Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

koble sammen switcher?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Når jeg drar på lan så er det ofte maks syv som kan komme, fordi switchen bare har 8 porter (derav 1 går til internett) Men det er flere av vennene mine som har switcher, så... går det an å koble de sammen sånn at det går ann å ha flere?

EDIT: har et spørsmål til og, jeg kobler til internett via en router.. og da kan jeg bare ha tre stykker hjemme hos meg(pluss meg da) går det an å koble en swtch til routeren?

Endret av SwEEt^AmbEr
Videoannonse
Annonse
Skrevet
går det an å koble de sammen sånn at det går ann å ha flere?

EDIT: har et spørsmål til og, jeg kobler til internett via en router.. og da kan jeg bare ha tre stykker hjemme hos meg(pluss meg da) går det an å koble en swtch til routeren?

Det går an å koble switcher til andre switcher ja.. Og switchen kan nok fint kobles inn i routeren! ;)

Skrevet
går det an å koble de sammen sånn at det går ann å ha flere?

Det går an å koble switcher til andre switcher ja.. Og switchen kan nok fint kobles inn i routeren! ;)

kan du si meg hvordan? Jeg har prøvde dette før, men da fikk jeg det ikke til å funke

Skrevet

Krysset TP-kabel min venn, krysset TP-kabel :)

Eller en vanlig kabel i en "uplink" port på en av switchene hvis dine switcher har noe slikt. En tredje løsning er å bruke en switch som selv finner ut hvilken kabel som brukes for å linke 2 switcher, men det høres ikke ut som om du har noe slikt..

Lykke til! :)

Mvh.

Dings

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...