Gå til innhold

PS2 vs XBox


whizzy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Xbox 2" heter homestation, og er en PC, som man kan koble til Tv'en. Her kan man laste ned filmer, surfe på nettet, spille XBox spill og lese e-mail. I tillegg til de vanlige tingene man kan gjøre på en PC. Dette er etterfølgeren til Xbox. Man kan lese om den i PCFormat, Oktober 2001.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 21:54, Roamer skrev:

"Xbox 2" heter homestation, og er en PC, som man kan koble til Tv'en. Her kan man laste ned filmer, surfe på nettet, spille XBox spill og lese e-mail. I tillegg til de vanlige tingene man kan gjøre på en PC. Dette er etterfølgeren til Xbox. Man kan lese om den i PCFormat, Oktober 2001.


 

Feil, det er ikke Xbox 2, det er en utbygget Xbox. En slags alt i ett opplegg. Den Q saken med GC blir vel GC2 da :wink: (argh, humor..)

Har foresten hørt at nVidia sannsynligvis ikke skal lage chipen til en eventuell Xbox oppfølger..

 

At det kommer mange spill er jo bare positivt, som de andre sier her, da er det større sjangse for at det kommer noen BRA spill av og til også! Ta en titt på PS1, den har langt over 1000 (sikkert 2000 nå) spill i USA, og langt over 2000 spill i Japan (sikkert over 3000, var lenge siden jeg så de tallene), spørsmålet er da, HVOR mange av de 2-3000 spillene faktisk er VERDT å spille? Det er utrolig mange drittspill PS. Samme gjelder PS2, og vil nok være det samme for Xbox og GC også. Det vil alltid florere møkkaspill, men iblant kommer det sinnsykt gode spill, so alle andre spill blir sammenlignet med! Flere spill = positivt. Ikke kom med tullet om kvantitet over kvalitet skvipet, ikke når "hvem som helst" kan utvikle spill. Hmm, det er antallet kvalitetsspill som teller, ikke prosentmessig av spillene som er utgitt som er bra som teller :wink:

Lenke til kommentar

Du har rett i at det er antallet kvalitetspill som gjelder, opp til et visst punkt. Det er grenser for hvor mange spill en forbruker kan kjøpe.

 

Jeg synes det blir dumt når Microsoft slipper spillene sine for tidlig, bare for å ha et spill å selge. Azurik og Nightcaster, f.eks., kunne vært gode spill bare utviklerne kunne fått litt mer tid på seg. Følgene blir jo at Xbox får flere spill, men dårligere spill, hvis du skjønner hva jeg mener.

 

Bare se på Halo, eller Rallisport, to fantastisk spill. Hvis Nightcaster og Azurik hadde fått like god tid på seg, kanskje de hadde vært i samme klasse?

 

_________________

Jon Are Dahl

Gamer.no

 

[ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-05-01 21:21 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 21:54, Roamer skrev:

"Xbox 2" heter homestation, og er en PC, som man kan koble til Tv'en. Her kan man laste ned filmer, surfe på nettet, spille XBox spill og lese e-mail. I tillegg til de vanlige tingene man kan gjøre på en PC. Dette er etterfølgeren til Xbox. Man kan lese om den i PCFormat, Oktober 2001.



 

Homestation vil aldri bli en virkelighet. Det var bare rykter... Den har blitt benektet av MS!

 

Det har ikke kommet ut så mange AAA tittler på noen av konsollene(GameCube og XBOX). Begge har vel en hver.. Super Smash Bros. Melee og Halo. Men jeg vil si at jevnt over så har XBOX flere kvalitets spill nå. Og Nintendo har ikke kommet ut med et spill i USA etter launchen(så og si), du må levere litt spill hele(ikke bokstavligtalt da) tiden. Gjelder ikke bare å levere 1 gang i året :smile: Det er jo en svakhet med Nintendo, de sa at de lærte av N64. Men det virker som det er Sega som har lært, de som har gitt ut de fleste få bra spillene etter launch.

