Gå til innhold

6230 vs K700 vs S65


JZA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si meg enig med dennis88. Hva skal man egentlig med minnekort, hvis man ikke kan spille mp3 på telefonen? Hva annet kan man fylle det opp med?

 

Personlig heller jeg mest til K700 akkurat nå, bare så inderlig synd at den ikke har kortleser. Da hadde den vært perfekt. (Og ja, jeg trenger ikke 1,3mp kamera...)

Lenke til kommentar
Tjohei: bildene tatt med S65 er på 200Kb, blir fort endel MB av det :)

 

Og med film-opptak på 15fps legger MB'ene seg fort inn i minnet også ;)

 

Den spiller aac-musikk da, men antar det blir samme som på 6600, at man kun får mono.

Tja, 32MB hadde holdt ganske greit selv med mpix kamera. 100 bilder ville jo fylt omtrent 20MB, og så mange bilder kommer jeg ikke til å ta, det har jeg vanlig digitalkamera til. Men er det noen tidsbegrensing på de filmsnuttene, eller er det bare å filme til det er tomt for plass?

 

Det med aac var jeg ikke klar over, og da blir det jo litt kulere, men synd at det ikke er stereo.

Lenke til kommentar
Tjohei: bildene tatt med S65 er på 200Kb, blir fort endel MB av det :)

 

Og med film-opptak på 15fps legger MB'ene seg fort inn i minnet også ;)

 

Den spiller aac-musikk da, men antar det blir samme som på 6600, at man kun får mono.

Hvis bildene tatt med S65 tar hele 200kb per stk. så ser jeg på det som en negativ ting...Det vil jo ta en evighet å sende et slikt bilde over mms, og det er få mms telefoner i dag som støtter så svære mms meldinger...

32mb som det er på k700 er mer enn nok, hvis bildene på den hadde tatt 200kb, slik som på s65 ville man fortsatt hatt plass til over 160 bilder, noe som bør holde for de fleste...Og nå har det seg slik at bildene på k700 vil ta ca. 60-70kb, noe som vil tilsvare ca. 480 bilder på 32mb...Hvem gidder å ha så mange bilder på mobilen samtidig?

 

Greit at det er 15fps på video, men i hvilken oppløsning? Den kan neppe være stor med tanke på at det er laget slik at man skal kunne se det på en 132x176 skjerm...Og da tar det ikke store plassen dette heller.

 

Jeg kan ikke se annet enn at k700 er best, og S65 klarer rett og slett ikke å måle seg med den.

 

Litt sammenligning:

 

Vekt:

K700: 93g

S65: 98g

 

Størrelse:

K700: 99 x 46.5 x 19.5 mm (mye mindre)

S65: 109 x 48 x 18 mm

 

Skjerm:

K700: TFT 176x220 oppløsning 64k

S65: TFT (?) 132x176 oppløsning 64k

 

Kamera:

K700: VGA med innebygd blitz.

S65: 1,3mp UTEN blitz. (må sette på)

 

Stanby:

K700: 300 timer

S65: 250 timer

 

Taletid:

K700: 7 timer

S65: 5 timer

 

Radio:

K700: Ja

S65: Nei

 

Mp3:

K700: Ja

S65: Nei

 

Video opptak:

K700: Ja

S65: Ja

 

Java 3d:

K700: Ja

S65: Ja

 

Bluetooth:

K700: Ja

S65: Ja

 

Infrared:

K700: Ja

S65: Ja

 

Minneslot:

K700: Nei

S65: Ja, spesielle "reduced mmc", kan ikke bruke vanlig mmc.

 

Innebygget minne:

K700: 32mb

S65: 11mb

 

E-mail:

K700: Ja

S65: Ja

 

Tilgjengelighet:

K700: Q2

S65: Q3 (husker dere sx1 som "skulle" komme i juni i fjor?)

 

Dere kan bedømme selv hva som er mest fristende...Jeg gidder iallefall ikke å vente til Q3 eller senere (hvem vet om siemens holder løftet sitt denne gangen) med å kjøpe en telefon som er funksjons messig dårligere, og størrelses messig større og tyngre, når det kommer en bedre telefon i Q2 med navn SE K700...

