Gå til innhold

5600 ultra.. tabbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Du har blitt ganske heftig lurt ja , det kortet er noe av det absolutt dårligste som finnes

og

Nei vil ikke stemple dette som en tabbe , AIW funksjonene er ganske kule , pluss at R9700 Pro yter generelt bra opp mot 9800 NP  Du har ikke blitt lurt med andre ord.

Bestem deg..

Vill gjetting her... men jeg tror første innlegget gjelder trådstarter og andre gjelder fyren med 9700 AIW ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Du har blitt ganske heftig lurt ja , det kortet er noe av det absolutt dårligste som finnes

og

Nei vil ikke stemple dette som en tabbe , AIW funksjonene er ganske kule , pluss at R9700 Pro yter generelt bra opp mot 9800 NP  Du har ikke blitt lurt med andre ord.

Bestem deg..

Her er det miss, han mener/chatter med to forskjellige personer...... ;)

Edit: postet samtidig..... :blush:

Endret av jarmo
Skrevet (endret)

Dette blir kanskje litt off-topic, men jeg nevner det likevel:

Jeg vurderer å bytte bærbar PC snart, og derfor tok jeg en runde i forskjellige butikker. Gikk innom elkjøp. Selger viste meg en Centrino-basert PC, siden jeg sa at jeg ikke ville ha celeron først. Jeg spurte hvilken cpu som sto i, og han sa da: Det er en Centrino. Så sa jeg: jeg tenkte mer på klokkehastigheten. Da stoppet det helt opp. Han spurte minst to andre om de visste, men de kunne ikke svare meg. Han måtte inn på nettet, og han brukte 5 minutter på å finne ut hvor rask CPU'en var. Det ble ikke noe bedre da jeg spurte om minnet. Han viste meg siden med spec'en, og på en linje sto det PC266, men på linjen under på samme side sto det hastighet: 333 MHz... Ble rimelig satt ut av dette. Så skjønner godt at elkjøp-selgere kan si som f.eks. her at det at et kort har betegnelsen Ultra, betyr at kortet er revlusjonerende. Elkjøp, skjerp dere. Dette er ALT for dårlig. :thumbdown::thumbdown:

Endret av stigfjel
Skrevet

Hæhæh..makan til selger.

Nei..er mange gode grunner til å handle data på elkjøp, mne man må finne en selger som har kunnskapene..jeg prøver så godt jeg kan ihvertfall. :dontgetit:

Skrevet (endret)

hehehe, har jobbet på Expert en bitteliten stund, selv ... ja, det sies at veldig mange av selgerene er blåste. og vet dere hva? mange av dem er det også.

jeg prøvde ihvertfall så godt jeg kunne, men å få høre at jeg skal anbefale et ti4200 for 2399,- til en far som skal gi litt ekstra stas til sønnen sin ble for mye :)

(så jeg anbefalte han et powercolor r9800pro fra komplett, siden det var akkurat like dyrt da *kremt* :p )

kred. til Alastor for ihvertfall å prøve gjøre noe ut av jobben :)

edit: leif

Endret av rasgar
Skrevet
jeg prøvde ihvertfall så godt jeg kunne, men å få høre at jeg skal anbefale et ti4200 for 2399,- til en far som skal gi litt ekstra stas til sønnen sin ble for mye :)

(så jeg anbefalte han et powercolor r9800pro fra komplett, siden det var akkurat like dyrt da *kremt* :p )

kred. til Alastor for ihvertfall å prøve gjøre noe ut av jobben :)

Herregud, verden trenger flere som deg! :thumbup:

Stakkars faren om han hadde komt hjem med et TI4200 og sønnen forteller at et kort som er dobbelt så bra koster en tredjedel.

Et viktig tips til folk som ikke har peil på data er å ha med seg 1 person som er oppdatert på priser og ytelse når dem handler, selgere merker det også på personer som sier "ja jeg skal ha en rask pc du!", de har lite peil og de er lette bytter. Derimot om du snakker litt med dem først, så røper dem seg selv mer, og havner litt på glattisen på kommentarer som "ULTRA ER REVOLUSJONERENDE!!!", i og med at du da selv faktisk kan forklare at det er snakk om kun få mhz forskjell :cool:

Skrevet

Jeg jobber for å være en så bra selger så mulig, klart jeg vil gjerne gjøre gode salg der butikken tjener gode penger, men jeg setter 2 ting først..jeg skal være en god kundebehandler, og jeg skal ikke svindle folk. Til nå har det gått bra =)

Skrevet (endret)
Jeg jobber for å være en så bra selger så mulig, klart jeg vil gjerne gjøre gode salg der butikken tjener gode penger, men jeg setter 2 ting først..jeg skal være en god kundebehandler, og jeg skal ikke svindle folk. Til nå har det gått bra =)

Syns det salget som refereres til her kvalifiserer til at

kundebehandleren eller kjeden har svindlet smultring for minst 700 kroner .

Hvis du ikke er enig idet etter å studere prishistorikken på nevnte kort

er ikke du stort bedre.

Edit:

Hva syns du smultring skal gjøre da .

Kortet er jo så gammelt at ingen butikker fører det lenger .

Endret av syar2003
Skrevet
Seff er jeg enig i at dette er dårlig kundebehandling, og dette gir resten av elkjøpbutikkene dårlig rykte. Men, som sagt, stikk og hev kjøpet, og kjøp et mye bedre kort til samme pris.

Her har du svar på hav jeg mener, og hva smultring skal gjøre

30 dagers full returrett!

Skrevet

Bra at du hjelper smultring å peke ut opsjonene hans . :thumbup:

Så det kan heves uten at tilsvarende produkt er funnet billigere annet sted altså .

Du har forøvrig ikke sagt hva du mener om prisnivået .

Det ligger såvidt over fx5700 ultra ,her må vel Elkjøp ha gjort

en grov feilprising (håper jeg for deres skyld).

Skrevet

Når jeg sier det er dårlig kundebehandling, da inngår det gjerne i at jeg mener det er feil pris?

Og ja, finner han ikke dette produktet et sted som har vanlig butikkutsalgssted, så er det jo ikke noe mulighet å bruke prisgarantien. Men hvorfor bruke den når han faktisk har 2k å bruke på grafikkort?

Kjøpe 9800Pro er nå tingen ;)

Skrevet

Offtopic: ... Var på en elkjøp-butikk for å kikke litt her en dag. Da så jeg "forgjengeren" til video-kameraet jeg kjøpte for et par måneder siden.

Samme produsent bare "utgått modell". Kostet 10500,-. Mitt kostet 9500,- på psdata og var både mindre og bedre.

Spurte en selger hvorfor det var priset så dyrt. Da svarte han at de ikke hadde nedjustert prisene enda men det skulle de gjøre snart :roll:

Skrevet

vel og sammeligne elkjøp-butikk mot web-butikk blir kansje dumt..

skulle jo bare mangle om ikke web-shop var billigere,men synes elkjøp

er mye billigere mot mange andre butikker(er jo bare og gå på domus,Expert

da får du betale 2-3000 for et geforce 4 kort.de bryr seg knapt og hva de selger eller ikke(stakkars kunder)

og nesten ingen kan noe om data,blir jo helt satt ut hvis man spør om en ide-kabel

nei,de får sette seg mere inn i hva de selger.rart det ikke settes krav til

til de annsatte,bare at man liker og jobbe der. :laugh:

Skrevet
Har ikke Elkøb en slik prisgaranti da??

"Får du en vare billigere andre steder betaler vi differansen" eller noe i den dur??

JD

Jo da men ikke på nettbutikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...