Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel


Anbefalte innlegg

Om en uke får jeg Nextgentel.... har lest mye her på forume at det kan vere vanskelig og få forskjellige prog til og virke pga ruteren.. mye innstillinger og slikt. Blir det ikke litt tungvint og oppne porter for så si alt ? . Bruker nå adsl fra telenor og her trenger man ikke og gjøre noen innstillinger...

Endret av erikos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er selv kjempefornøyd med ngt.. ikke noen problemer der... men jeg har ikke hatt noen sørvishenvendeleser heller da.. fikk jo litt pepper på grunn av sørvisen. Men når det gjelder porter er ikke det noe stort problem, er ikke noen nerd men greier det bra! Hvis du har problermer kan du enten ta en titt på den automatiske konfigen, eller så kan du ta en titt på på denne siden. Der finner du en detaljert fremgangsmåte! Kos deg med kvalitetsbredband!

 

EDIT: som alltid: den mye fryktede skriveleifen...

Endret av burugla
Lenke til kommentar

Litt mere styr med å åpne opp for programmer med NGT ja, men på grunn av at routeren NATer så får du en enkel brannmur med på kjøpet, veldig kjekt :yes: Med Telenor hvis du ikke har brannmur/antivirus på PCen så får du Blaster og annen skit i løpet av 5min som regel.

Med NGT sitter du mye sikrere bak den snille beskyttendes routeren ;)

 

Men titt på linkene de andre har postet, det er enkelt og greit å åpne opp :)

Lenke til kommentar
Det er en del av det som gjør linjen du får fra NGT til et så mye bedre produkt. Les den artikkelen for å få litt innsikt i hva NAT er.

Det kommer helt ann på brukeren om NAT er noe stas eller ei, jeg er prinsipielt i mot at ISP ikke gir kunden et valg om han ønsker NAT eller ikke. Hos NGT koster det ganske mye ekstra ønsker man og ha fri tilgang til sin IP uten noe NAT i mellom.

Lenke til kommentar
Det er en del av det som gjør linjen du får fra NGT til et så mye bedre produkt. Les den artikkelen for å få litt innsikt i hva NAT er.

Det kommer helt ann på brukeren om NAT er noe stas eller ei, jeg er prinsipielt i mot at ISP ikke gir kunden et valg om han ønsker NAT eller ikke. Hos NGT koster det ganske mye ekstra ønsker man og ha fri tilgang til sin IP uten noe NAT i mellom.

Da velger du bare en annen isp da vettu :)

 

Finnes vel nok av andre som ikke bruker NAT.

 

Tror forresten det koster 150,- i mnd ekstra. (?)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...