Gå til innhold

2500 overklokkingsproblemer

Yidaki

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Har et problem med en ulåst 2500 Barton jeg nettopp kjøpte.

Har nå satt den på 12,5*166 og den kjører nå på 1934 i hastighet. Men den skal vel kunne klokkes mye høyere? I cpu test2 på 3dmark 03- ligger jeg på 1-2 frames i scenen med trollene. Er ikke noe veldig galt her, da tilogmed min gamle Thunderbird 1,4 klarte det?

Jeg har en Thermaltake Volcano7 som skal klare amd 3,2 lett, og temp ligger rundt 45-50 grader.

Bruker standard kjølepasta. Har type kjølepasta mye å si? Hva bør volt stilles på i Bios?

Bruker ellers Oem 3200 ram 512 mb og har et Gigabyte Ga7vaxP hovedkort. Kan dette være litt av problem?

Håper noen kan hjelpe meg med noen gode råd

Med vennlig hilsen en litt frustrert overklokker, nybegynner sådan:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan også være at du rett og slett har fått en dårlig Barton, ikke alle klokker like bra.

Du kan prøve å justere opp Vcore et par hakk, får du post (power on self test) men blåskjerm så justerer du den bare opp til at du kommer deg selv inn i windows. Men husk at du trenger noe bedre kjøling ved høyere Volt. Det bør vell gå trygt å justere opp til 1,9Vcore, men vær forsiktig spesielt hvis du ikke har brukt ei bra kjøleløsning.

Forresten, 3dmark03 er ikke en bra løsning for å se hvor mye bedre systemet yter etter en OC da den bare tester skjermkort og er svært lite avhengig av cpu.

Skrevet
Du må øke FSB og ikke MP! 200x11 = XP3200+.

Skulle være nada problem vis du gjør som falcon sier, 95% av alle xp2500 klokker 2200mhz, uten særlig økning av voltcoren.

Skrevet

Du sier ingenting om hvilke hovedkort du har...

Først reset CMOS (bios).

Set RAM til By SPD, Vcore til 1,7V, multiplier til 11 (senere 11,5), og FSB til 190 (senere høgere). Hvis ikke CPU (systemet) går glatt i dette området så har du skade på RAM, hovedkort, strømforsyning, kjøling eller Windows....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...