Gå til innhold

Spraylakk eller noe til deksel


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen kan anbefale spraylakk eller noe lignende for å endre fargen på dekslene til CD-ROM og CD-brenneren, jeg har et AOpen H600B kabinett. Slik ser det ut: http://www.hardware.no/tester/kabinett/aop...kel-ingress.jpg

 

Det ser veldig dumt ut å ha 2 hvite CD-stasjoner i et svart kabinett, i tillegg til en hvit diskett-stasjon. Så jeg hadde satt pris på om noen vet hvor jeg får kjøpt dette og hvor mye det koster.

 

Tusen Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kanskje foretrukket sort silkematt? Da synes ikke fingermerker så godt, og så er en litt "blankere" flate lettere å holde ren.

 

En boks med Quick spraylakk får du kjøpt for under en hundrings hos de fleste fargehandlere.

 

Zalo, varmt vann og en oppvask- eller neglebørste er ypperlige remedier for rengjøring før lakkering ja!

Det gjelder faktisk for lakkering i andre sammenheng også, for det er ikke bestandig så lurt å rengjøre plast eller tidligere lakkerte flater med sprit- eller tynner-rengjøring.

Lenke til kommentar

For guds skyld, ta deg god tid om du vil lakkere. La lagene med spraylakk være tynne, regn med 2-3 lag! Sprayer du for mye, vil lakken renne, og det er ikke fint.

Plukk dekselet fra hverandre, og lakkér hver bit for seg selv.

Når du har spraya det første laget , gjør det ikke noe om du aner den gamle hvit-fargen gjennom, dette dekkes av neste lag. Bare vent til første lag er tørt..

 

Husk forresten å plukke ut den gjennomsiktige plastbiten fra dekselet der dioden skal lyse gjennom... ;)

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg har samme kabinett som deg Spectro. Jeg hadde også 2 hvite cd-rom som jeg akkurat har sprayet svarte.Jeg brukte et fint (600) sandpapir og mattet ned frontene litt og vaska deretter med rødsprit. Jeg brukte svart mattlakk og etter den svarte, noen lag me klarlakk.(for at lakken skal tåle mer) resultatet ble veldig bra. anbefaler de som "trenger" å gjøre dette siden det er så lett.

Klarlakken jeg brukte og mattlakken kostet ca 60 kroner tilsammen

:thumbup:

 

jeg brukte ca 4 lag på hver av mine 2 cd-rom. Bruk tynne lag.

Endret av Fnygaa
Lenke til kommentar
Takk for alle svar, skal prøve dette. Hvor mange lag tror dere en slik sprayboks holder til? Tenker å prøve det på en ødelagt DVD-rom først, for å se hvordan resultatet blir. :)

En sprayboks for meg holdt til et helt kabinett. Så fronten til dvd/cd-rom bør ikke være noe problem å spraye mange ganger med en boks ;)

Endret av It's me
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...