:thumbup:

Endret av dennis88
Lenke til kommentar
Det vil jo ta en evighet å sende et slikt bilde over mms

 

Greit at det er 15fps på video, men i hvilken oppløsning?

Et par kommentarer til posten din :p

 

1: ingen sender da 200Kb bilder i MMS. Til det har man mindre oppløsninger.

2: video-oppløsningen er standard, 176x144

3: K700 har ikke blitz, men lampe (som E710, GX20 osv..)

4: S65 har TFT ja

 

K700 er vel uansett ikke i klasse med S65, men i klassen for dem uten MP-kamera og minnekort :)

Men jeg skrev jo for en uke siden at endel ville fortsette å sammenligne disse uansett ;)

Jeg klarer ikke helt å se hvordan S65 ikke klarer måle seg med K700...

 

Hvis K700 hadde hatt like bra kamera som S65 hadde det nok vært litt viktigere for deg, hehe.

Lenke til kommentar
Det vil jo ta en evighet å sende et slikt bilde over mms

 

Greit at det er 15fps på video, men i hvilken oppløsning?

Et par kommentarer til posten din :p

 

1: ingen sender da 200Kb bilder i MMS. Til det har man mindre oppløsninger.

2: video-oppløsningen er standard, 176x144

3: K700 har ikke blitz, men lampe (som E710, GX20 osv..)

4: S65 har TFT ja

 

K700 er vel uansett ikke i klasse med S65, men i klassen for dem uten MP-kamera og minnekort :)

Men jeg skrev jo for en uke siden at endel ville fortsette å sammenligne disse uansett ;)

Jeg klarer ikke helt å se hvordan S65 ikke klarer måle seg med K700...

 

Hvis K700 hadde hatt like bra kamera som S65 hadde det nok vært litt viktigere for deg, hehe.

For det første, hva om man tar et bilde i 1,3mp, og senere finner ut at man vil sende det til en venn med en vanlig mms mobil, som ikke støtter mer enn feks 100kb i en mms, hva gjør man da? Uten å redigere på pc'en da selvfølgelig.

 

Siden video oppløsningen er på 176x144, så kan du jo ikke se hele bildet av den videoen du har tatt opptak av...Det er jo litt på trynet.

 

S65 er i klassen med de som har mp-kamera uten blitz (lampe som du kaller det) og minnekort til å lagre bilder og spill på...Right...Sikkert mye vits i å ha 1000 bilder og 500 spill på telefonen...

Men den er også i klassen uten radio/mp3.

 

"Hvis K700 hadde hatt like bra kamera som S65 hadde det nok vært litt viktigere for deg, hehe."

 

Hvis S65 ikke hadde vært Siemens så hadde den nok ikke vært like bra i dine øyne, hehe. :p

 

 

Begge telefonene er meget bra, og begge har mange gode nyheter å by på, men summert opp så har K700 flere ting å by på enn S65.

Men for all del, hvis man vil ha 1,3mp på mobilen, så velger man S65, som har såpass høy oppløsning på bildene, i tross for at den er liten, noe som er imponerende i seg selv.

Men hvis man ikke skal ta så veldig masse bilder for å sende dem til pc'en, så ser jeg ingen grunn i hvorfor man skal velge S65 over K700.

 

Hadde det kommet en ME65 med akkurat samme funksjonene som S65, men som var støtsikker slik som m65, så ville jeg kjøpt den umiddelbart.

Lenke til kommentar

Ok karer. Jeg sitter overfor et veldig vanskelig valg her.

Ettersom den gamle telefonen min ble borte etter en heftig fyllekule så må jeg nå gå rundt med en Nokia 7110 som bare funker der det er veldig bra dekning.

 

Har skjønt at SE K700 er veien å gå, men ettersom det enda er noen måneder til den kommer så tviler jeg litt. Er det virkelig verdt å vente?

Nokia 6230 kom (for meg) som lyn fra klar himmel og jeg er veldig fristet til å kjøpe den siden den allerede er ute på markedet. Er det et dumt valg?

