Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Catch adsl linje


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har adsl fra Catch ( 1300/384 ). Linjen fungerer helt utmerket, men jeg har lagt merke til at linjen hver eneste dag blitt kuttet i ca 10sekunder til flere minutter. Og eneste løsning for å få internett til å fungere er å restarte modem.

 

Oppsettet på pc'en skal ikke være noen problemer, siden den ikke har fått noen endringer når linjen kuttes ut. Som nevnt tidligere er kun restart av modem eneste løsning for at nettet skal fungere igjen.

 

Hva kan være årsaken til dette? modemet står på 24/7 + at det er load hele tiden. Men dette burde vel modemet klare. Hadde tidligere adsl fra telenor og modemet der fungerte helt utmerket. Hadde aldri problemer med at den hengte seg opp. Så derfor kan jeg utelukke at det er noe feil med selve kobberlinje inn til huset eller sentral.

 

Takk på forhånd..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei dessverre har jeg ikke rukket å snakke med catch siden deres support er nede for helgen. Men kan det være en mulig årsak for at modemet blir for varmt? den skal jo egentlig ikke bli det, siden det rommet den er plassert i holder en temp på ca. 23 grader og det er mye plass rundt selve modemet.

 

Men uansett er det litt irriterende at linjen blir kuttet ut når jeg f.eks streamer video fra nettet osv. Men jeg har av erfaring at Catch har strålende service, så dette blir vel løst på mandagen, men prøver å finne en ``temp`` løsning enn så lenge.

Lenke til kommentar
Nei dessverre har jeg ikke rukket å snakke med catch siden deres support er nede for helgen. Men kan det være en mulig årsak for at modemet blir for varmt? den skal jo egentlig ikke bli det, siden det rommet den er plassert i holder en temp på ca. 23 grader og det er mye plass rundt selve modemet.

 

Men uansett er det litt irriterende at linjen blir kuttet ut når jeg f.eks streamer video fra nettet osv. Men jeg har av erfaring at Catch har strålende service, så dette blir vel løst på mandagen, men prøver å finne en ``temp`` løsning enn så lenge.

Har samme utstyr fra catch, og har ikke problemer. Det snart halve året jeg har hatt linja har jeg vært nede 3-4 ganger, over korte perioder.

Lenke til kommentar
har samme linje her og som fungerer utmerket.

Du har ikke en router som kan være skyld i problemet?

Jeg er koblet opp direkte.. modem ----> server pc med riktige tpc innstillinger ----> switch ( lokalt nettverk, deler internett. Kjører server pc som dhcp server )

 

Men denne metoden for å koble seg opp skal ikke medføre problemer.

Lenke til kommentar
hadde omtrent samme problem med min linje fra tiscali,hos meg var løsningen å oppdatere nettverksdriverne til siste utgave,da fungerte alt bra igjen :yes: windows oppdateringer kan muligens også hjelpe om ikke problemet ligger i modemet\leverandøren...

hei igjen..

 

takk for svar.. Jeg skal jammen meg oppdatere til de siste drivere for nettverkskortet mitt :). Siden jeg har ikke endret på drivere siden XP la dem inn for meg under installasjon for 1 år siden.. kommer tilbake med et svar seinere idag. Håper dette løser mitt problem.

Endret av DevianX
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å oppdatere til de nyeste drivere for mitt nettverkskort. Men dessverre hjalp ikke dette så veldig stort. Nettet tok sin faste pause i dag også.

 

Siste løsning er å bytte mellom på nettverkskortene. Har to stk, så jeg prøver dette og kommer tilbake med tilbakemelding snarest.

Endret av DevianX
Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd alt som er mulig å prøve- Byttet adsl connection mellom disse to nettverkskortene og lagt inn nyeste drivere osv.

 

Kanskje det er noe galt med modemet eller selve linja. Men jeg tror det er ganske usannsynlig at det er noe galt med linja, siden jeg tidligere har hatt adsl fra en annen leverandør. Riktignok bruker de sitt eget utstyr. Vi får se imorgen :)

Lenke til kommentar

Har selv hatt de samme problemene med min ADSL linje fra Catch.

Linja mi låser seg (detter ut).

Jeg må også resette modemet for å få det i gang igjen.

Jeg har fått tilsendt nytt modem og splitter utenom att det har hjulpet noe.

Bravida har også sjekket både linjen og koblingene hjemme hos meg og de kan ikke finne noen feil.

Derfor er jeg ganske sikker på att det må ligge hos Catch.

Virker som om vi sliter med samme tingen.

Jeg snakket med de på torsdag og de skulle ta tak i det på mandag ble jeg lovet.

Lenke til kommentar
Har selv hatt de samme problemene med min ADSL linje fra Catch.

Linja mi låser seg (detter ut).

Jeg må også resette modemet for å få det i gang igjen.

Jeg har fått tilsendt nytt modem og splitter  utenom att det har hjulpet noe.

Hvis problemet blir løst, vennligst skriv svar her på forumet. Jeg har undersøkt oppsettet mitt litt nærmere. Og jeg tror at jeg har funnet et stabilt oppsett. Byttet på nettverkskortene og testet det i 1 døgn. Må teste i flere dager før jeg kan si at linja er 100% stabil. Men vi har nok den samme feilen, siden jeg aldri har hatt problemer med andre dsl leverandører og nettverkskort.

Lenke til kommentar

Har samme problemet. Har Tele2 og speedtouch-modem som er koblet til en Asus WL-500g også rett i PC'en med kabel. Blir også koble med ujevne mellomrom. Akkurat lenge nok til at diverse DL og sånt timer ut. Utrolig plagsomt i lengden.

 

Så mulig løsninger mottas med takk!

Lenke til kommentar
Har samme problemet. Har Tele2 og speedtouch-modem som er koblet til en Asus WL-500g også rett i PC'en med kabel. Blir også koble med ujevne mellomrom. Akkurat lenge nok til at diverse DL og sånt timer ut. Utrolig plagsomt i lengden.

 

Så mulig løsninger mottas med takk!

Du nevnte speedtouch modem. Catch benytter seg også av samme modem hvis jeg ikke er helt på jordet. og ja, linja blir timet ut slik at alt stopper opp og restart av modem er eneste løsning. Har også merket at modemet er ganske varmt. Forhold til telenors løsning. Tror ikke dette er problemet, men man vet aldri.

 

Som nevnt tidligere har benytter jeg onboard lankort, istedenfor mitt pci kort. Og løpet av disse 2 dagene siden jeg har byttet, har linja vært helt stabil uten disconnect. Men slik skal det ikke være, siden jeg aldri har hatt problemer med pci kortet mitt. ( brukt den til adsl før og lan uten problemer og time out ).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nettopp fått catch ADSL. Og har samme problemet med disconnect som dere. Alt trafikk stopper nesten opp, og hvis jeg napper ut dsl kabelen og kobler til igjen så fungerer alt som normalt.

 

Si ifra om dere har funnet noen løsning på problemet. Om ikke så må jeg vel også kontakte Catch.

 

Modemet mitt heter forresten SpeedStream

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...