Gå til innhold

Anbefalte innlegg

om en ser litt på spill navnet final fantasy, så er det ganske mange spill

 

Nes:

FF1

FF2

FF3 (tror jeg)

 

SNES

FF2

FF3

FF4

FF5

FF6

FF mystic quest

 

GB og GBA

FF tactics

FF tactics 2

FF legent

FF legend 2

FF legend 3

 

PS 1

FF7

FF8

FF9

FF 4-5-6

FF 1-2-3

FF tactics

 

PS 2

FF 10

FF 11

FF 10-2

 

men om en ser hvor de har misbrukt navnet final fantasy

 

secret of mana 1 ble kalt Final fantasy adventure i usa

samme ple det også med FF legend spillene til GB

 

--------------------------------------------------------------------

 

men om en ser bort fra det negative så er det helt KONGE

 

jeg har gått igjen alle spillene over :D utenom de til PS2 for det har jeg ikke!!!!

Fin oppramsing av spillene i serien her, men du tar litt feil med tanke på hvilke spill som er genuine. FF2 er det første SNES spillet, helt riktig, men FF2 er det amerikanske navnet på spillet, egentlig er det FF4. Forklaringen på dette er at det første FF spillet på NES solgte dårlig i USA, dermed ble aldri FF2 og 3 til NES gitt ut utenfor Japan. Allikevel valgte Square å lansere FF4 i USA, men amerikanerene ville unngå spørsmål om hvor 2 og 3 ble av, så de kalte det fjerde spillet i serien for nr. 2.

Dette betyr at det ble gitt ut 3 spill til NES og 3 til SNES i den rene FF serien. På den andre siden så ble det neste spillet i serien ikke gitt ut, ff V ble meget forsinket og i stedet var det det sjette spillet i serien det amerikanske nr3. Da dette solgte godt ble det kjent at det fantes et SNES spill til som ikke var blitt utgitt, dette ble da kalt for FF4 amerika, men var egentlig det fjerde i serien i Japan... Ikke mye logisk utgivelses strategi, men jeg er glad for at vi i Europa med tid og stunder har fått muligheten til å prøve dem alle :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å dra det på det rene:

 

NES:

Final Fantasy (Final Fantasy i USA)

Final Fantasy 2

Final Fantasy 3

 

SNES:

Final Fantasy 4 (Final Fantasy 2 i USA)

Final Fantasy 5

Final Fantasy 6 (Final Fantasy 3 i USA)

Final Fantasy Mystic Quest

 

PSX:

USA benytter nå samme navn og nummer

Final Fantasy 7

Final Fantasy 8

Final Fantasy 9

Final Fantasy Tactics

Final Fantasy Anthology (Final Fantasy 5-J og Final Fantasy 6-J)

Final Fantasy Chronicles (Final Fantasy 4-J og Chrono Trigger)

Final Fantasy Origins (Final Fantasy 1-J og Final Fantasy 2-J)

 

MERK: Final Fantasy -J betyr at japansk nummerering benyttes.

 

PS2:

Final Fantasy X

Final Fantasy X-2

Final Fantasy XI

Final Fantasy XII

 

Bortsett fra Final Fantasy X-2, har det aldri kommet en direkte oppfølger til Final Fantasy serien. I tillegg har Squaresoft laget andre "Off-Final Fantasy" spill:

 

Xenogears (PSX, ikke europa :mad: )

Chrono Trigger (SNES)

Chrono Cross (PSX)

Secret of Evermore (SNES)

Secret of Mana (SNES)

Legend of Mana (PSX)

 

Alle disse er supre RPG-spill, som på en eller annen grunn har kommet litt i skyggen av Final Fantasy serien.

Lenke til kommentar

Final Fantasy er en sinnsykt bra serie, men jeg greier ikke å spille spillene etter at jeg mistet alle savingene mine etter over 100 timer med spilling i Final Fantasy 7.

 

Final Fantasy: Crystal Chronicles kan jeg derimot spille uten å få traumer, og det utrolig fett i multiplayer. Meget godt konsept. Får deg til å måtte "rollespille" på en helt ny måte.

Lenke til kommentar

Fin oppramsing av spillene i serien her, men du tar litt feil med tanke på hvilke spill som er genuine. FF2 er det første SNES spillet, helt riktig, men FF2 er det amerikanske navnet på spillet, egentlig er det FF4. Forklaringen på dette er at det første FF spillet på NES solgte dårlig i USA, dermed ble aldri FF2 og 3 til NES gitt ut utenfor Japan. Allikevel valgte Square å lansere FF4 i USA, men amerikanerene ville unngå spørsmål om hvor 2 og 3 ble av, så de kalte det fjerde spillet i serien for nr. 2.

Dette betyr at det ble gitt ut 3 spill til NES og 3 til SNES i den rene FF serien. På den andre siden så ble det neste spillet i serien ikke gitt ut, ff V ble meget forsinket og i stedet var det det sjette spillet i serien det amerikanske nr3. Da dette solgte godt ble det kjent at det fantes et SNES spill til som ikke var blitt utgitt, dette ble da kalt for FF4 amerika, men var egentlig det fjerde i serien i Japan... Ikke mye logisk utgivelses strategi, men jeg er glad for at vi i Europa med tid og stunder har fått muligheten til å prøve dem alle :)

jeg vet om det med navnene i usa bare hadde glemt det der å da...

