Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er det mulig å laste ned fra NRK Nett-TV?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, WM Recorder fungerer jo, men ikke helt uten problemer, synes jeg: :(

 

- det er noen ganger vanskelig å få den til å starte

- det hakker

- stopper underveis

- vil ikke gjøre seg ferdig

 

Nå kan det jo selvfølgelig være at jeg ikke gjør ting riktig, men så vidt jeg forstår ut fra dokumentasjon, skal det være temmelig "plankekjøring".

 

Er det ingen som har en "download-løsning" liggende? WM Recorder har jo avslørt URL'en til fila...

 

Det hadde jo også vært fint å se filmen i høyeste kvalitet, men det går jo ikke direkte fra server...

Lenke til kommentar

Det finnest programmer som lurer streamingen til å streame til eit spessielt program som lagrerer data'ane og lagrerer det til ein video fil. Har desverre ikkje navnet på eit akkoratt for handen men eg veit det eksisterer. hørt om folk som gjer dette...

Lenke til kommentar
Det finnest programmer som lurer streamingen til å streame til eit spessielt program som lagrerer data'ane og lagrerer det til ein video fil. Har desverre ikkje navnet på eit akkoratt for handen men eg veit det eksisterer. hørt om folk som gjer dette...

Hadde du lest posten så hadde du sett at dette allerede er foreslått. (Navn på et slikt program er også nevnt, Windows Media Recorder.)

Lenke til kommentar
Det finnest programmer som lurer streamingen til å streame til eit spessielt program som lagrerer data'ane og lagrerer det til ein video fil. Har desverre ikkje navnet på eit akkoratt for handen men eg veit det eksisterer. hørt om folk som gjer dette...

Hadde du lest posten så hadde du sett at dette allerede er foreslått. (Navn på et slikt program er også nevnt, Windows Media Recorder.)

Så vitt eg veit, har Windows Media Recorder berre muligheten til å lage en video fil av det du gjer på datamaskine. d.v.s, lager ein video av skjerm-output. Eg tenkte på program som lar seg samle "raw-data" rett frå streaming, så du misser aboslutt ingenting av kvalitet frå streamingen og lager dette til ein video fil. Så eg leste faktisk posten... men om eg tar feil om kva WMR kan gjere? så gjerne rett meg :)

Endret av Rockj
Lenke til kommentar

Jeg har hørt mye bra om en funksjon på forumet som heter "søk". Denne funksjonen gjør det mulig for folk som lurer på noe å "søke" gjennom innholdet i alle "postene" for å se om det er noen som har lurt på/svart på det samme spørsmålet man selv sitter med.

 

Denne funksjonen kan nås her.

 

Nå kan man tenke; jeg lurer på om jeg kan laste ned en _nrk_ _steam_ . Det er videre naturlig å søke på "nrk stream". Ordene du bruker som søkeparametre kan videre skiftes ut til å gjelde hva det er du skal søke etter. Ønsker du å vite mer om whitebox, søk på "whitebox" ønsker du å vite mer om pelle politibil, søk på "pelle politibil".

 

Mvh

Simen A. Farstad

Lenke til kommentar

hører at du ikke har brukt search`en på hardware.no noe særlig carwash..

 

 

ps. Bruk "FlashGet" det er ett nedlastningsprogram, som kan laste ned ALT fra en side.. også filmer og slikt. har testet (bruker det veldig mye) det, så det funker fint for meg ihvertfall..

Endret av Mordar1
Lenke til kommentar
hører at du ikke har brukt search`en på hardware.no noe særlig carwash..

 

 

ps. Bruk "FlashGet" det er ett nedlastningsprogram, som kan laste ned ALT fra en side.. også filmer og slikt. har testet (bruker det veldig mye) det, så det funker fint for meg ihvertfall..

Søker du på "nrk stream" får du ett svar, en tresidersdiskusjon med nøyaltig samme tema.

 

Et raskt google søk tar meg til flashgets hjemmeside og det ser ut til at du har rett i at det skal være mulig å bruke dette til å laste ned streamer med.

 

Mvh

Simen

Lenke til kommentar
Jeg har hørt mye bra om en funksjon på forumet som heter "søk". Denne funksjonen gjør det mulig for folk som lurer på noe å "søke" gjennom innholdet i alle "postene" for å se om det er noen som har lurt på/svart på det samme spørsmålet man selv sitter med.

 

Denne funksjonen kan nås her.

 

Nå kan man tenke; jeg lurer på om jeg kan laste ned en _nrk_ _steam_ . Det er videre naturlig å søke på "nrk stream". Ordene du bruker som søkeparametre kan videre skiftes ut til å gjelde hva det er du skal søke etter. Ønsker du å vite mer om whitebox, søk på "whitebox" ønsker du å vite mer om pelle politibil, søk på "pelle politibil".

 

Mvh

Simen A. Farstad

Beklager, kjære Simen, at jeg kun søkte på "nrk nett-tv", "nrk laste ned" og "nrk download" - jeg er veldig lei meg for dette...

Men det er begrenset hvor mye krutt jeg gidder å bruke på søkning når det koster dem som har svaret så mye mindre å klikke "reply".

 

Jeg skjønner heller ikke helt problemet i at lignende (samme) spørsmål er besvart i flere tråder? Det gir jo bare et større mangfold?

 

Ellers, takk for tipset (selv om jeg nok synes du kunne ha brukt en mindre nedlatende tone).

 

 

Lim url'en inn i programmet Stream Down (google). Det laster filmene ned til pcen. Einaste er at eg har opplevd veldig ofte at ikkje heile filmen har blitt lastet ned. Mangler fleire min. på slutten av dei Team Antonsen episodene eg har lasta ned.

Takk skal du ha. Jeg kikket litt på StreamDown. Virker som et ok program, men jeg har fremdeles problemer med at det hakker og avbryter før nedlastningen er ferdig.

 

 

ps. Bruk "FlashGet" det er ett nedlastningsprogram, som kan laste ned ALT fra en side.. også filmer og slikt. har testet (bruker det veldig mye) det, så det funker fint for meg ihvertfall..

Jeg kikker litt på FlashGet. Takker for tipset.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt mye bra om en funksjon på forumet som heter "søk". Denne funksjonen gjør det mulig for folk som lurer på noe å "søke" gjennom innholdet i alle "postene" for å se om det er noen som har lurt på/svart på det samme spørsmålet man selv sitter med.

 

Denne funksjonen kan nås her.

 

Nå kan man tenke; jeg lurer på om jeg kan laste ned en _nrk_ _steam_ . Det er videre naturlig å søke på "nrk stream". Ordene du bruker som søkeparametre kan videre skiftes ut til å gjelde hva det er du skal søke etter. Ønsker du å vite mer om whitebox, søk på "whitebox" ønsker du å vite mer om pelle politibil, søk på "pelle politibil".

 

Mvh

Simen A. Farstad

Det er FRIVILLIG å svare på spm... så hvis du ikke har noe positivt å tilføye kan du bare spare deg for sytinga di!!!!! :angry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...