Gå til innhold

Mulig oppstart med USB floppy stasjon?


Anbefalte innlegg

Jeg holder på med en installasjon av Win XP Pro.

Siden diskene er på Raid-kontroller, så må jeg installere disse fra en floppy i starten av Win XP installasjonen.

 

Nå ser det ut som FDD er ødelagt på hovedkortet mitt.

Jeg har forsøkt 3 forskjellige floppy stasjoner med 2 kabler (også ekstra strømkabel)

BIOS og "gammelt" OS finner floppy stasjon innstallert, men jeg får ikke lest data fra den. (Får opp melding om at jeg må sette inn diskett selv om den står i floppy-stasjonen)

 

Det ser ut som jeg kanskje må investere i en ekstern floppy-stasjon (USB)

Vil denne bli detektert av BIOS? (Hovedkortet er et MSI 875P Neo (2))

Vil jeg i så fall kunne unngå problemene med at disketter ikke blir lest?

Vil jeg kunne laste inn drivere til kontroller-kort under Win xp installasjonen fra en USB-floppystasjon?

 

Er det andre "lure" løsninger dere vet om?

(Slik som virtuell floppy fra minne, etc???)

 

Mvh,

Kjetil :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem på Søndag. Nytt kabinett uten 3.5" brønn i front.

 

Har jo en USB floppy også - så jeg bruker bare den!

 

Alt gikk helt fint til å begynne med, xp installasjonen startet -fant usb floppyen og RAID driverfilene - ok - formaterte RAID diskene og skulle begynne filoverføring.

 

Da ville den OGSÅ ha raid kontroller driverene og nå fant den ikke usb floppyen lenger :(

 

Så jeg måtte pent krype på alle fire og banne og steike for å få tredd inn en floppykabel mellom alle de andre kablene for så å koble til en floppy midlertidig for å få installert xp..........

 

Dog bare mine erfaringer.......

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Hadde samme problem på Søndag. Nytt kabinett uten 3.5" brønn i front.

 

Har jo en USB floppy også - så jeg bruker bare den!

 

Alt gikk helt fint til å begynne med, xp installasjonen startet -fant usb floppyen og RAID driverfilene - ok - formaterte RAID diskene og skulle begynne feiloverføring.

 

Da ville den OGSÅ ha raid kontroller driverene og nå fant den ikke usb floppyen lenger :(

 

Så jeg måtte pent krype på alle fire og banne og steike for å få tredd inn en floppykabel mellom alle de andre kablene for så å koble til en floppy midlertidig for å få installert xp..........

 

Dog bare mine erfaringer.......

Hmm.

 

Problemet mitt er at kontrolleren (på hovedkortet) for floppy-stasjonen ikke ser ut til å fungere. :(

Hvilke alternativer har jeg da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...