Gå til innhold

Spille problemer


Anbefalte innlegg

Hei på dere!!

 

Jeg har ett problem med det å spille spill: Hver gang jeg spiller Battlefield 1942, Counter-Strike eller Rainbow Six Raven Shield hopper pc`en til skrivebordet etter litt, og forblir der.

 

Jeg kan trygt si at jeg ikke har noen dårlig pc, men jeg har akuratt fått den, og jeg har bygget den selv. Jeg har også instalert alle drivere som følger med på cd til produktet.

 

Er det noen som har opplevd samme problemet, og som kan hjelpe meg?

 

Må jeg instalere noen nye drivere, eller gjøre om noen innstillinger??

 

Har dette noe med skjermkortet å gjøre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette problemt rammer også meg med visse spill. Jeg vet ikke hvordan det fikses, men jeg tror ikke vi er alene om det problemet :ermm:

Det er det samme med meg..

 

I just dont get it..

 

jeg har prøvd diverse drivere men uten hell... Hmmm

men dette skjer ikke altid med meg, ca 3 ut av 10 ganger jeg spiller..

 

hva er galt?? HELP!!!

Lenke til kommentar
Pleier å være fordi et program brukes i bakgrunn. Vet ikke , men det virka hos meg :yes:

vet det... prøvde det, det plejer å være anti virus programmer som gjør det eller det var det hos meg..

 

Men problemet minskes bare for meg.. før var det nemlig hele tiden, nå er det bare nogen ganger, men det pisser meg stadig off...

 

PS. Skryter av at jeg har Battlefield Vietnam, eller jeg har hatt det ganske lenge nå... dri*t bra spill... (sorry, bare måtte)

Lenke til kommentar
Pleier å være fordi et program brukes i bakgrunn. Vet ikke , men det virka hos meg  :yes:

vet det... prøvde det, det plejer å være anti virus programmer som gjør det eller det var det hos meg..

 

Men problemet minskes bare for meg.. før var det nemlig hele tiden, nå er det bare nogen ganger, men det pisser meg stadig off...

 

PS. Skryter av at jeg har Battlefield Vietnam, eller jeg har hatt det ganske lenge nå... dri*t bra spill... (sorry, bare måtte)

Har innstalert virus program ja, men samme feilen skjedde da jeg ikke hadde det.

Ingen andre programmer er åpnet samtidig nå jeg spiller heller.

 

Skal laste ned de nyeste driverene når jeg får meg internett.

 

Innstalerte cs og battlefield på "familie pc`en" også, en hp som jeg ikke har bygget.

Her har det ikke vært slike problem, men jeg tror nok at disse driverene er litt eldre enn de jeg har, siden jeg har kjøpt meg helt nye pc.....

Lenke til kommentar

kjedeli problem du har der...! (hadde det jeg og..!)

 

Hvis du har cloket, clock ned. Har du AMD kan det også lønne seg og laste ned patchen som fixer dette problemet med enkelte CPU'er. I tilegg pass på at du har DirectX 9!b!

 

Og som regel de nyeste drivere.

 

Mvh Stikk-kont@kten

Lenke til kommentar

Vel.... dette er vel et typisk problem hvis du "kjøper" spillene dine hos Fairlight, Deviance eller andre superbillige butikker :cool:

 

Om du allikevel skulle være en lovlydig borger, er det første tipset å alltid ha nyeste versjon av spillet, skjermkortdrivere, og windowsoppdateringer.

Om dette ikke hjelper, kan det av og til være nødvendig med en formatering.... PCen samler opp mye gufs med tiden... Om heller ikke dette fungerer kan du ta kontakt med spillutgiveren... Om heller ikke de er kjent med problemet, kan det være noe hardwarefeil, (ikke akkurat vanlig da men...). Enkelte RAM-brikker kan skape de problemene du skisserer, enten fordi de er av dårlig kvalitet, eller fordi de er inkompatibel med f.eks. brikkesettet på hovedkortet... TwinMOS på nForce2 er eksempel på noe som KAN gå galt. Når det er sagt burde du merke ustabilitet i andre programmer også, hvis dette var tilfellet...

 

Lykke til med feilsøkingen....

Lenke til kommentar

Du bør først og fremst teste stabiliteten på pcen din. Er det sånn at cpu fungerer uten feil i ca 24timer med et program sånn som prime95 så kan du i alle fall skrinlegge den delen av problemet. Prime95 tester Cpu + minne.

 

Viser det seg at du ikke får kjørt prime95 stabilt, så sjekker du om Volten på hovedkortet fluktuerer veldig, i mange tilfeller kommer ustabiliteten pga en dårlig strømforsyning (en god 300w kan være bedre enn en 400w).

 

Regner med at du har : Siste driverne til hk, skjermkort, lydkort, SP1 ogsv.

 

Gi tilbakemelding på hvordan det går.

Lenke til kommentar
Hvilke skjermkort har dere? Har lest at spesielt brukere av Geforce 4 MX kortene har problemer med "jump to desktop" i løpet av lengre spillsesjoner.

Jeg har Asus Radeon 9800 XT 256 MB....kostet meg 4000-4500 kroner...så jeg håper ikke at problemet ligger der....

 

Holder på med å innstalere drivere til skjermkort og hovedkort

Lenke til kommentar

Singel_fitte:

 

Du finner ikke noen som har cd key til deg her. Kjøp spillet, det er dessuten ikke lov til å snakke om slikt som dette her på forumet.

 

Edit: Glemte å nevne at cd key til cs overhodet ikke har noe med topic å gjøre singel_fitte. Mitt inlegg her har heller ikke noe med topic å gjøre, men jeg blir bare så irritert når jeg ser slike inlegg :devil:

Endret av OterOter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...