Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan noen evaluere to levrandører mot hverandre?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei prøvde å stille sprøsmålet i bunn av en anna tråd (uten respons...)

Prøver igjenn.

Har ikke mye peil på hva som er bra kontra hva som er viktig når det gjelder webhotell.... :blush:

Men bestilte av en eller anna grunn på hesbynet

noen som virka ok, helt til jeg så rundt og fant f.eks xmac.

Kan noen hjelpe meg og eventuelt foklare meg hvorfor det er så STOR forskjell når det gjelder disse to levrandørene i pris?

(Tenker på nettside med noen hundre Mb lagring)

Er jeg blitt rund lurt eller er det noen som følger med på hesbynet som er veldig essensuelt??

Er grønn på dette :no:

Takker for all hjelp!

Ps: det er snakk om et vanlig .no domene for besdrift

Compac

Endret av Compac
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er noe med den XMAC.no site'n som virker uggent...

Altså, du får 1,6GB for 159,- inkl. mva... det virker litt for godt til å være sant... Og min opplevelse er at hvis det gjør det, så er det som regel det!

Infoen jeg fant i Brønnøysund registeret viser det IKKE er et AS men et DA (delt ansvar) mellom 2 personer... På nettsidene så oppgir de ingen postadresse, men kun en post boks, og telefonnummeret de oppgir er et mobilnummer...

Hehe, for meg er det ikke så mye annet å si som den saken :D

Navn/Firma: XMAC DA

Organisasjonsnummer: 984 412 614

Forretningsadresse: Ånnerudjordet 2

1383 ASKER

Kommune: ASKER

Organisasjonsform: Delt ansvar

Vedtektsdato: 08.04.2002

Formål: Handel med datamaskiner (Apple Computer produkter) og produkter som

naturlig hører sammen med dette, samt deltakelse i andre virksomheter

innenfor samme bransje.

Daglig leder: Åsmund Seeberg

Deltakere: Mats Berner Staugaard Andel: 50% 

Åsmund Seeberg Andel: 50% 

Signatur: Deltakerene i fellesskap.

Foretaksregisteret 23.04.2002

Endret av Calm
Skrevet (endret)
domeneshop:no er bra

Latterlig svar...

Den tekniske forskjellen er høyst sannsynlig ikke til hesbynet sin fordel. Det ser ut som om webhosting er noe de tilbyr som en ekstretjeneste, og dermed bare har en server satt opp som webserver.

xmac er en ren webhost (og design), og det sier seg selv at de høyst sannsynlig bruker mer tid på dette da.

Den store forskjellen vil nok være kundemassen. hesbynet har nok færre kunder enn xmac noe som uansett vil være en fordel. Både med tanke på hastighet, og kundebehandling/support.

Min erfaring med Servetheworld.net har vært at det virker som om de har for mange kunder. Elendig treg mysql server, og ikke spesielt rask og utfyllende kundeservice.

PS! Jeg aner ingenting om hvor stort firmaet hesbynet er, men det ser ut som om det er bredbånd som er greien de driver med. Hvis de hadde vært på størrelse med telenor ville det vært sannsynlig at webhost virksomheten de drev faktisk var virkelig stor og seriøs.

Sluttpoeng:

Du har gjort en tabbe. Du har sikkert ikke enorme behov når det gjelder kundeservice og oppetid, og de aller fleste tilbud fra webhoster ville tilfredsstilt dine behov. Jeg vil tro at du kan få tak i samme "produkt" som hesbynet leverer deg, for under 50kr måneden. Desverre. :(

Registrering av .no koster vanligvis ca 400,- - IKKE 1000,- slik som hesbynet tar.

Edit: Calm, nei det er ingenting som virker uggent med 1,6GB for 159kr mnd. Servetheworld har jo f.eks 1GB til 39kr mnd, og det funker jo. Men det er jo de nevnte problemene.

Endret av GeeZuZz
Skrevet
Hehe, for meg er det ikke så mye annet å si som den saken :D

Men jeg har noe mer å si om xmac, og som de fleste andre her på forumet er jeg veldig godt fornøyd med dem. Er også kunde av Webdeal og xmac er klart best. Serverne er stabile nok for de fleste formål, kontrollpanelet (cPanel) er det beste du får tak i, supportsystemet funker glitrende osv.

