Jump to content
Sign in to follow this  
Boralis

Nytt skjermkort til spillpc for 7åring

Recommended Posts

Skal sette opp en liten spillemaskin til en gutt på 7 år og lurer litt på skjermkort, tenkte å bruke et 9200 kort men vil det holde.

Er usikker da jeg ikke har prøvd disse.

Maskinen skal forøvrig bestå av en xp 2500 barton , Abit NF7-S og 2 x 256 TwinMos 3200 ram

Edited by It's me

Han er for liten enda til de avanserte spillene, dessuten begrenser jeg og hva han får lov til å spille i så ung alder , men jeg har et gammelt mx kort og det er for dårlig.

Tenkte da å sette inn et som gir merkbar bedring fra det.

Når jeg oppgraderte fra geforce 2 til 9600xt merket ikke broren min (som er 9) forskjell :scared:

Så tror ikke det er viktig med et heftig sjermkort.

9200 holder til disney, harry potter osv. ;)

Edited by TheDarkListener

Hva med et 9000 kort samme pris ca.

Men kommer vel litt ann på hvor du skal bestille..

TaZ

Edited by taz

Så da regner jeg med at et 9200 vil holde da , for det mx kortet jeg har nå er ikke bra i spill med litt heftig grafikk , detaljene blir dårlige og det hakker av og til, spesielt bilspill. Har sjekket spillene på min maskin så det er ikke noe galt med dem.

Edited by Snekker`n

Nei, ikke slike kort , da jeg kun har brukt pro og xt kort har jeg lite erfaring med low end kort og er usikker hvilket jeg bør velge og som yter rimelig bra for under 1000 kr.

kansje et 9600se eller 9600np det holder seg vel uten hakking i barnespil et par år fremover og når han blir litt eldre kan han kjøre litt kraftigere spill :roll:

Snekker´n: Jeg anbefaler et 9600 np til 800 kroner , dette skal nok holde en stund til hans bruk ;)

Helt enig ;)

Et ypperlig kort som gir mye for pengene. Bør holde i massevis for en 7åring.

snekker'n: Bruk emnefeltet bedre neste gang. Endret det slik at jeg slapp å stenge det. "Nytt skjermkort" holder ikke som emnetittel.

playstation er vel svaret på dette innlegget? vel man må vel begynne tidlig med data vis man skal følge med i utviklingen?

Vil egentlig ikke anbefale 9200, da det ikke gir mye bedre ytelse enn ett GF2mx-kort. Har begge kort på noen maskiner på skolen, og det går ikke unna akkurat. Ytelsen i spill er omtrent lik. Ville heller ha gått for ett brukt\demo GF4 ti-kort.