Gå til innhold

5600 ultra.. tabbe?


Anbefalte innlegg

For noen dager siden vandret jeg forbi en butikk. El-køb, sto det på logoen. Jeg gikk inn med 2k for å kjøpe et skjermkort.. El-kjøps super-nerd anbefalte meg å kjøpe Nvidia fx5600 ultra, siden "ultra" er det største som har skjedd skjermkortenes verden på mange år bla bla bla. Til slutt ble jeg så ør i øret at jeg tok nerdens råd og kjøpte "Creative 3D blaster Nvidia fx5600 ultra" til 2k.

 

I ettertid har jeg fått hørt at "ultra" kanskje ikke er det mirakuløse underet som kameraten min på El-Kjøp skal ha det til... :scared:

 

1. Er dette sant?

 

2. Er kortet verd pengene?

 

3. Er det en ATI modell som er mer verdt pengene?

 

 

Jonas.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2000,-for et fx 5600 ?da er du blitt lurt..

er ikke mye ytelse der,ville ikke engang betalt 1000,- for et slik kort..

 

du skulle ha spurt her på forumet først om du var i tvil..

 

for 2000.- får du et ati 9800 pro eller fx 5900 xt..

disse kortene er jo 2-3 ganger så mye ytelse som fx 5600 ultra.

Lenke til kommentar
2000,-for et fx 5600 ?da er du blitt lurt..

er ikke mye ytelse der,ville ikke engang betalt 1000,- for et slik kort..

 

du skulle ha spurt her på forumet først om du var i tvil..

 

for 2000.- får du et ati 9800 pro eller fx 5900 xt..

disse kortene er jo 2-3 ganger så mye ytelse som fx 5600 ultra.

Hør på denne kroppen....... ;)

Lenke til kommentar

FX5600 Ultra er ikke direkte dårlig, men 2000 kroner for et slikt kort er alt for mye. FX5700 Ultra og FX5900XT selges normalt for lavere pris en dette og er en god del raskere. FX5600 Ultra bør vel nå ha ligger på rundt tusenlappen.

 

Hos nettbutikkene koster de rimeligste Radeon 9800 Pro-kortene litt ca. 2000.

Lenke til kommentar

Hva tror du sjansen for at en peil ender opp å jobbe for elkjøp ? (ikke negativ sett, de finnes sikkert noen der ute med interlektuell og elkjøp på brystet, men generelt sett) Har enda til gode å møte en elkjøp,expert,etc ansatt som har noe utpreget kunskap på et område

Får å si det slik: Man kan handle på elkjøp, men ikke ta råd fra de uten å sjekke det ut først...

Lenke til kommentar

Gjelder ikke nettbutikker, men butikker med utsalgssteder. Dvs at datakjeden sine priser kan være en grei ting å sammenligne med.

 

Uansett, 30 dagers returrett har du ihvertfall, så er det mindre enn 30 dager siden, bare returner kortet med alt av drivercder og manualer, og få pengene igjen.

Lenke til kommentar

Fra Elkjøp sine nettsider :

30 dagers prisgaranti

 

Elkjøp garanterer deg markedets laveste priser. Skulle du alikevel finne samme vare billigere et annet sted, innen 30 dager etter mottaksdatoen, gir vi deg prisdifferansen tilbake. Prisgarantien gjelder på alle våre produkter. Vi forutsetter her at varen er av samme merke, har tilsvarende spesifikasjoner og er få få kjøpt hos en lokal butikk konkurrent.

 

 

 

 

JD

Lenke til kommentar
1. Er dette sant?

 

2. Er kortet verd pengene?

 

3. Er det en ATI modell som er mer verdt pengene?

1. Nei, Ultra er bare et ord og betyr ingenting annet enn litt høyere klokkefrekvenser. Værste sprøytet jeg har hørt fra en selger!

 

2. Nei, ikke verdt pengene i det hele tatt. Du har betalt dobbel pris.

 

3. JA! Og det er også NVidia-modeller som er mer verdt pengene (men kanskje ikke på Elkjøp).

Lenke til kommentar

lever det tilbake og få igjen pengene dine. Er heldigvis ikke noe problem på Elkjøp. Så kan du se HER

 

 

Edit:Her kan du greit se en liten sammenligning over hvor mye bedre faktisk 9800pro er.... Her er ytelsen på de to forskjellige kortene testet (sammen med mange endre) og 9800pro er nesten dobbelt så bra :roll:

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Svindel og lureri til de grader! :mad:

I tillegg så skal det være en såkalt prisgaranti hos El-Kjøp og den har de på ingen måte levd opp til!

