Gå til innhold

Kabinett m plass til masse disker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

chieftec fulltower har plass til 8 med vifte foran og har 6 plasser til cdrommer der du kan stappe inn ting og to plasser til floppy. Dessuten kan du lage eget opplegg over psu for der er det plass til en 120mm vifte og god plass til å tukle med eget oppheng...

 

Eneste problem er at kabinettet er veldig stort og lite plasseffektivt

Lenke til kommentar

Har et Chieftec Fulltower selv i blått, men jeg mener det er plass til 6 HDD, og over strømforsyningen er det ikke 120x120 vifte, det er 92x92. når det gjelder HDD plass så er det to skuffer som det er plass til 3 stk i hver og plass til en 80x80 vifte, men jeg mener og tror at du kan kjøpe løse HDD skuffer som du kan modifisere plass til.

Men du har 6 stk 5,25" brønner som du også kan putte inn noen. Antall vifte plasser i kabinettet er 6 stk 80x80 og 1 stk 92x92.

Lenke til kommentar

Ett Chieftec fulltower med plass til 6disker i utgangspunktet + en Lian li ekstra HDD løsning som gir ytterligere 3plasser hvorav alle HDD da vil ha en vifte foran seg, kan jo være ett alternativ?

 

+ en slik I&S i to Cdrom brønner.

 

Da vil du fremdeles ha tilgjengelig endel CDrom brønner (- 2) for fremtidig oppgradering ;)

 

Ulempen er at viften i I&S løsningen vil ha en dør foran seg :p

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
Ett Chieftec fulltower med plass til 6disker i utgangspunktet + en Lian li ekstra HDD løsning som gir ytterligere 3plasser hvorav alle HDD da vil ha en vifte foran seg, kan jo være ett alternativ?

 

+ en slik I&S  i to Cdrom brønner.

 

Da vil du fremdeles ha tilgjengelig endel CDrom brønner (- 2) for fremtidig oppgradering ;)

 

Ulempen er at viften i I&S løsningen vil ha en dør foran seg :p

Men hvis han bare må være kuleste gutten i gata så kan han kjøpe seg en til sånn sak som erstatter 2 CD-rom brønner med 3 hdd brønner...

 

Da har han 15 HD-plasser

 

 

250 GB * 15 = 3750 GB :thumbs:

 

går sikkert ann å finne på noe annet lurt også, slik at det blir 4 TB :dribble:

 

 

latterlig fett, ikkesant?

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

et chieftech fulltower

 

da kjøper du deg en ekstra drevramme som du henger under de andre HD rammene.

da har du plutselig plass til 9 disker som står i 3x3 klynger hvor hver klynge har en 80mm vifte foran seg.(det er plass til en 80mm vifte under de originale HD drevrammene)

så har du 2 disker i floppy.

så kjøper du 3 slike cd rom-->HD greier(sjekk på microplex, de har dem, har sett dem der)

da får du 9 oppe uten vifter, 9 nede med vifter, og 2 i midten uten vifte.

altså 20 disker i alt

 

men jeg ville mekka meg et sjøl jeg da, for jeg ville hatt litt plass til cd rom og floppy o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...