Gå til innhold

PS2 vs XBox


whizzy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er spillene som teller, og PS2 har flest kvalitetstitler å velge mellom. I tillegg kommer det mange i fremtiden også. Ergo er PS2 et bedre valg enn Xbox, fordi Xbox ikke har særlig mange kvalitetstitler i forhold.

 

Xbox kunne kostet 500 og fremdeles vært et dårligere valg, fordi grafikken på de to konsollene er såpass lik at det er spillene som teller.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 20:27, Roamer skrev:

Det er spillene som teller, og PS2 har flest kvalitetstitler å velge mellom. I tillegg kommer det mange i fremtiden også. Ergo er PS2 et bedre valg enn Xbox, fordi Xbox ikke har særlig mange kvalitetstitler i forhold.


Xbox kunne kostet 500 og fremdeles vært et dårligere valg, fordi grafikken på de to konsollene er såpass lik at det er spillene som teller.



 

Nå må ikke du gi slik feilinformasjon Roamer. Selvfølgelig har PS2 fler spill enn XBOX, fordi Xbox akkurat har ankommet markedet. Se heller om et halvt år, hvilken konsoll som har flest spill da. Xbox hadde mange fler spill, enn da PS2 nettopp hadde ankommet markedet. En tankevekker kanskje?

 

Selvfølgelig skal man kjøpe en Xbox idag, noe annet ville vært utrolig dumt!

Lenke til kommentar

Nei, utviklerne vil alltid støtte konsollen som har flest brukere/kjøpere. Et spill som selger godt på PS2 kan selge kanskje 10 millioner, mens et spill som selger godt på Xbox kan kanskje selge 1 million. PS2 selger fremdeles bedre enn både Xbox og Gamecube, og det kommer den antageligvis til å gjøre ut 2002.

Lenke til kommentar

Jaja, hvis du foretrekker og spille Luigi og Mario, løpe rundt etter spøkelser med en støvsuger istedenfor å sprenge ting i biter i Halo, biljakter i Gtand Theft Auto 3 så får det være din sak !

 

Det kommer drøssevis med spill til xbox, drøssevis, og siden den ligger så tett inntil en pc, er det veldig lett å utvikle spill til den. GC derimot er det visst ganske vanskelig og utvikle spill til.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 20:58, b-duvaland skrev:


Det kommer drøssevis med spill til xbox, drøssevis, og siden den ligger så tett inntil en pc, er det veldig lett å utvikle spill til den. GC derimot er det visst ganske vanskelig og utvikle spill til.


 

Gamecube er utrolig lett å utvikle spill for, lettere enn Xbox hvis man skal lage det for konsollen fra starten av. Det er kanskje enklere å porte spill til Xbox. PS2, derimot, er vanskelig å utvikle for.

 

Hvis jeg vil sprenge biler i GTA3, kjøper jeg en PC eller en PS2, hvis jeg vil spille Halo kan jeg også vente til det kommer på PC. Hvis jeg vil spille DOA3, Bloodwake, Rallisport Challenge, Nightcaster, Mulch's Oddysee, Kabuki Warriors eller Azurik, kjøper jeg meg en Xbox.

 

Vil jeg spille Resident Evil, Eternal Darkness, Rogue Leader II, Super Monkey Ball, Zelda, Metroid Prime eller Mario, kjøper jeg meg en Gamecube.

Lenke til kommentar

Nå må du gi deg a, jobber du for Nintendo eller?

 

Tok en titt på spillutvalget på nintendo.com, det er jo bare slike hopp og sprett spill og enkle action spill og tegneserieaktige slåsspill med mario og donkey kong! Greit nok hvis du er 10 år (jeg hadde Nintendo 8bit da faktisk), men når man begynner å bli litt eldre så er jo ikke slikt morsomt lenger.

 

Xbox er visst den konsollen som det er lettest å utvikle spill til ja..

 

Skal du spille gta3, så kjøper du ps2? vet du at i enkelte scener så hakker spillet? XBOX versjonen får bedre grafikk også...

 

Men, for all del, hvis du vil spille de spillene du nevner så værsågod, skjønner bare ikke hvorfor!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 21:12, starfish skrev:

Kommer Halo på PC?



 

Ja, veldig sannsyneligvis. Vent å se til E3. Hvis det ikke annonseres der, så tviler jeg på det. Men det kan hende at de ikke annonserer det p.g.a. at de ikke vil hemme XBOX salgene..

 

XBOX vil helt klart få veldig mange spill etter hvert. Flere enn GameCube. Jeg sier ikke at kvantitet=kvalitet. Men XBOX vil nok ikke få flere spill enn PS2! Det vil den nok aldri, flere super titler, det kan godt være!

 

Vi får se.. Mye kommer til å se lysere ut for XBOX ved E3!

Lenke til kommentar

Ja det gjør det. Halo var i utgangspunktet ment til og kun komme til PC, helt til Microsoft kjøpte opp firmaet som utviklet Halo, og satte en stopper for PC release slik at de fikk ett ekslusivt spill for Xbox ved lansering. Men, er vel ikke lenge til Halo faktisk blir sluppet på PC nå.

Lenke til kommentar

Hvis du tror at det ikke kommer spill med 18/15-års grense til Gamecube, tar du feil. F.eks. Barbarians, Minority Report, Dead to Rights, Eternal Darkness, Resident Evil, Resident Evil 0, Resident Evil 4, Resident Evil 2/3/Code Veronica, Duke Nukem Forever, Turok Evolution, Darkblack, Bloodrayne, Too Human, Die Hard : Vendetta, The Matrix, Agent Under Fire, Perfect Dark Zero, UFC: Throwdown , Mortal Kombat osv.

 

Hvorfor jeg vil spille dem? Mange av dem virker interessante, og mange har fått gode kritikker(;).

 

Pikmin

Super Smash Bros

Luigi's Mansion

Wave Race : Blue Storm

NBA 2K2

NBA Street

Fifa 2002

Resident Evil

SSX Tricky

Tony Hawk 3

Super Monkey Ball

Rogue Leader II

Sega Soccer Slam

Bloody Roar : Primal Fury

Spiderman the Movie

Batman : Vengeance

Extreme G3

Burnout

NBA Courtside 2002

Pacman World 2

Lenke til kommentar

Joda, men Xbox sin liste har samme type spill, om ikke ganske mange flere, utvalget av barnespill som var noe av poenget mitt, er nok desidert størst på gamecube. Visste du at mange spill kommer til å lanseres både på xbox, gc og ps2? Da er det jo kjekt å ha den konsollen med best grafikk...

Lenke til kommentar

Grafikken på de 3 konsollene er såpass likestilt at det blir bare dumt å diskutere. Og forskjellen mellom Gamecube og Xbox er knapt målbar. De er like kraftige, så det går på ett ut om du har Xbox eller Gamecube hvis du bare skal kjøpe multiplatform spill. Hovedpoenget er at Gamecube har de største eksklusive titlene, og, i følge mange, den beste kontrolleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...