Gå til innhold

billig og bra vannkjøling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har BIE2 selv og er strålende fornøyd med den. Om du ikke absolutt vil sette sammen selv så kan jo MIST settet være et alternativ. Dog så er det jo ikke kommet noen tester av hele sette, så vi kan jo ikke vite hvordan det yter, men cpu blokken var jo rimelig bra.

En annen ting med MIST settet (ren gjetning) er at _jeg_ tror at den radiatoren ikke holder til stort mer enn det som følger med i selve settet.

En radiator med plass til _en_ 120mm*120mm vifte tviler jeg klarer å ta unna varmetapet til Cpu,G(V)pu og Chipset (evt mer da)

Synes selv at med BIE2(Maze 4, AC Twinplex & Chipset (på en p4 2GHz @ rundt 2,6-7. (Må bruke et gammelt hovedkort nå som ikke takler særlig klokking))) med to 120mm*120mm papst vifter på 26DB at et helt komplett system blir litt stramt. 34-35 idle og 37 load er absolutt ikke høyt, men det begynner å bli litt boxedkjøler tilstander.

Lenke til kommentar
Har BIE2 selv og er strålende fornøyd med den. Om du ikke absolutt vil sette sammen selv så kan jo MIST settet være et alternativ. Dog så er det jo ikke kommet noen tester av hele sette, så vi kan jo ikke vite hvordan det yter, men cpu blokken var jo rimelig bra.

En annen ting med MIST settet (ren gjetning) er at _jeg_ tror at den radiatoren ikke holder til stort mer enn det som følger med i selve settet.

En radiator med plass til _en_ 120mm*120mm vifte tviler jeg klarer å ta unna varmetapet til Cpu,G(V)pu og Chipset (evt mer da)

Synes selv at med BIE2(Maze 4, AC Twinplex & Chipset (på en p4 2GHz @ rundt 2,6-7. (Må bruke et gammelt hovedkort nå som ikke takler særlig klokking))) med to 120mm*120mm papst vifter på 26DB at et helt komplett system blir litt stramt. 34-35 idle og 37 load er absolutt ikke høyt, men det begynner å bli litt boxedkjøler tilstander.

okay. men hadde dd rbx vært med i Ncool Rev. 4.0 EX settet så hadde jeg kjøpt det. tenker jeg setter et sammen med litt deler fra microplex.no og netconnecton.no

Lenke til kommentar
Jeg bestillte Mist sett fra microplex (Venter det i midten av uken) det skal være bra og koster 2000,- Kjøler bare CPU da men...

Du kunne ikke lagt ut en liten test av systemet?

Har veldig lyst på det settet, men er litt skeptisk til kjøleevnen til radiatoren.

Du kunne sikkert tat med noen bilder også!..?

Lenke til kommentar

Ja nå er Mist (Socket A) settet montert og kjørt tom for luft :thumbup:

 

Jeg klarer IKKE å komme over 35'C (24'C rom temp) på CPU (AMD XP 2400+ @ 2Ghz), viften går på max pga at jeg ikke hører den gjennom all harddisk støyen.

 

Jeg synes det var skikkelig morsomt å sette sammen alt dette og det var lett og problemfritt.

 

Radiatoren var stor synes nå jeg, er 120mm vifte på den (Papst), men den er mindre enn selve radiatoren.

 

(Bruker 50% frostvæske "klar til bruk" fra Statoil - Blått og flott)

 

HAPPY :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...