Gå til innhold

IBM og Sun diskuterer open-source Java

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er nok på tide at de begynner å tenke litt mer langsiktig. Det er jo ikke sååå senge sideg MS ble dømt etter en lagvarig rettslig strid til å fjerne litt Java som var medsendt XP.

Hva var vitsen med den rettsaken hvis kilden nå åpnes ?

Jeg lurer også på sikkerheten ved å gå over til åpen kode.

Etter at Java ble fjernet fra XP-Sp1, hentet jeg inn Java. Men ble nødt til å av-innstallere igjen pga. en masse snikprogrammer med ukjent virkning som la seg i registeret.

Disse er nå helt borte.

Er Java sikkert ?

Endret av finnipinni
Skrevet

Dette er nok en langtids plan til IBM at de ønsker flere å flere programmer som funker på dies CPUer spess siden den nye Power 5 kommer ut. IBM skal jo også brenne vekk 1,000,000,000$ Ikke akkurat små penger.

Har ikke Java 2 kommet ut??

Skrevet

håper da inderlig dette skjer

java er et bra språk.. litt manglende siden det trenger VM for å kjøre, og på grunn av det blir litt treigt, men med open source er jeg 99% sikker å at noen oppfinnsomme sjeler ett eller annet sted i verden hadde klart å fikse til noe som rettet opp dette også!

Ja til OpenSource Java!!

Skrevet
Det er jo ikke sååå senge sideg MS ble dømt etter en lagvarig rettslig strid til å fjerne litt Java som var medsendt XP.

Hva var vitsen med den rettsaken hvis kilden nå åpnes ?

At kildekoden blir tilgjengelig behøver ikke å betty at man fritt kan kopiere den og kalle den sin egen. Bare se på linux

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...