Gå til innhold

PS2 vs XBox


whizzy

Anbefalte innlegg

xbox er marskinen du burde kjøpe..for det første kommer den til å holde mye lenger en ps2, den er mye kraftigere.et eksempel på det er Oddworld: Munch's Oddysee, det ble kuttet ut til ps2 for det den ikke var bra nokk... kjipt om et år og sitte med en ps2 og spille en dårligere verson av alle spill når man kan få dem mye bedre på xbox..ps2 hakker på mange av spillene sine også, jeg hadde ps2 men solgte den med en gang for å få xbox..den er klart bedre..hvis man ikke liker den store kontrollen er det bare å kjøpe den forminska kontrollen som er like stor som ps2 kontrollen....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

x-box er en kraftigere maskin enn ps2, grafikken er enda bedre enn ps2 grafikken men who cares? ps2 har konge kontroll, god grafikk og lassevis med kongespill.

skal man med en "god" konsoll når de kuleste spillene er til en god-men-ikke-like-god konsoll?

ps2spillene og håndkontrollen er grunnen til att jeg kjøpte ps2. xbox skulle vært utgitt i barokken :smile:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Quote:


On 2002-04-22 11:19, Jallin skrev:

Kjøp gamecube, det er den eneste konsollen med originale spill og kontrollen blir revolusjonær

Nintendo har utrolig mange flinke samarbeidspartnere og store resurser når det gjelder spillutvikling. De har mange flere gode spill en ps2 hadde ved launchen



 

Ditto med Xbox. Kanskje den ikke har så mange søte spill enda..

Lenke til kommentar

Xbox har nesten ingen innovative spill enda, med mulig unntak av Halo på et visst plan. I lengden blir hvem som helst lei av å spille de samme spillene om og om igjen. Jeg er ihvertfall 100% lei av å spille quake3 på PC i ulike variasjoner, Jedi Knight, Wolfenstein, alt er så likt.

 

Project Ego ser lovende ut.

Lenke til kommentar

Hvorfor?

 

Den eneste grunnen jeg kan tenke på akkurat nå, er Halo. Og det kommer jo til PC senere på året uansett. Og punge ut med 3000 for å få det nå, uten multiplayer muligheter å snakke om, uten om co-op, må jo være dumt sånn som jeg ser det.

 

DOA3 er egentlig DOA2 med forbedret grafikk. Hoppende bryster var faktisk til stede i DOA2 også. Da er det unektelig mye billigere å kjøpe en Dreamcast + Dead or Alive 2 og en ekstra stikke for rundt tusenlappen. Kjøp heller Smash Bros Melee, som faktisk forbedrer på spillbarheten fra originalen og legger til en god 1-player mode.

 

Rallisport Challenge er et godt spill, men ingenting eksepsjonelt. Slike spill finnes det flust av på PS2, og i tillegg har PS2 Gran Turismo 3.

 

Max Payne? Helt klart bedre på PC. Selv om det er en god konvertering. Amped? Spar meg. Nightcaster? Pøh.

 

Kontrolleren er ganske enkelt alt for stor og klumpete, og føles ubehagelig i hånden. Dette gjenspeiler seg i de fleste anmeldelser av den på nettet. Noen vil nok foretrekke Xbox kontrolleren...

 

4.jpg

"Jeg foretrekker Xbox, gjør du?"

 

Gamecube er et like godt valg, om ikke bedre. PS2 er definitiv et bedre valg nå, nettopp fordi den har den største samlingen med kvalitetspill. Ikke før til jul kan man begynne å snakke om at XBox eller Gamecube kan måle seg med PS2. Vi får se.

 

Gleder meg til E3. Da vil nok både Microsoft og Nintendo overraske mange.

 

_________________

"You can go a long way with a smile.

You can go a lot further with a smile and a gun."

- Al Capone

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-04-28 17:46 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-04 23:53, cky skrev:

Kjøp XBox, du kommer ikke til å angre. PS2 sine dager er talte! PS3 er den som skal konkurere med Xbox. Det feteste spillet til PS2 kommer også til Xbox, med bedre grafikk visstnok, nemlig GTA3.



 

ps3 blir over 10 ganger bedre enn xbox... ps3 kommer til og konkurrere med ps2... jeg mener ps2 er best nå, *peke på en haug med dritkule spill* - spillene er utrolig gode - om det finnes noen bedre spill driter jeg i siden jeg sitter og spiller ps2 og har det dritgøyt mens dere krangler :smile:.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-22 23:29, Mulch skrev:

Ditto med Xbox. Kanskje den ikke har så mange søte spill enda..



 

Nei, Nintendo burde kanskje ha satset på store bryster og spill genrer som er like innovative som Nsync, for å selge konsollen sin. Jeg hører det virker for MS.

 

Quote:


On 2002-04-25 23:45, El_PoLLa skrev:

ps3 blir over 10 ganger bedre enn xbox... ps3 kommer til og konkurrere med ps2... jeg mener ps2 er best nå, *peke på en haug med dritkule spill* - spillene er utrolig gode - om det finnes noen bedre spill driter jeg i siden jeg sitter og spiller ps2 og har det dritgøyt mens dere krangler :smile:.


 

Ikke bli for opp hypa på PS3 nå. Det er lenge til den kommer ut, og da begynner en helt ny genrasjon av konsoll krig ut. Jeg husker da PS2 ble annonsert, folk var i hypa som F. Alle snakket om at den kom til å revolusjonere spill industrien, og den var så kraftig, osv, osv. Men så kom den ut....

 

Men du har et godt poeng med PS2 delen. :wink:

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: HardCubed på 2002-04-26 16:15 ]

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg lurer på det samme, om jeg skal kjøpe ps2 eller xbox. Jeg er ganske sikker på at jeg kjøper ps2, men jeg har tre spørsmål:

1. Hva må man gjøre for å spille brente spill på den? Må man fikse den på en eller annen måte, og er det risikabelt?

2. Tid setter sony ned prisene? Leste at de skulle fjerne et eller annet så den ble billigere...

3. Tid kan man spille og surfe online?

Lenke til kommentar

1. Du må chippe maskinen (dvs sette inn en chipp som gjer det mulig for maskinen å ignorere code på disken eller mangel på code). Du kan gjøre det selv eller få noen til å gjøre det for deg, men uansett så mister du garrantien.

2. Det har ikke blitt annonsert, men det kommer sikkert snart.

3. Jeg tviler på at Sony kommer til å bry seg med lille Norge når det kommer til online satsing. Det er sikkert for liten brukergruppe.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...