Gå til innhold

NY pc piper, ikke AGP kort


sparks

Anbefalte innlegg

Hei, en kamerat har nettop bygd pc, jeg tror han vet hvordan man gjør det, men han ringte nettop å sa at pcen piper når han starter den opp. Heh, hjelper dere meg med litt feilsøking?

 

Specs:

 

Abit NF7 2.0

512mb Twinmos /m winbond

PCI skjermkort (vet ikke merke.. kan dette være grunnen?)

120 gb WD harddisk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja du må nesten si hvordan den piper.. tre pip o.l ( det skal stå i manualen som følger med hovedkortet om hva de forskjellige pipene betyr)

 

Han bør vell gå inn i bios og forandre litt på minne instillinger og cpu hastighet... noen ganger så er ikke det altid korrekt instillt første gang man starter opp. Jeg måtte gjøre det med mitt asus hovedkort.. da ulte den ganske bra til jeg fikk stilt minne til auto og oppjustert cpu fsb.

 

Mvh

Ole

Edit : Var litt for seint ute.. men kan vell si at han bør ta ut skjermkortet og trykke det godt ned i sporet igjen.. kan nesten høres ut som om det ikke står godt nok ned i sporet.

Endret av Crazy Joe
Lenke til kommentar

Hvis pipingen er slik : Piiiipeti-pip-pip, pleier å være at bios ikke finner skjermkort. Som oftest er dette fordi korrtet ikke funker, eller at det ikke står riktig nedi.

 

Den bios-optionen som går på PCI eller AGP skjermkort går på hvor bios skal begynne å lete etter skjermkort FØRST. Så lenge du bare har ett skjermkort, spiller det INGEN rolle hva den står på.

 

Står den på AGP og du har i et PCI-kort, vil bios søke på AGP-porten. Der får den ingen svar, og leter så videre på PCI-sporene. Det første skjermkortet den finner der, blir brukt.

Lenke til kommentar
Hvis pipingen er slik : Piiiipeti-pip-pip, pleier å være at bios ikke finner skjermkort. Som oftest er dette fordi korrtet ikke funker, eller at det ikke står riktig nedi.

 

Den bios-optionen som går på PCI eller AGP skjermkort går på hvor bios skal begynne å lete etter skjermkort FØRST. Så lenge du bare har ett skjermkort, spiller det INGEN rolle hva den står på.

 

Står den på AGP og du har i et PCI-kort, vil bios søke på AGP-porten. Der får den ingen svar, og leter så videre på PCI-sporene. Det første skjermkortet den finner der, blir brukt.

Det varierer hvor mange, men som oftest 6 lange pip.

Lenke til kommentar
Hvis pipingen er slik : Piiiipeti-pip-pip, pleier å være at bios ikke finner skjermkort. Som oftest er dette fordi korrtet ikke funker, eller at det ikke står riktig nedi.

 

Den bios-optionen som går på PCI eller AGP skjermkort går på hvor bios skal begynne å lete etter skjermkort FØRST. Så lenge du bare har ett skjermkort, spiller det INGEN rolle hva den står på.

 

Står den på AGP og du har i et PCI-kort, vil bios søke på AGP-porten. Der får den ingen svar, og leter så videre på PCI-sporene. Det første skjermkortet den finner der, blir brukt.

Jepp ! Stemmer det, NF7 2.0 kortet har autofunksjon for detektering av

VGA......

Lenke til kommentar

Se om ikke denne "BIOSBeep" guiden kan hjelpe deg til å feilsøke problemet:

 

http://www.pantherproducts.co.uk/Articles/.../BIOSbeep.shtml

 

Edit: Jeg gjetter på denne utfra beskrivelsen din:

 

"Repeating beeps Memory Error - Memory is either damaged or badly seated"

 

Alltid greit å ha tilgang på ekstra utstyr for å teste om hverandre ved feilsøking.

Endret av Falconer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...