At selskapet er DA merker jeg som kunde ikke noe til :)

Skrevet

Jeg har xmac og har ikke hatt problem med dem enda. Nå har jeg ikke testet mysql serveren enda, så jeg vet ikke hvor rask den er. Har også domeneshop, som også fungerer fint bortsett fra at de ikke tilbyr IMAP.

Skrevet

Litt off topic: Hvorfor er selskapet mer useriøst dersom det er et DA enn et AS? I et DA vil jo en eller flere deltakere hefte personlig for selskapets forpliktelser. Dette i motsetning til et AS.

Skrevet (endret)
Edit: Calm, nei det er ingenting som virker uggent med 1,6GB for 159kr mnd. Servetheworld har jo f.eks 1GB til 39kr mnd, og det funker jo. Men det er jo de nevnte problemene.

Godt mulig... Men resten av opplegget virker for meg fortsatt lugubert...

Jeg kjøper i alle fall ikke webhosting av to 24-åringer med DA i Asker :p

Endret av Calm
Skrevet (endret)

Hehe, greitgreitgreit :D *spiser hatten sin*

Har vel blitt for mistenksom etter for mye conmails og snikreklame :green:

Endret av Calm
Skrevet

Kan ikke akkurat se at 1600 MB og 20GB trafikk for 159kr per mnd skulle være et så bra tilbud at det ikke er sant.. Mange leverandører som har bedre tilbud enn det der.. Bla. servetheworld.net som nevnt over. At selskapet eies av to 24 åringer fra Asker kan jeg da heller ikke se er noe galt??

En traceroute til xmac.no ender opp på "66-194-41-89.gen.twtelecom.net", noe som betyr at de leier linjer hos Time Warner Telecom noe de jo også hevder på sine nettsider. Utifra hva jeg kan lese av deres nettsider (som forøvrig så mye mer proffe ut enn servetheworld og andre..) hevder de heller ikke at deres servere står i Norge. Eneste jeg savnet av opplysninger der var kanskje litt mer detaljert om hva som kjøres på serveren etc. En phpinfo fil hadde vært nyttig :)

Leser du videre står det også at de driver og har utviklet Mac1.no som er norges største Mac-portal og medlem av itpro nettverket... tror ikke det er noe som helst "fishy" med dette selskapet, og jeg synes dine påstander (calm) virker helt helt uten hold i..

Jeg tok også å sjekket opp Servetheworld i brreg, og da fant jeg også ut av at de var et DA. Hvis du så ser på servetheworlds nettsider og sammenligner med xmac, så ser xmac mere proffesjonelle ut. Servetheworld har jo skikkelig ræva design..

Men er ikke kunde noen av stedene, men utifra de erfaringene jeg kan se her på forumet så er de fleste positive til servetheworld og xmac, og det å påstå at et selskap er "fishy" bare fordi det er et DA blir helt bak mål etter min mening!

Skrevet (endret)

Jeg flyttet fra numberonehost.no til servethworld.no hvor jeg benyttet angrefristen min og er nå lokalisert på en server i et firma kalt "Webcode" som jeg tror eies og drives av en 19-åring, helt alene.

Tjenesten Webcode er jeg i alle fall MYE mer fornøyd med, enn både nordkapp.net, numberonehost.no og spesielt servetheworld.no.

Moralen er: Alder spiller ingen rolle. Men det er lov å være skeptisk.

Endret av GeeZuZz
Skrevet
domeneshop:no er bra

Latterlig svar...

Den tekniske forskjellen er høyst sannsynlig ikke til hesbynet sin fordel. Det ser ut som om webhosting er noe de tilbyr som en ekstretjeneste, og dermed bare har en server satt opp som webserver.

xmac er en ren webhost (og design), og det sier seg selv at de høyst sannsynlig bruker mer tid på dette da.

Den store forskjellen vil nok være kundemassen. hesbynet har nok færre kunder enn xmac noe som uansett vil være en fordel. Både med tanke på hastighet, og kundebehandling/support.

Min erfaring med Servetheworld.net har vært at det virker som om de har for mange kunder. Elendig treg mysql server, og ikke spesielt rask og utfyllende kundeservice.

PS! Jeg aner ingenting om hvor stort firmaet hesbynet er, men det ser ut som om det er bredbånd som er greien de driver med. Hvis de hadde vært på størrelse med telenor ville det vært sannsynlig at webhost virksomheten de drev faktisk var virkelig stor og seriøs.

