Gå til innhold

Gode rockegrupper som dere anbefaler..


andesh

Anbefalte innlegg

Sitter å hører på Lost Prophets og Trapt, Bare digger den type musikk. Noen som har hørt de og som kan anbefale andre grupper i samme sjanger? Skal bestille et par plate snart, og trenger noen tips! :p

 

Hvis dere ikke har hørt de, anbefale jeg de sterkt.

Ihvertfall

Trapt - Headstrong :love:

The Prophets - Last Train Home :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så fint at det fine forumstyret har bestemt at man ikke kan slette sine egne poster. Til og med ikke i off topic. :) Go forumstyre! :w00t:

 

Anyway: Lost Prophets er ikke ekte rockeband.

 

Rock: Ac/Dc, Led Zeppelin, A Perfect Circle, Tool, Rage Against the Machine, Opeth, Pantera, m.m.

Lenke til kommentar

Det var ikke definisjonsmessig jeg mente at de ikke spilte skikkelig rock. Jeg mener det er litt for poppete til å kunne kalles ekte rock.

 

De jeg har nevnt over tilhører progressiv rock, nu-metal og heavy.

 

Lost Prophets tilhører vel mest nu-metal.

Lenke til kommentar

oki, fint å vite uansett. Er vel kanskje litt popete. Har Tool, Rage Against the Machine, Pantera ligganes hjemme. Men bare blir i så utrulig godt humør å høre på den typen musikk. :) Derfor jeg ville ha noen tips på hvordan CD'er som er bra. Bor på en litn plass der svens er den beste CD-butikken. :) Så er litt vanskelig å høre seg til gode artister her. :(

 

Noen flere?

Lenke til kommentar

Anyway: Lost Prophets er ikke ekte rockeband.

Øh, og når klarte noen å gi en velbegrunnet definisjon på rock ? :ermm:

 

Rock ble født som pop og har aldri latt seg skille fra sitt opphav.

 

Det er bare inkompetente musikkjournalister og wannabe-rockere som fremdeles snakker om "ekte" rock. Resten av oss skjønte allerede på 80-tallet at diskusjonen var dødfødt. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...