Gå til innhold

Harddisk i RAID

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kort spørsmål: Jeg har tre harddisker i PC-en, og én av de (Maxtor 160 GB) er i RAID (Promise Fastrack 100TX2). Under oppstarten i Promise-BIOS-en vises harddisken korrekt, men hvordan får jeg den til å fungere i XP? All hjelp mottas med stor takknemlighet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan ikke ha RAID med bare en disk. (Ikke det at jeg er noen RAID ekspert, men.)

Start-kontrollpanel-administrative verktøy-datamaskinbehandling-diskbehandling.

Finner du disken der ?

Endret av el-asso
Skrevet

Du kan nok bruke det adapter kortet til RAID, men da må du ha minst 2 disker i striping eller speiling.

Maxtor har ett hjelpemiddel for diskbehandling. Du kan prøve det å partisjonere og formatere med det (krever antakelig en diskett).

Hvis du vil lese mer om RAID: RAID GUIDEN

Skrevet

Går vel fint å ha en hd på en raid kontroller. Den vil da fungere som en enkel disk uten noe raid-oppsett.

Når du installerer windows så må du sikkert trykke F6 og deretter legge inn raid-driveren. Da burde det fungere greit. Gjorde ihvertfall det hos meg. Eneste jeg ville foreslått er å kople ifra de andre diskene slik at du er sikker på at windows komemr som c:, dersom dette betyr noe for deg. Hos meg kom hd'en som F.......uvant. Kommer sikkert til å bytte om i løpet av noen dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...