Sluttpoeng:

Du har gjort en tabbe. Du har sikkert ikke enorme behov når det gjelder kundeservice og oppetid, og de aller fleste tilbud fra webhoster ville tilfredsstilt dine behov. Jeg vil tro at du kan få tak i samme "produkt" som hesbynet leverer deg, for under 50kr måneden. Desverre. :(

Registrering av .no koster vanligvis ca 400,- - IKKE 1000,- slik som hesbynet tar.

Latterlig svar og avatar

<Den tekniske forskjellen er høyst sannsynlig ikke til hesbynet sin fordel. Det ser <ut som om webhosting er noe de tilbyr som en ekstretjeneste, og dermed bare <har en server satt opp som webserver.

Den er ikke til deres fordel. Domeneshop har optiske linjer, og de har ikke bare en datamaskin stuet bak sofakroken som du antyder. les infoen

<xmac er en ren webhost (og design), og det sier seg selv at de høyst sannsynlig <bruker mer tid på dette da.

Var da ikke det han var ute etter. Han lette etter et rimelig tilbud der det er lite sansynelighet for å bli lurt. Jeg ga domeneshop.no De er helt pålitelig og driver helt rasjonelt. Terningkast 6 og han kan hoste sine egne sider fra egen maskin.

<Den store forskjellen vil nok være kundemassen. hesbynet har nok færre kunder <enn xmac noe som uansett vil være en fordel. Både med tanke på hastighet, og <kundebehandling/support.

Feil, jo fler kunder, jo mer penger, jo mer oppgradering. Domeneshop har eget system for svaring på henvendelser. De er kjappe og profesjonelle. For å kjøpe et .no domene må han ut med 400 + aktivisering + han må drive en organisasjon eller være med i en for å få det. lite sansnlig. Kjøp et .com domene på domeneshop.no

for 95.- og 125,. for aktivisering. Drøyt 200.-

Skrevet (endret)

Må si at jeg bare har hatt positive opplevelser med xmac, en MEGET bra webhost! har ikke prøvd servetheworld, men har benyttet meg av b-one, surftown og de andre billig danske hostene. Det var ingen bra opplevelse.

Om servicen til domeneshop synes jeg at jeg må tilføye at normalt tar det 1 uke før de svarer på mine henvendelser per e-post. En uke er ikke akseptabelt! Dog svarer de raskt på telefon :) Prisene på domene er det ingenting å si på hos domeneshop, de er klart de billigste. Hosting derimot er de dyre, men kvalitet leverer de.

Jeg kan på det sterkeste anbefale xmac! De har god support, bra priser og et meget flott kontrollpanel.

Endret av kristoffer99
  • 1 år senere...
Skrevet

Jeg flyttet fra numberonehost.no til servethworld.no hvor jeg benyttet angrefristen min og er nå lokalisert på en server i et firma kalt "Webcode" som jeg tror eies og drives av en 19-åring, helt alene.

Tjenesten Webcode er jeg i alle fall MYE mer fornøyd med, enn både nordkapp.net, numberonehost.no og spesielt servetheworld.no.

Moralen er: Alder spiller ingen rolle. Men det er lov å være skeptisk.

Hei

Det stemmer, eller det vil si det stemte. Alder spiller ingen rolle, så lenge man er god nok. Er du god nok er du gammal nok. Det er jeg som driver Webcode og er idag 21 år. Finnes veldig mange unge som driver med slikt som har et genuint ønske om å oppnå noe, og da å stemple et firma for useriøst på grunn av lav alder (synes vel selv at 24 år ikke er så ungt) blir ett litt løst argument.

Skrevet (endret)

Nå tror ikke jeg du skal stemple deg selv for seriøs - fikk ikke fortalt slutten på historien min hos deg.

Alt fungerte jo glimrende, helt til du plutselig forsvant. Ikke et ord ble sagt - ingen e-poster ble besvart. Helt dødt. Jeg ble jo derfor nødt å flytte. Har vanskeligheter for å skjønner hvorfor du bare forsvant. Det er jo typisk noe som skjer når ting slutter å fungere, at eieren bare forsvinner - men i dette tilfellet var jo alt oppe og gikk 100%...

Endret av Lurifaksen
Skrevet

mulig fyren tok seg en liten ferie. eller bare kjøpte seg en kasse med pils og tok en tur i skogen. så lenge alt funke 100% så ka er problemet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...