Gå til innhold

PS2 vs XBox


whizzy

Anbefalte innlegg

Sitter nå og spekulerer på å kjøpe meg en xbox eller PS2. Men hvilken jeg skal velge?? Mine argumenter er:

Prisen er omtrent den samme, PS2 har vært ute lengre og har flere spill men xbox kommer vel sterkt snart, xbox har større potensiale med prosessor kraft ol, osv....

 

Så hva ville dere ha kjøpt?

 

Og er det noen som vet noe om hva som må gjøres for å kopiere spill på PS2, og er det noen som har peil på om det er vanskelig å gjøre på en xbox?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du selv sier, så har PS2 flere spill akkurat NÅ. Men XBOX kommer sterkere.. Fra August til 24. desember så ryktes det at MS skal slippe 94 spill!! Også kommer det jo fra alle "3rd party" utviklere i tilleg. Også kommer de fleste gode spillene på PS2 -untatt GT3 og Final Fantasy X- på XBOX pluss mange fler. Det i tilleg til spesifikasjonene så ville jeg gått for XBOX, derfor jeg har gjort det! :smile:

 

That's my advise

Lenke til kommentar

Den er bedre enn PS2 på de fleste punkter, men dårligere enn XBOX på alle punkter. Tenknisk.. Grunnen til og kjøpe seg GameCube er kun for og få deg Mario, Zelda, Resident Evil etc. Hvis det er spill du MÅ ha, så er det konsollen for deg. Men hvis ikke, gå for PS2 eller XBOX.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for en PS2. Den har veldig mange spennende spill nå, og mange spennende spill på vei. I hvert fall et år til vil de kuleste spillene være på PS2. Å si at andre kanskje muligends en gang vil få alle de beste spillene blir å snyte seg selv for titler en kan nyte i dag! :smile: Siden de beste spillene på PS2 også kommer til XBOX kan en forresten også si at de beste spillene på XBOX også er tilgjengelige på PS2. Den beste overlegent beste kontrolleren har også PS2. Det er en kamp den vinner uten særlig mye motstand.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg forstår dette rett er det egentlig så å si det samme hvilken konsoll jeg kjøper. Noen mener xbox andre PS2... Men når jeg tenker meg om kommer jeg nok ikke til å spille noe over nettet med den. Har ikke pr i dag planer om noe bredbånd...Har tilgang på skolen så jeg har ikke noe behov for det nå.

 

Gamecube kommer jo ikke med noen HD eller nettverkskort. Som noen sa...den er kun for spilling. DVD spiller har jeg også og kommer ikke til å bruke konsollen som det.

 

Så nå føler jeg faktisk for å kjøpe PS2. Tanken på at windows XP er implementert i xbox skremer meg litt....Noen som har hørt om noen tilfeller der bluescreen kommer på xbox?

Lenke til kommentar

fro, neida, går conker bfd2 om det kommer til gamecube :smile:

kjøp PS2, jeg spilte det hos en venn igår, blei litt hekta. det kryr med kongespill til ps2, gta3, tekken tag, timecrisis 2, ssx tricky, final fantasy spillene, metal gear solid 2, silent hill og ørten til. jeg sparer til ps2 nå :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Siden de beste spillene på PS2 også kommer til XBOX kan en forresten også si at de beste spillene på XBOX også er tilgjengelige på PS2.


 

Nettopp det jeg ikke er enig i. Ja, de fleste beste spillene på PS2 kommer på XBOX og visa verca. MEN, det er masse spill som kommer på XBOX som ikke kommer på PS2. F.eks. alle spillene som MS gir ut, som er ganske mange etter vært. Beste spillet jeg har spillt må jeg si er Halo, og det kommer ikke på PS2. Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg faktikst ventet til E3, som er i midten av Mai. For da ser vi hvilke konsoller som kommer med best spill ut over.. Hvis du ikke kan vente, så får du velge en selv. Jeg har gitt deg min mening! En ting til, det er måte på hvor mange spill man kan kjøpe seg også. Jeg har 5 spill på XBOX nå, og de varer i LANG tid framover, veldig bra spill alle sammen. Men PS2 har flere bra spill NÅ. Så du får velge.. Tenk framover sier jeg! :smile: PS2 har et litt dødt marked framover, de beste spillene har kommet ut(bortsett fra FFX da). Så det er et minus jeg ser med PS2!

