Gå til innhold

Tilkobling av int minnekortleser til hk


Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp en intern minnekortleser (6in1) som jeg så flott skulle montere. Fikk satt den på plass i det ledige 3,5" sporet, men så kom problemet. På hovedkortet var der ikke ledig plass for tilkobling. Har (hadde?? :( ) en tilkobling som heter "usb front". Tok av den kabelen som var koblet til her for å bruke den til min nye kortleser.

 

 

Da jeg fyrte opp maskina igjen og gikk inn på Min datamaskin, hadde jeg nå venta å få opp flere nye enheter her, men det skjedde ikke. Satt inn et CF kort. Dioden ved siden av "minnekort luka" lyste, men ingenting mer skjedde.

Tenkte jeg kunne prøve å installere kortleseren i maskinen til en kompis for å se om det var den det var noe galt med, og koblet derfor tilbake til normalt igjen...

 

 

Skulle nå sette inn en 128mb usb minne i usbportene i fronten for å sjekke om alt fungerte normalt, men neida. Ikke tegn til liv. :scared:

 

 

Når jeg kobler kameraet mitt til samme usbport slår kameraet seg på, men jeg finner det ikke i Min datamaskin og klarer ikke å hente blider fra det. Virker jo på en måte som det likevel går strøm til det fra PC'en siden det slår seg på??

 

 

Har jeg kortslutta usb tilkoblinga på hk?

I tilfelle, er dette noe som kan fikses (av fagfolk) eller er det bare å belage seg på å krype bak maskina hver gang jeg skal koble til noe via usb?

L

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du er 100% sikker på at du koblet riktig?

prøv å kjør hardware wizarden til windows..

Ikke 100% sikker på at jeg koblet minnekortleseren riktig nei :blush: ... , men 100% sikker på at jeg nå har koblet usb portene som sitter i front rett igjen. Det er disse jeg er mest bekymret for at ikke virker lenger.

 

Har prøvd å køre "legg til maskinvare" uten at windows finner noe.

L

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
du er 100% sikker på at du koblet riktig?

prøv å kjør hardware wizarden til windows..

Ikke 100% sikker på at jeg koblet minnekortleseren riktig nei :blush: ... , men 100% sikker på at jeg nå har koblet usb portene som sitter i front rett igjen. Det er disse jeg er mest bekymret for at ikke virker lenger.

 

Har prøvd å køre "legg til maskinvare" uten at windows finner noe.

L

1876725[/snapback]

 

Hei,

 

Jeg har samme problem. Hvis jeg kobler fra ledningen fra hovedkortet- og setter det inn igjen med en gang( mens maskinen er på), funker det.... Dette er kanskje ikke verdens beste løsning, så jeg skulle gjerne hørt hva en kan gjøre. Jeg tror vi kan utelukke "koble riktig til på hovedkortet" og "driver-problemer", da dette antageligvis er heller innstillinger på feks. søketid i BIOS'en eller lign.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...