 

Men vi er jo litt heldige i Europa, når vi får den så er det ikke så lenge til Super Mario og sånn komme. :smile:

Lenke til kommentar

Det er riktig at det var noen måneder etter lanseringen av Gamecube at det bare kom en 5-10 titler, men det samme skjedde med Xbox.

 

Kun en AAA tittel på hver konsoll? Hva med Rallisport? Rogue Leader II? Pikmin? Gunvalkyrie? Resident Evil? Tony Hawk 3? SSX Tricky? Sega Soccer Slam? Max Payne? Jet Set Radio Future? Super Monkey Ball? Genma Onimusha? Det kan diskuteres hvorvidt alle disse spillene er AAA titler, men de er ihvertfall imponerende gode.

 

Begge konsoller har en rekke kvalitetspill, og hvis Amerika er noe å måle etter, vil jeg si at de ligger ganske likt. Som sagt, nå som prisen er såpass lik, så er det bare å velge den konsollen som har/får de spillene du har mest lyst på.

 

Homestation blir selvsagt benektet av Microsoft, de vil jo fokusere på Xbox først. Jeg er villig til å vedde 100kr på at vi får se Homestation(eller noe lignende) fra Microsoft innen 2004.

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at dette er AAA tittler. De er veldig bra, men ikke så. Min mening i hvert fall... :smile:

 

Ja, men det jeg mente var at vi må ikke vente så lenge på Mario eller andre gode Nintendo spill som de som kjøpte GameCube i November.

 

XBOX er et godt valg, du vil bli fornøyd!

Lenke til kommentar

motorhead, nei - det er ikke det. man kjøper ikke en konsoll med spill en ikke liker, jeg ville kjøpt ps2 selv om den hadde kostet 4500kr og xbox 2500kr.

nå skal ikke jeg si hvilke spill som er bra/dårlig men jeg har gta3, tekken tag, mgs2 og timecrisis2 med pistol og jeg er dritfornøyd med konsollen og spillene. jeg digger disse spillene, men det er det seff ikke alle som gjør og de som ikke gjør det sitter sikkert med xbox og digger xbox spilla like mye som jeg liker ps2 spill. det går ikke ann og overtale andre til og like det en selv liker, folk finner fort ut hvilken konsoll de liker best.

å kjøpe ps2 nå er like mye/lite idioti som å kjøpe xbox nå - en har like dårlig smak om en kjøper ps2 som om en kjøper xbox. nå skjønner dere nok at poenget er att det ikke finnes noen "riktig" eller "gal" konsoll og kjøpe, en kjøper den en liker.

Lenke til kommentar

Personlig mener jeg at det hele er idiotiskt å kjøpe en xbox hvis allerede har en datamaskin med dvd-spiller. Eksklusive spill for Xbox finnes omtrent ikke. Jeg synes jeg har alt som trengs. Har en kraftig pc med dvd-spiller, surround-anlegg, og en liten gamecube som er helt ekstrem!

Kjøpt på releasedag og funker ekstremt bra.

De som sier Xbox er kraftigere enn Gamecube. Ja den er kraftigere. Men det som ikke nevnes er at xboxsystemet er nærmest en ripoff av en pc. Og en Pc er ikke kun designet for spilling er det vel?? Sannheten er at systemet ikke er optimalisert på samme måte som f.eks en gamecube. Raskt minne,korte avstander mellom prosessor og minne... = en utrolig god og rask maskin kun ment for spilling. Prøv en gamecube...du plages ikke med lyden fra viftene som du gjør hos ps2, loading times eksisterer omtrent ikke. Og spillefølelsen er helt unik :smile:

Hos meg finnes d ikke noe valg...Gamecube uansett...Xbox...hah....Får alt på PC`en min uansett.

Lenke til kommentar

måtte bare legge til en ting til...Til han som sa at release listen til gamecube var kortere enn xbox..

Kanskje det ja men Nintendo er veldig kjent for veldig solide titler, og dessuten....

Den lista der er utrolig ufullstendig! vent til etter E3...Nintendo har selv sagt at de har veldig mange overraskelser på lur! De har vært lenge i bransjen.....Microshit er en liten etterpåklatt i et stort marked...Microshit go home

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...