Gå til innhold

Skal ha nytt hovedkort til 2.8 Prescott


r-onny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
duger prescott til noe a..

Tror jeg vet hvor for prescott scorer så dårlig.

Selvsakt for de den er så varm.

Ha prescott 2.8 liggi på 20 c og nw hadde likke på 20 c.

så hadde nok prescott vinni.

Men når de i hardware testa så lå prescott 2.8 på 50 c

men northwood 2.8 lå på 20 grader.

selfølgelig får du bedre ytelse når prossoren er kald. :thumbs:

Lenke til kommentar
duger prescott til noe a..

Tror jeg vet hvor for prescott scorer så dårlig.

Selvsakt for de den er så varm.

Ha prescott 2.8 liggi på 20 c og nw hadde likke på 20 c.

så hadde nok prescott vinni.

Men når de i hardware testa så lå prescott 2.8 på 50 c

men northwood 2.8 lå på 20 grader.

selfølgelig får du bedre ytelse når prossoren er kald. :thumbs:

gammel er du egentlig? man må jo virkelig tyde det du skriver :wallbash: , NW lå vel ikke på 20 grader, den lå på 50 grader load, mens prescott lå på 60 grader load. les slev her

Endret av worldin
Lenke til kommentar
...selfølgelig får du bedre ytelse når prossoren er kald. :thumbs:

Nei, ikke med med mindre prosessoren din er så varm at beskyttelsemekansimene aktiveres (throttling), men for Prescott er det helt sikkert høyere enn for NW (kanskje en plass på ~70 tallet?) har ikke lest noen tester der de har snakket om å få det til å kicke inn enda.

 

Pers ville jeg gått for et IC7-MAX3 kort fremfor P4C800-E. Gi oss en rapport på hvordan det går da ;)

Lenke til kommentar

Holder personlig en fing på Asus P4C800E-dlx foran Abit's Ic7-max. Har vert eiere av begge kort. Følte kanskje Abit hadde litt for mange ustabiliteter i forhold til Asus, though.. som det er blitt nevnt, er kanksje Abit ic7-max3 noe raskere.. Men dette varierer antagelig fra kort til kort. En ren subjektiv vurdering fra meg til deg... :thumbup:

Lenke til kommentar
Holder personlig en fing på Asus P4C800E-dlx foran Abit's Ic7-max. Har vert eiere av begge kort. Følte kanskje Abit hadde litt for mange ustabiliteter i forhold til Asus, though.. som det er blitt nevnt, er kanksje Abit ic7-max3 noe raskere.. Men dette varierer antagelig fra kort til kort. En ren subjektiv vurdering fra meg til deg... :thumbup:

Har selv hatt begge kortene du nevner og Max 3 er nok hakket vassere, jeg hadde aldri problemer med mitt og han som kjøpte det av meg er storfornøyd.

Lenke til kommentar
Har selv hatt begge kortene du nevner og Max 3 er nok hakket vassere, jeg hadde aldri problemer med mitt og han som kjøpte det av meg er storfornøyd.

Hvis jeg husker rett, så måtte du sende inn to MAX3 kort p.g.a. feil. Du klarte vel også å klokke ASUS kortet like langt som MAX3, men fikk ca. 200 poeng mer i 3dmark med max3 kortet? Stemmer ikke det?

Lenke til kommentar

Nja nesten, måtte sende inn et kort av MAX 3 dette var av de første som kom til Norge, av Asus sitt hadde jeg 3 returer , men dette nevnte jeg ikke her av den enkle grunn at det kan være mange årsaker til at disse hadde problemer , bla Posten og deres behandling av varene . de poengene du nevner var på det første MAX 3 kortet det nye jeg fikk var bedre og klarte å klokke lengre enn det første .

Lenke til kommentar

Ikke for å pirke, men nå tror jeg du husker dårlig, men dette skrev du:

men har nå hatt 2 max3 på en mnd som har røkrt

Altså. TO max3 som har røket :p

 

av Asus sitt hadde jeg 3 returer , men dette nevnte jeg ikke her av den enkle grunn at det kan være mange årsaker til at disse hadde problemer

Det var vel ASUS P4C800 du har hatt problemer med, og ikke ASUS P4C800-E Deluxe, som anbefales her. Det er jo to forskjellige kort og kan jo ikke direkte sammenlignes.

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar

OK, siden jeg tydeligvis må legge ut hele livshistorien her så skal jeg prøve. Jeg fikk et MAX 3 hk som var ustabilt , dette brukte jeg vel ca en uke så døde dette , fikk så opp et nytt dette var det noe rart med så jeg kontaktet forhandler og sendte inn dette + cpu, det viste seg at det var en feil på cpu (sannsyneligvis forårsaket av det første kortet,da denne hadde oppført seg normalt tidligere) Fikk så ny cpu + det kortet som var sendt inn og da var alt normalt . Så i teorien kan du jo si at jeg sendte inn 2 stk .

Når det så gjelder Asus kortene så snakker jeg her om P4C 800-E men som du ser så nevnte jeg posten her,derfor gidder jeg ikke kritisere kortene for dette, når det så gjelder Deluxe kortene du nevner så er det en annen historie , de var rett og slett ustabile.

PS: Husk jeg tester noen kort pr år :cool:

En ting til på Asuskortene skal det vere 2 returer IKKE 3

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...