Gå til innhold

Far cry, ytelse!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg spele FarCry demoen på min p3 700mhz, med 128 dddddr minne eg. d går heilt glatt d. eg har et kongen på haugen grafikk kort æg, mx400. RUle GatA :) kjøre 24x FSAA og 30X AF. med 400*300 i Oppløssnn... Har en framerate på 12 fps og spillet virker slakkt. Ka kan eg gjære ??

 

Mvh Tosk :dontgetit:

Lenke til kommentar
Har ikke Radeon 9800pro, støtter jo ikke 3 skjerm engang, har Matrox Parhelia.

Har ATI FSAA på 16x da? nei, den har 6x. Klarer også 3840x1024. Men problemet er TRÆR som er tett.

Matrox Parhelia er et kort som ligger mellom et Radeon 8500 128 mb og et Geforce 4 TI4200 128 mb i ytelse.

 

Kortet har ikke full DirectX 9 støtte, som egentlig er et must hvis du vil dra Far Cry glatt på en PC.

Lenke til kommentar

Med det samme det er en post oppe.

 

Jeg har ikke et ytelsesproblem, men når jeg starter spillet i alt annet enn alle grafikk "ting" på low, så får jeg melding om at skjermkortet og skjermdrivereren ikke klarer å kommunisere. "VPU recover med andre ord. noen som har noen råd mot fiks?

 

Har nyeste ATI driver, lastet ned og installert fra ATI's hjemmeside.

512 400MHz DDR ram

xp2500

Radeon 8500LE (128Mb DDR ram, men so?) :no:

 

Er det skjermkortet som rett og slett ikke takler mer? Er kjedelig med så dårlig grafikk med alt på low.. blir tegneserieaktig..

Lenke til kommentar
Jeg gikk fra et GF2MX400 til et GF3Ti-200(64MB) og det sist nevnte hakker mer enn førstnevnte med samme innstillinger og oppløsning.Rart vil jeg si :yes:

Det er ikke så rart fordi GF3 støtter flere funksjoner enn det GF2MX gjør og det gjør at spillet kjører med flere detaljer/effekter. Dessverre så er GF3 på veg ut. Rart at det var GF3 som viste Doom 3 første gangen :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg gikk fra et GF2MX400 til et GF3Ti-200(64MB) og det sist nevnte hakker mer enn førstnevnte med samme innstillinger og oppløsning.Rart vil jeg si :yes:

Det er ikke så rart fordi GF3 støtter flere funksjoner enn det GF2MX gjør og det gjør at spillet kjører med flere detaljer/effekter. Dessverre så er GF3 på veg ut. Rart at det var GF3 som viste Doom 3 første gangen :ermm:

Du skjønte vel at jeg mente at GF3 TI-200 gjorde at Farcry hakker mer enn det GF2MX400-kortet jeg hadde?Men jeg må vel opppgradere til et DX9 kort snart.Men GF3 TI-200 kortet fungerer til mitt bruk enda.Farcry er ikke viktig for meg,selv om spillet er konge bra.

Lenke til kommentar
Jeg gikk fra et GF2MX400 til et GF3Ti-200(64MB) og det sist nevnte hakker mer enn førstnevnte med samme innstillinger og oppløsning.Rart vil jeg si :yes:

Det er ikke så rart fordi GF3 støtter flere funksjoner enn det GF2MX gjør og det gjør at spillet kjører med flere detaljer/effekter. Dessverre så er GF3 på veg ut. Rart at det var GF3 som viste Doom 3 første gangen :ermm:

Du skjønte vel at jeg mente at GF3 TI-200 gjorde at Farcry hakker mer enn det GF2MX400-kortet jeg hadde?Men jeg må vel opppgradere til et DX9 kort snart.Men GF3 TI-200 kortet fungerer til mitt bruk enda.Farcry er ikke viktig for meg,selv om spillet er konge bra.

Ja jeg skjønte det :) Og jeg forklarte hvorfor ;)

 

Ja et dx9 kort er absolutt er krav til Far Cry for å vise hvor fint det er. Men et dx8 kort funker fint dersom det er et GF4 Ti + eller Radeon 9500 +

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...