet en ny pc, en teknikker hjem til meg for å fikse den og utallige med "vi må få ringe deg opp igjen".

Jeg var så lei til slutt at jeg sa jeg ikke ville ha pc på grunn av elendig service. Jeg fikk til slutt en retur på den og sendte den tilbake..

Så var det penger i retur.. Det varte og rakk en stund. Jeg ringte på nytt og fikk beskjed om at pengene var satt over til min konto på før helgen.. Eneste som ikke helt stemte var at jeg aldri hadde oppgitt noe kontonummer..

Så da måtte de får ringe meg opp igjen..

Men nå har jeg fått pengene mine og de har fått en stk pc i retur!

 

Samboeren min har en også, som var kjøpt på samme tid og nå skal den inn på service for 2 gang.. Det er kjedelig å sende den til Irland hver 2 mnd...

 

For min del blir det aldri mer handel med Dell, kundeservicen er rett og slett for dårlig. Jeg sier bare STYR UNNA!!! :thumbdown:

Lenke til kommentar

hmm.... synes dette virker rart, jeg har en Inspiron 8600, vært plaga med trådløse nettverks kortet, å at pcen blir varm...

har hatt tekniker her 2 gng, ene gangen for å bytte nettvkortet, andre gangen for å oppgradere nettvkortet å bytte skjermkort...

Men maskinen er like varm....

Nu snakker de om å bytte hele maskinen..

 

Så har bare gode erfaringer med Dell dupport....

 

Kanskje en vennligere tone når man tar kontakt med de hjelper?

 

Har forresten den utvidede garantien å skade forsikringen, kanskje det er der det ligger..!?

Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 23/03/2004 : 12:14

  hmm.... synes dette virker rart, jeg har en Inspiron 8600, vært plaga med trådløse nettverks kortet, å at pcen blir varm...

har hatt tekniker her 2 gng, ene gangen for å bytte nettvkortet, andre gangen for å oppgradere nettvkortet å bytte skjermkort...

Men maskinen er like varm....

Nu snakker de om å bytte hele maskinen..

 

Så har bare gode erfaringer med Dell dupport....

 

Kanskje en vennligere tone når man tar kontakt med de hjelper?

 

Har forresten den utvidede garantien å skade forsikringen, kanskje det er der det ligger..!? 

 

hadde også det, men det betød ikke at kvaliteten på maskinen var noe bedre.

Greit at jeg fikk god support, men 2 uker bare for å få pengene tilbake er uhørt.

(har enda ikke fått dem)

Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 23/03/2004 : 12:14

  hmm.... synes dette virker rart, jeg har en Inspiron 8600, vært plaga med trådløse nettverks kortet, å at pcen blir varm...

har hatt tekniker her 2 gng, ene gangen for å bytte nettvkortet, andre gangen for å oppgradere nettvkortet å bytte skjermkort...

Men maskinen er like varm....

Nu snakker de om å bytte hele maskinen..

 

Så har bare gode erfaringer med Dell dupport....

 

Kanskje en vennligere tone når man tar kontakt med de hjelper?

 

Har forresten den utvidede garantien å skade forsikringen, kanskje det er der det ligger..!? 

 

hadde også det, men det betød ikke at kvaliteten på maskinen var noe bedre.

Greit at jeg fikk god support, men 2 uker bare for å få pengene tilbake er uhørt.

(har enda ikke fått dem)

synes da ikke kvaliteten er dårlig.... hva begrunner du det med??

Lenke til kommentar
hadde også det, men det betød ikke at kvaliteten på maskinen var noe bedre.

Greit at jeg fikk god support, men 2 uker bare for å få pengene tilbake er uhørt.

(har enda ikke fått dem)

Synes nå 2 uker ikke er så fryktelig ille jeg da. Hvis du kaller det uhørt, så har du nok ikke vært borti useriøse forhandlere før.

 

Jeg makter heller ikke å forstå hvordan folk kan si kundesupporten er så sinnsvakt dårlig. Mistenker at en hel del ikke kan oppføre seg skikkelig på telefon/mail osv.

 

Når det gjelder trådstarter, så tror jeg faktisk Dell har sitt på det rene. Idle temp på 60 grader, på CPUen går jeg ut i fra, er jo uansett ikke noe å mase om. Fryktelig mange laptoper er dessuten ganske så varme under. Det blir en balansering mellom støy fra kjøling og hvor varm maskin man skal ha når man bruker generelt varme CPUer.

 

Jeg tror dessuten ikke Dell hadde hatt den markedsposisjonen de har i dag om de ikke hadde levert kvalitetsprodukter og god service/support til en fordelaktig pris.

Lenke til kommentar
hadde også det, men det betød ikke at kvaliteten på maskinen var noe bedre.

Greit at jeg fikk god support, men 2 uker bare for å få pengene tilbake er uhørt.

(har enda ikke fått dem)

Synes nå 2 uker ikke er så fryktelig ille jeg da. Hvis du kaller det uhørt, så har du nok ikke vært borti useriøse forhandlere før.

 

Jeg makter heller ikke å forstå hvordan folk kan si kundesupporten er så sinnsvakt dårlig. Mistenker at en hel del ikke kan oppføre seg skikkelig på telefon/mail osv.