Lenke til kommentar

Macint0sh: Den beste overlegent beste kontrolleren har også PS2. Det er en kamp den vinner uten særlig mye motstand.

 

Er ikke helt enig med deg der. GameCube kontrollen har fått veldig god kritikk verden over, og er av enkelte ansett som den beste konsollkontrollen til nå. Har GameCube selv, og er utrolig fornøyd med den! Testa forresten XBOX sin her om dagen(jesus, den var jo nesten like stor som Cuben min!...mobb=) og den var heller ikke så værst. Litt uvant til og begynne med, men jeg ble fort vant til den. By the way: Halo var sinnsykt tøft! :smile:

Lenke til kommentar

først og fremst: dvd'ene som blir brukt på X-Box er "brent" fra utsiden og inn, dvs en vanlig dvd-rom kan IKKE lese den.

 

så, det er IKKE windows XP som er i X-Box, det er bare NT-kernelen som jeg rekner med er spesialisert for x-box. (og om dere må mase om at X-Box er en PC så er Gamecube like mye PC!)

Lenke til kommentar

Gå for Playstation 2. Selv om Xbox er veldig hype akkurat nå, er det uten tvil PS2 som har spillene og den vil komme til å ha det helt til neste generasjon konsoller ankommer.

 

I tillegg kan du få en PS2 for nesten halparten av prisen på en Xbox. I tillegg er kontrollerne billigere, det kommer snart platinum versjoner av de mest solgte spillene og du kan spille DVD filmer uten å måtte punge ut med 500 ekstra.

 

Har du ikke en PS2, kjøp det. Xbox kommer antageligvis til å gå ned i pris med tiden hvis den fortsetter å floppe i Europa og Japan. Eventuelt kan du vente på Gamecube, men det er kanskje ikke verdt det med mindre du er veldig pirkete på at grafikken skal være bra eller er en stor fan av Resident Evil, Mario og Zelda.

 

Akkurat nå ville det være en tabbe å kjøpe Xbox, med mindre du har ganske mange tusen til overs. Du må fort opp i 6000 hvis du skal ha en Xbox, DVD playback, ekstra kontroller og noen spill.

 

Gå for Playstation 2, den har desidert flest kvalitetstitler. Xbox har for øyeblikket bare noen få virkelig gode spill og kan lett styres unna, spesielt hvis man har en PC.

Lenke til kommentar

Det med kontrolleren er kanskje mest en smaksak, men det virker som om folk flest foretrekker Playstation kontrolleren. Jeg foretrekker kanskje Gamecube kontrolleren, jeg har bare tested den noen ganger så jeg kan ikke være sikker. Hvis kontrolleren er viktig for deg så burde du kanskje teste Xbox kontrolleren nøye før du kjøper.

 

Noe annet som er viktig er hva slags type opplevelse du er på jakt etter. Gamecube har et stort arsenal gode multiplayer spill og sport, PS2 har litt til enhver smak mens Xbox er sterkest på FPS og Racing. Med tiden vil nok dette jevne seg ut og alle konsollene vil ha litt av hvert.

 

Uansett hva du kjøper, vil du nok bli fornøyd, det er først når du blir kjent med flere konsoller at du virkelig kan velge deg en favoritt. Men, akkurat nå er de fleste med litt peiling enige om at PS2 er det beste kjøpet og at den definitivt ikke er døende. Husk playstation, den varte lenge, til tross for n64 og Dreamcast.

 

Og selv om Xbox har fått en dårlig start i Europa og Japan, kommer nok Microsoft til å pumpe nok penger i den slik at den kommer til å bli litt mer vellykket med tiden. Den blir ingen X-flopp, slik en del aviser har kalt den, tror jeg.

Lenke til kommentar

Grafikken er ikke alt, og selv om ett spill er bra, er det ikke verdt å bruke mange tusen på.

 

Forresten, Xbox selger dårligere i Japan enn PS for øyeblikket.

 

March 18-24. Here you go:

 

PS2: 85.370

XBOX: 5.005

GCN: 34.448

GBA: 40.345

PS1: 7.658

GBC: 2.439

WSC: 2.772

 

En morsom detalj.

 

_________________

"You can go a long way with a smile.

You can go a lot further with a smile and a gun."

- Al Capone

 

[ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-04-05 16:45 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...