Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Grunnen til at man IKKE skal velge Telenor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Statestikk..GIF

 

Her er min.

Jeg mener det blir helt feil og si at man ikke burde telenor av den grunn. Selvsagt er det latterlig lite du kan laste ned, men bruken hadde f.eks holdt perfekt til de som ikke sitter og browser weben 24/7 og lastern ned "umelumskheter" på 700MB!

 

Men selvsagt, hvis du har beho får mer, så er det nokk det lureste og velge en ISP uten Begrensning.

Lenke til kommentar

5 GB på en uke??? HAHAHA

det er jo ca en dags nedlastingen det jo bare NED!!..

 

skal legge ut et bilde av min nettlimiter når jeg kommer hjem... skryter du av 5 GB i uka... hva slags linje har du?

 

må si meg enig.. tele"hor"nor er noe møkk.. har selv tiscali og vil bare si at linje kvaliteten er helt rå, men supporten er no tull tar min 10 min å komme inn..

 

gleder meg til mai jeg.. da blir eg Ngt kunde.. skal bli godt med en 2Mbit linje ja..

704 er litt lite.

Lenke til kommentar
5 GB på en uke??? HAHAHA

det er jo ca en dags nedlastingen det jo bare NED!!..

 

skal legge ut et bilde av min nettlimiter når jeg kommer hjem... skryter du av 5 GB i uka... hva slags linje har du?

 

må si meg enig.. tele"hor"nor er noe møkk.. har selv tiscali og vil bare si at linje kvaliteten er helt rå, men supporten er no tull tar min 10 min å komme inn..

 

gleder meg til mai jeg.. da blir eg Ngt kunde.. skal bli godt med en 2Mbit linje ja..

704 er litt lite.

Hadde vel 8 gb på 24timer med ngt. Skal si meg enig i at jeg aldri hadde taklet den 10gb limiten, men må si at jeg takler ping kvaliteten til ngt temmelig dårlig og. Blir nok catch på meg etterhvert..

Lenke til kommentar

Selv om enkelte driver med tung warez nedlasting(slik vi har sett i tråden her) så betyr det ikke at alle andre har det samme behovet eller vanene.

Har ikke limit selv men tror ikke jeg skulle hatt voldsomme problemer med å holde meg under feks. 30gig pr. måned. :shrug:

Lenke til kommentar
5 GB på en uke??? HAHAHA

det er jo ca en dags nedlastingen det jo bare NED!!..

 

skal legge ut et bilde av min nettlimiter når jeg kommer hjem... skryter du av 5 GB i uka... hva slags linje har du?

 

må si meg enig.. tele"hor"nor er noe møkk.. har selv tiscali og vil bare si at linje kvaliteten er helt rå, men supporten er no tull tar min 10 min å komme inn..

 

gleder meg til mai jeg.. da blir eg Ngt kunde.. skal bli godt med en 2Mbit linje ja..

704 er litt lite.

Jeg skryter ikke i det hele tatt, det var bare for å poengtere usakligheten til telenor med deres grenser på bruk av linja. Jeg driter mest i hvor mye du laster ned.

 

_

johanf

Lenke til kommentar

jeg hadde ikke klart å ha grense i hvertfall. Laster ned 5 - 7 gb om dagen.

 

Synd jeg formaterte i helga så har ikke noe netlimiter bilde.

men uans har telenore med heldigvis uten grense !

 

Blir vell sikkert så telenor tar vekk de som ikke har grense å snart.

 

Lyst til å skifte til ngt - mye bedre :)

Lenke til kommentar

Hei

 

Alle klager på Telenor og det med god grunn p.g.a kvoter\pris forhold.

Men Telenor har nok en av de bedre kundeservice på markedet.

 

Men ser jo ikke grunn til å velge dem som Adsl leverandør når andre aktører har lavere pris og fri grense på samme hastighet. Det må jo bare være hvis ikke noen andre kan levere til akkurat der du bor.

Har bare hatt god erfaring med Telenor men, de er dyre i forhold til mange andre.

 

Daydreamer

Lenke til kommentar
Jeg skryter ikke i det hele tatt, det var bare for å poengtere usakligheten til telenor med deres grenser på bruk av linja. Jeg driter mest i hvor mye du laster ned.

hehe, jeg for min del vil påstå at det er temmelig usakelig å velge en telenorlinje med begrensning hvis du har planer om å laste ned enorme mengder.

 

eksempel: du kjøper vel ikke en gammel volvo for å kjøre dragrace?

hvis du skal til butikken og handle en liter melk så burde det holde med den gamle volvoen - og være tilsvarende dumt å bruke en dragracebil, eller hva?

 

valg av internettlinje blir et valg etter behov, akkurat som for eksempel et bilvalg, ref eksempelet over. vet du på forhånd at du skal laste ned mye så velger du et abonement uten begrensing, skal du laste ned lite så spiller ikke begrensningene noen særlig rolle. så enkelt.

Lenke til kommentar
Jeg skryter ikke i det hele tatt, det  var bare for å poengtere usakligheten til telenor med deres grenser på bruk av linja. Jeg driter mest i hvor mye du laster ned.

hehe, jeg for min del vil påstå at det er temmelig usakelig å velge en telenorlinje med begrensning hvis du har planer om å laste ned enorme mengder.

 

eksempel: du kjøper vel ikke en gammel volvo for å kjøre dragrace?

hvis du skal til butikken og handle en liter melk så burde det holde med den gamle volvoen - og være tilsvarende dumt å bruke en dragracebil, eller hva?

 

valg av internettlinje blir et valg etter behov, akkurat som for eksempel et bilvalg, ref eksempelet over. vet du på forhånd at du skal laste ned mye så velger du et abonement uten begrensing, skal du laste ned lite så spiller ikke begrensningene noen særlig rolle. så enkelt.

Du glemmer at det også finnes folk som ikke kan velge ngt eller catch pga. tilgjengelighet. Fetteren min kunne kun velge telenor da hverken catch eller ngt har linje opp til der han bor.

Lenke til kommentar
herregud skal denne bli tatt opp igjen der folk skryter av hvor mye dem laster ned hver dag..

 

skulle nesten tro at folk satt og tilfredstilte seg selv etter det..

Seff skryter jeg! Jeg er tøffest av alle! :D

Gjennomsnittlig så laster jeg ned veldig lite, men jeg var temmelig stolt når jeg klarte å laste ned så mye som 8 gB på 24 timer :p

 

Bare så det er sagt og, jeg har 3 barn så noen tilfredstilling foran datamaskinen er det hverken tid eller energi til. kniiiiiiiiis

Endret av Ikon
Lenke til kommentar

hehe jeg tror det fleste vil nok styre unna telenor.. men telenor er stor og god. mener mange slikt at dem hadde garrantert klart å lure den eldre garde som også har pengene inn i dette tullet. men det er vel en måpte å få oss normen til å slutte med ftp servere og laste ned ting og tang. først så gir dem dynamiske istede for statiske addresser også videre

 

selv har jeg ca 5-8 gb på en gode 16 timers tid.. har snart ikke mer disk selv. men men med begrensningene til telenor ville jeg hatt brukt den opp på 4 dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...