 

Har lest mye om Nokia-telefoner og høy feilrate. Noen som kan bekrefte dette? Man har da garanti så det burde ikke være så alt for stort problem hvis man tar litt vare på telefonen. Eller er det noen som mener noe annet?

 

Hjelp meg med å gjøre dette valget a folkens! :)

Endret av gixer
Lenke til kommentar
Ok karer. Jeg sitter overfor et veldig vanskelig valg her.

Ettersom den gamle telefonen min ble borte etter en heftig fyllekule så må jeg nå gå rundt med en Nokia 7110 som bare funker der det er veldig bra dekning.

 

Har skjønt at SE K700 er veien å gå, men ettersom det enda er noen måneder til den kommer så tviler jeg litt. Er det virkelig verdt å vente?

Nokia 6230 kom (for meg) som lyn fra klar himmel og jeg er veldig fristet til å kjøpe den siden den allerede er ute på markedet. Er det et dumt valg?

 

Har lest mye om Nokia-telefoner og høy feilrate. Noen som kan bekrefte dette? Man har da garanti så det burde ikke være så alt for stort problem hvis man tar litt vare på telefonen. Eller er det noen som mener noe annet?

 

Hjelp meg med å gjøre dette valget a folkens! :)

Nokia 6230 ryktes først å komme om litt over 2 uker, så den er ikke ute "på markedet" ennå... Men det ser ut som en fin telefon om du ikke greier vente på feks K700.

Lenke til kommentar
Hva mener du med 32MB ?

 

S65 har 11MB internt minne.

Poenget mitt var at selv med megapixel kamera ville 32MB være ganske bra. Så hvis K700 hadde hatt megapixel kamera, ville jeg likevel ikke følt det som noen begrensning at den ikke hadde minnekortleser. Derfor mener jeg at du ikke får brukt det fulle potensialet i minnekortet til S65.

 

Ellers må jeg si meg enig med dennis88 her. Når man vurderer specsene mot hverandre, så vinner K700 over S65 for min del. Men specs alene gjør ikke en bra telefon. Det er også mange ting som hvordan den er å navigere i, respons, innebygde programmer og features, smarte snarveier og løsninger osv. Så noen endelig vinner av de to er vanskelig å kåre før de begge er kommet ut og teste. Og der har jo K700 et fortrinn siden den kommer først...

Lenke til kommentar

Vil man ha en "ikke-symbian" tlf med endel minne og minnekort og det beste kameraet på markedet og alle ellers funksjoner er S65 valget.

Vil man ha en "ikke-symbian" tlf med veldig bra skjerm, masse minne og vga kamera og alle ellers funksjoner er K700 valget.

Vil man ha en "ikke-symbian" tlf med tiny skjerm, minnekort, vga skjerm og mp3 spiller er 6230 valget..

 

for meg er alle disse tre ulike typer telefoner, alle med sine gedigne fordeler (s65: cam, k700: skjerm, 6230: mp3) og å sammenligne dem til eget bruk blir rett og slett å finne ut hvilken funksjon man verdsetter mest.

Lenke til kommentar
for meg er alle disse tre ulike typer telefoner, alle med sine gedigne fordeler (s65: cam, k700: skjerm, 6230: mp3) og å sammenligne dem til eget bruk blir rett og slett å finne ut hvilken funksjon man verdsetter mest.

Godt skrevet, arehei. 100% enig. :thumbup:

 

Jeg tror megapixel kamera er oppskrytt, og selvom det ikke er det har jeg ikke behov for det. mp3 er jeg usikker på, og en god skjerm er jo noe som har mye å si for gleden når man bruker telefonen, så min rangering blir: 1. K700, 2. 6230, 3. S65. (Sorry, molna ;) )

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer:

k700 har 32MB og MP3 spiller. Hvis man legger inn 8 MP3 melodier, hvor mange bilder vil man da kunne ha på mobilen?. Hvis man da i tillegg har 150 kontakter og en del ringetoner, hva da?

Dette forteller vel bare at denne mobilen ikke er særlig gjennomtenkt og har en del funksjoner som ikke passer uten minnekort. :no:

Endret av Paranoid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...