 

Når det gjelder trådstarter, så tror jeg faktisk Dell har sitt på det rene. Idle temp på 60 grader, på CPUen går jeg ut i fra, er jo uansett ikke noe å mase om. Fryktelig mange laptoper er dessuten ganske så varme under. Det blir en balansering mellom støy fra kjøling og hvor varm maskin man skal ha når man bruker generelt varme CPUer.

 

Jeg tror dessuten ikke Dell hadde hatt den markedsposisjonen de har i dag om de ikke hadde levert kvalitetsprodukter og god service/support til en fordelaktig pris.

Helt enig!!!! Kjempefornøyd med både maskinen å support fra Dell.

 

Trur ikke jeg hadde fått så god service fra diverse andre leverandører..

 

God support og gode produkter var grunnen til at jeg valgte Dell.

 

Å er kjempefornøyd!!!!

 

;-))

Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaring med kundeservicen til Dell av den enkle grunn at det ikke ville falt meg inn å kjøpe en bærbar Dell. Når andre merker gir deg mer for pengene ser jeg hvertfall ingen grunn til å kjøpe Dell.

Endret av xpert
Lenke til kommentar

Vel, dette er et kjipt problem. Jeg lurer litt på når du kjøpte pc'en din fordi du har angrerettsloven å forholde deg til.

Hva denne går ut på er jeg ikke 100% sikker på, men jeg foreslår at du tar deg en titt. Mener å huske at hvis det er gått mindre enn 30 dager har du krav på reperasjon på pc'en eller eventuellt bytte til en ny en. Det er overhodet ikke riktig at en bærbar skal være 59 grader celsius ved idling i bruk! :devil:

Lenke til kommentar
Synes nå 2 uker ikke er så fryktelig ille jeg da. Hvis du kaller det uhørt, så har du nok ikke vært borti useriøse forhandlere før.

 

2 uker er bare den tiden det har gått siden de regisrerte maskinene. legg til yttligere 4 uker bare på å få svar og enda 2 uker for svar som godkjente reklamsjon.

 

 

synes da ikke kvaliteten er dårlig.... hva begrunner du det med??

 

Det begrunner jeg med

 

1. maskin var ikke skrudd sammen fra fabrikken

2. maskin hadde en ødelagt skjerm og Dell kunne ikke svare på når fiks ville kom, selv om problemet var kjent.

3. maskin sluttet å fungere etter at den løftet seg 1,5 cm og falt ned på joggebuksen min når vi kjørte over en bump i veien

4. maskin slet med mange problemer

 

 

Så ja, jeg syns jeg har grunnlag. Spesielt når mange av problemene jeg hadde hos Dell i følge dem var hos andre prdousenter og.

 

Sitter på en Acer travelmate nå, den har faktisk ikke hatt noen av problemene som Dell maskinene hadde.

 

PS! Satt med Latitude serien

Lenke til kommentar

DA har jeg sendt mail til DELL og sagt at jeg vil ha 5150n til dama på service. FIkk og svar fra forbrukerrådet. Greie folk det der..

 

Jeg lar den gå på service nå. går den igjen. tester.. blir det ikke no bedre da. så en gang til. får den tilbake. tester! og hvis ikke den er fikset da. Så har jeg rett på penga tilbake.

 

Fant et problem til. Når vifta går går pcn utrolig treeeegt. stopper nesten opp

Og vifta går grunnet at varmen er så høy. Den går og tregt ved høye temperaturer.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

ok en liten oppdatering..

 

Dette har skjedd siden sist:

 

Har sendt den bærbare pc'n( dell 5150/5100) på service. Fått den tilbake. Lest til min forskrekkelse service rapporten.

 

Der står det som følgende:

 

your reported fault: hot pc

the actual fault found by our technicians: black display

we have replaced the following items: fan

 

Hallo.. Hvorfor ikke fikse den skjermen og? Som jeg har klaget på opptil flere ganger. Når jeg ringte DELL og sa at Notebooken måtte på service så sa jeg:

 

Det er flere feil med pcn som jeg har pratet med dere om.. Trenger du å vite hva som er feil/symptomene? For det er flere av dem"

 

Men så fikk jeg svaret kasta rett i tryne da:

Neida vi bytter vifta vi.

 

Og så får jeg den rapporten der det står at de ikke har fikset skjermen når de har funnet den.

 

Har nå sendt mail tilbake om at den må på service enda en gang. Har og hintet om heving av kjøp i den mailen. Vifta ble byttet men bråket og den ekstreme varmen er der enda.

 

Ikke nok med det.. Men forrige torsdag ( 1 uke siden i dag ) så ringer en fra DELL ( københavn ringte han fra ) og spør hvordan servicen gikk. Han fikk vite hvordan den virkelig gikk. Men feilene osv.

Han lovte da dyrt og hellig om å ringe igjen dagen etter rundt kl 1400. Dette har ikke skjedd enda.

 

 

( ble litt rotete. Sitter her litt forbanna )

Lenke til kommentar

Til deg som lurte på hvor idle temp var målt, tror det var på hdd. Sitter på en inspiron 8200. Primærdisken har en temp på ca 60 grader ved vanlig bruk (som surfing og office). Brukt HMonitor til å måle. Finner ikke noe prog som klarer å finne ut av hva cpu ligger på. Tror egentlig ikke jeg vil vite det. Bortsett fra temperatur må jeg si at jeg er fornøyd med maskinen og servicen hos Dell. Ikke opplevd noe tilsvarende som endel andre her. Skal inrømme at viftene ikke er veldig stille, men de gjør jobben sin i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...