 

skjønner ikke hva de tenkte på... :no:

 

men jeg skal se det sån det tok LANG tid å gå igjennom dem

 

ikke hat meg for å spørre???

 

er det noe sted jeg kan LOVLIG laste ned en PS2 emulator??

 

jeg har fått låne FF10 og 10-2 av en kammerat (ja de er orginale)

 

det er påske å regn så hvorfor ikke

Lenke til kommentar

Det er en skam å sammenligne FF-serien med rollespill. Tror jeg aldri har spilt et mer lineært spill en FFX. Det sugde pung. Gikk lei etter 3 timer spilling. Da var det tilbake til pc'en for å spille ordentlige rollespill. Hele cluet med rollespill er jo at man setter seg inn i en annen rolle, og kan bestemme i større grad hvordan historien utspiller seg osv.

 

Etter to timer med FFX syntes jeg det var litt for merkelig at jeg hele tiden nesten døde når jeg slåss, så jeg sjekket om det var lagt inn noe rart i spillet for spenningens skyld. I vitenskapens navn spilte jeg så dårlig jeg kunne en del timer. Jaggu vant jeg de fleste av de også, og døde nesten da og Mongospill.

 

Testet FFIX før 10'ern. Latterlig. :no: Spillene er jo tilsynelatende laget for aldersgruppa 5-14 år. Mer spenning i en episode teletubbies. :thumbs:

 

Likevel skal jeg være litt forsiktig med å dømme spillene før og etter disse, kanskje de er helt sinnsykt bra. Men kanskje ikke. :ermm:

 

Karakter: 1 - Ræva...

Lenke til kommentar

Som alle andre sa 7èrn er best uansett hva de sier...

 

så ingen som har spillt de andre altså (må si dere har gått glipp av dere)

 

men ingen som vet hvor jeg kan Downe en lovlig PS2 emulator??

 

 

Håper de aldri slutter med Final Fantasy serien

 

:love: Nå kommer filmen som er basert på det som skjer etter 7èrn :love:

gleder meg som en unge :cool:

Lenke til kommentar
og det med FF7 filmen... ...jeg gleder med SINNSYKT!

Joa, men jeg er litt skeptisk, Spirits Within er ikke akkurat den beste filmen i verden...

 

Og FF7 har ikke så mye av Final Fantasy stemningen. Jeg har ikke spilt det noe særlig, men allikvel.

 

Final Fantasy VI har tøffest personer, kuleste monstre, beste atmosfære og best historie.

Lenke til kommentar

Xenogears (PSX, ikke europa :mad: )

Chrono Trigger (SNES)

Chrono Cross (PSX)

Secret of Evermore (SNES)

Secret of Mana (SNES)

Legend of Mana (PSX)

 

Alle disse er supre RPG-spill, som på en eller annen grunn har kommet litt i skyggen av Final Fantasy serien.

Chrono Cross... Husker jeg prøvde det for første gang på psx for 2 år siden. Satt nærmest klistret til tv`en i to dager, drømte meg helt bort i spillet.

Endret av banzay
Lenke til kommentar
og det med FF7 filmen... ...jeg gleder med SINNSYKT!

Joa, men jeg er litt skeptisk, Spirits Within er ikke akkurat den beste filmen i verden...

 

Og FF7 har ikke så mye av Final Fantasy stemningen. Jeg har ikke spilt det noe særlig, men allikvel.

 

Final Fantasy VI har tøffest personer, kuleste monstre, beste atmosfære og best historie.

Spirits Within hadde ikke noe med final fantasy og gjøre :mad:

 

har du faen ikke sett FF7 traileren eller

 

du ser jo at det er FF7 det handler om!!!!!!!!

 

 

 

 

GLADER MEG :thumbs:

Lenke til kommentar
Spirits Within hadde ikke noe med final fantasy og gjøre 
Enig på det punktet.

 

har du faen ikke sett FF7 traileren eller
Nå snakker jeg om spillet, ikke filmen. Føler ikke at Final Fantasy VII og VIII har Final Fantasy stemningen.

Det samme kan vel også sies om X og X-2, men vet ikke helt, FFX har litt god gammeldags Final Fantasy over seg, mens X-2 er noe helt annet.

Lenke til kommentar
har du faen ikke sett FF7 traileren eller
Nå snakker jeg om spillet, ikke filmen. Føler ikke at Final Fantasy VII og VIII har Final Fantasy stemningen.

Det samme kan vel også sies om X og X-2, men vet ikke helt, FFX har litt god gammeldags Final Fantasy over seg, mens X-2 er noe helt annet.

nå har de jo prøv å modernisere FF serien litt da..

 

de første Ff spillene utspilte seg for det meste på midelalderen med sverd og øks

 

mens FF 5-6 ble litt mer moderne

og FF7-8 ble enda mer moderne

FF 9 ble litt tilbake igjen

mens FFx-x2 har jeg ikke spillt :cry: (har ikke PS2 eller emulator)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...