Gå til innhold

Når det piper i.....


Feelgood

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har følgende oppsett:

 

Abit NF7-M

Athlon XP2500

TNT 2 grafikk

Gladiatech Igloo 2450

Gammalt ræl av et Aopen 230W kabinett (synes å huske det er et HQ45)

WD 120 GB 7200rpm

 

Problemet er som følger; etter at maskina har snurra og gått ei stund, får jeg en høyfrekvent pipelyd et eller annet sted i fra. Har ikke greid å lokalisere hvor den kommer fra. Denne pipelyden endrer frekvens når jeg feks flytter på musa. Øker i intensitet når skjermbildet er hvitt.

 

Noen ideer??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg har følgende oppsett:

 

Abit NF7-M

Athlon XP2500

TNT 2 grafikk

Gladiatech Igloo 2450

Gammalt ræl av et Aopen 230W kabinett (synes å huske det er et HQ45)

WD 120 GB 7200rpm

 

Problemet er som følger; etter at maskina har snurra og gått ei stund, får jeg en høyfrekvent pipelyd et eller annet sted i fra. Har ikke greid å lokalisere hvor den kommer fra. Denne pipelyden endrer frekvens når jeg feks flytter på musa. Øker i intensitet når skjermbildet er hvitt.

 

Noen ideer??

hehe det har jeg også hatt.

Den kommer fra kabintte.

Pippe lydden kommer fra at det er etter lant feil i pcen dinn ta og ta ut alle strømkontaker på hovedkort og hvis ikke det funker så må du prøve med en anne cpu eller minne eller grafikkort.

Hvis ikke det funker da så er det hovedkort dit som er defekt det var hovedkort mitt jeg sende det inn fikk et helt nytt med engang hos meg så bare skjedde det av seg sjøl. litt rart egenltig. Men prøv det hvis ikke så send det inn til den bedriften du kjøpte det av eller så kan du ta og snakke med en nerd som kan masse om pce eller ta den ned på en pce butikk og så finner de ut hva somer feil på pcen din. lykke til a :thumbs:

Lenke til kommentar

Har hatt dette i flere av mine PCer, og årsakene har vært forskjellige. Som oftest kommer det av et kontaktpunkt som ikke er skikkelig loddet, og som skaper vibrasjon når man setter spenning over det. Dette kan du finne i de fleste komponenter. En annen vanlig årsak er kondensatorer som er dårlige. Disse kan plystre, og spesielt hvis du belaster dem.

 

Sjekk minnet på skjermkortet eller RAMDACen, da disse er mulige problemkilder. Sjekk også minnet i PCen og kondensatorene rundt CPU.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Pipelyden kommer av at en spole eller trafo går i selvsving pga dårlig lodding eller dårlig festet kjerne.

 

Når dette skjer på TV'er er en tannpirker/fyrstikk rimeligste rep måte :) Press den mellom kjernen og viklingene på trafo'en

Lenke til kommentar

jeg haddde dette problemet med et chieftech kabinett... fant ut at det var strømforsyningen. men med meg pep det selv når pc'n var av. måtte slå av stømbryteren på strømforsyningen.

 

etter det har jeg sluttet å spare på pengene når det kommer til kabinett, og kjøper kvalitet :cool:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...