Få penga tilbake el. bytt den i en annen vare, til 2k så får du et 9800Pro kort el. et 5950 kort og de kortene er betydelig sprekere.

 

2000kr. for et kort som koster 1000kr. er passe drøyt og på grensen til ren svindel.

 

Her ser du en test av div. kort og ser du på 5600U og f.eks. 9800Pro så ser du at 5600U gir 28.9 FPS og 9800Pro gir 65 FPS...

 

Link: http://www6.tomshardware.com/graphic/20031...-charts-15.html

 

Se nederste test med 4X FSAA & 8X Aniso.

Endret av norrick
Lenke til kommentar

Vel..jeg har aldri hatt noen problemer med å få igjen pengene etter dumme kjøp på elkjøp. Både lydkort og spill har elkjøp tatt imot uten å si noe spesielt. Dette varierer kanskje fra butikk til butikk, men hos Elkjøp i Skien er de iallefall ganske greie :yes:

Lenke til kommentar
For noen dager siden vandret jeg forbi en butikk. El-køb, sto det på logoen. Jeg gikk inn med 2k for å kjøpe et skjermkort.. El-kjøps super-nerd anbefalte meg å kjøpe Nvidia fx5600 ultra, siden "ultra" er det største som har skjedd skjermkortenes verden på mange år bla bla bla. Til slutt ble jeg så ør i øret at jeg tok nerdens råd og kjøpte "Creative 3D blaster Nvidia fx5600 ultra" til 2k.

 

I ettertid har jeg fått hørt at "ultra" kanskje ikke er det mirakuløse underet som kameraten min på El-Kjøp skal ha det til...  :scared:

 

1. Er dette sant?

 

2. Er kortet verd pengene?

 

3. Er det en ATI modell som er mer verdt pengene?

 

 

Jonas.

Stikk heller på en nettbutikk og plukk opp et ATI Radeon 9800 Pro for samme pris. For å si det sånn: Forskjellen mellom disse kortene er som natt og dag. 9800 Pro er et av de beste kjøpene du kan gjøre i dag. Ytelsen på dette kortet overgår i en del tilfeller selv FX5900 Ultra, som var nVidias toppmodell før FX 5950 Ultra.

Sier bare en ting: det er for ille at det går an å fare med slik løgn. En fornærmelse mot vanlig folk.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Fra Elkjøp sine nettsider :

30 dagers prisgaranti

 

Elkjøp garanterer deg markedets laveste priser. Skulle du alikevel finne samme vare billigere et annet sted, innen 30 dager etter mottaksdatoen, gir vi deg prisdifferansen tilbake. Prisgarantien gjelder på alle våre produkter. Vi forutsetter her at varen er av samme merke, har tilsvarende spesifikasjoner og er få få kjøpt hos en lokal butikk konkurrent.

 

 

 

 

JD

Hvor da? Den greia der fant ikke jeg.

 

Jeg jobber forresten på elkjøp, og sier igjen, prisgarantien gjelder ikke nettbutikker, kun butikker som konkurrerer med oss på samme vilkår. Dvs at nettbutikker med egne utsalgsteder (Som datakjeden), er dekket av prisgarantien, mens komplett.no (Datakjedens moderselskap) er ikke dekket.

 

Lefdal er en annen historie.

Lenke til kommentar

Hvor da? Den greia der fant ikke jeg.

 

Jeg jobber forresten på elkjøp, og sier igjen, prisgarantien gjelder ikke nettbutikker, kun butikker som konkurrerer med oss på samme vilkår. Dvs at nettbutikker med egne utsalgsteder (Som datakjeden), er dekket av prisgarantien, mens komplett.no (Datakjedens moderselskap) er ikke dekket.

Men du må selv være tildels enig at dette er nærmest en svindel for det er ikke problem å finne et 5600U kort i andre butikker til kr. 1000!

Når kundebetjeningen i tillegg kaller dette kortet for et av de raskeste på markedet og at ultra er noe av det grommeste å få tak i så vil jeg kalle El-Kjøp for en stor svindler!

 

For det første så er det alt for dyrt, spesielt siden man har en såkalt prisgaranti som går ut på at dere skal være en de de rimeligste aktørene på markedet og det går klart frem at dere ikke er. :mad:

For det andre så var kundebetjenigen frekk at han direkte lurte kunden til å tro at dette var noe av det aller beste på markedet. :mad:

 

Det ligger noe i frasen "El-Kjøp er El-Kjip"!

Tommelen ned for "El-Kjip" :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...