Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Porsche kaller tilbake Cayenne


Vice

Anbefalte innlegg

Vice: Cayenne  er ikke en sportsbil .. så hvorfor fortsetter du å sammenlikne den med de da?

Hva er det du snakker om? Så klart er Cayenne en sportsbil! Den er mere sportsbil enn RS4/6, MR2, SLK, CL, M3 og mange andre wanna-be sportsbiler der ute.

 

Porsche lager bare sportsbiler i tysk kvalitet og eleganse.

 

_

johanf - ja, jeg er Porsche-fan.

Så då er vi enige om at det er en sportsbil? eller er det en SUV? eller ka?

Kanskje viktig å bli enige om fundamentet for diskusjonen før en begynner å bygge vidare diskusjonen? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er det du snakker om? Så klart er Cayenne en sportsbil! Den er mere sportsbil enn RS4/6, MR2, SLK, CL, M3 og mange andre wanna-be sportsbiler der ute.

M3 er mer sportsbil enn Porche Cayenne...

Men siden du er porsche fan så er vell ikke noe annet sportsbil, enn de lusne folkevognene du liker...

Lenke til kommentar
Er d ikke kult at noen Luksus buler lager noen SUV'r eller?

 

Synes bilen var kul jeg.... liggner en 911 som d er stor hjol på og heisa + at d er pagasje rom på den..... :thumbs: *fjernet av moderator*

Trur du bør ta vekk alle dei smileyane du har brukt her. Moderatorane liker ikkje slikt...hehe...just mentioning it.. ;)

Endret av Gef
Lenke til kommentar

M3 er en bil som bygges av en produsent som hovedsaklig selger personbiler (familiebiler om du vil) til et stort marked. At M3 er en sportsbil er det samme som å si at Golf GTI er en sportsbil. Det er egentlig bare en "vanlig" bil med stor motor og stivt understell.

 

Porsche derimot, har ALLTID bygget biler beregnet for løpskjøring og sporty egenskaper. Så når Porsche bygger Cayenne, er det med en sportsbil i tankene. At dere kaller det SUV er jo ikke noe problem, men det ER og blir en sportsbil.

 

BMW M3 er en vanlig bil, med stor motor og stivt understell - eller har jeg allerede sagt det?

 

Og selv om Volkswagen har koblinger til Porsche, betyr ikke det at det ikke er Porsche eller sportsbiler som bygges - usaklig kommentar.

 

_

johanf

Lenke til kommentar
M3 er en bil som bygges av en produsent som hovedsaklig selger personbiler (familiebiler om du vil) til et stort marked. At M3 er en sportsbil er det samme som å si at Golf GTI er en sportsbil. Det er egentlig bare en "vanlig" bil med stor motor og stivt understell.

Hvorfor blir BMW M3 sammenlignet med biler som Dodge Viper og Ferrari 360 Modena da?

Er de også bare en familie bil med stivt understell og stor motor?

Og girkassen til BMW M3, det er vell bare en hygglig automatgirkasse for slitne mødre kanskje?

 

At dere kaller det SUV er jo ikke noe problem, men det ER og blir en sportsbil.

Ikke kom her å si at det er en sportsbil, for det er det ikke.

Det er en SUV som er sportslig bygd, men det er ingen sportsbil for det.

 

BMW M3 er en vanlig bil, med stor motor og stivt understell - eller har jeg allerede sagt det?

Bare fordi den ser ut som en hvilken som helst annen BMW 3 serie nesten så er det ikke en vanlig bil for det. Det er så mye mye mer enn en vanlig BMW familie bil. Den er mye mer sportslig, og jeg tør påstå at den er mye mye mer sportsbil enn Cayenne. BMW'n ser ikke ut som en sportsbil, men det er en sportsbil for det. (spørs hvordan man definerer sportsbil da)

 

Og selv om Volkswagen har koblinger til Porsche, betyr ikke det at det ikke er Porsche eller sportsbiler som bygges - usaklig kommentar.

Usaklig og usaklig, som Kebab Skriver så er det bygd over samme lest som Tourag. (i dette tilfelle Porsche Cayenne)

 

 

 

Porsche er og blir en folkevogn :p

Lenke til kommentar

beklager at jeg er så dum..

jeg var så sikker på at M3 var mer sportsbil enn Cayenne

 

vel vel..

man ser jo det at Cayenne er mer sportsbil enn M3..

 

M3

norm_2_M3_2003_USA.jpg

Cayenne

p.porsche.cayenne.30.1.jpg

 

Beklager beklager

 

jeg tenkte bare siden M3en var laget for Banekjøring så trodde jeg den var en sports bil .. hvertfall mer enn Cayenne ...

Lenke til kommentar

Når jeg så Cayennen på Autofil ble jeg med engang forelsket i bilen!

Det er uten tvil den fineste SUVen jeg har sett..

Vis dere følger med på Discovery Channel sier dem Porsche (Carrera 911 Turbo)

er den enenste racer bilen som er like bra på bane som på en svingete vei, når en proff kjører bilen på svingete veier ser man virkeli hva bilen duger for!

Lenke til kommentar
Men den er liten i forhold til Dodge Ram SRT-10, det er bil det med samma motor som Viper, 8,3L v10motor...

Tipper Cayenna kjører fra den på bane alikevel. Kan ikke tenke meg at SRT-10'en er no særlig bra i svinger.

 

Hva er det du snakker om? Så klart er Cayenne en sportsbil! Den er mere sportsbil enn RS4/6, MR2, SLK, CL, M3 og mange andre wanna-be sportsbiler der ute.

Det er vel litt å ta i er det ikke? Altså jeg tror ikke at Cayenne er en sportsbil, det er heller en jævlig rask SUV. Og det tror jeg også Porsche er stort sett enig i.

Bilen er laget får ungkaren som før kjørte 911 med rypa i forsetet, men som så måtte bytte den inn i en "Familiebil" fordi han klarte å smelle dama på tjukka. Altså en autofil familiebil for rike menn med hytter på fjellet hvor justerbar bakkeklaring og 4-hjulstrekk er et must.

 

Det skal også nevnes at Cayenne kjører nordsløyfa på Nurburgring raskere enn det Boxter S gjør. Ikke værst for en SUV? ;)

Lenke til kommentar

skal man da kalle GMC Syclone for en sportsbil også? Bare fordi den er raskere enn de fleste porscher? Eller hva med dodge ram srt10? eller ford svt lightning?

 

De blir jo kalt pickuper, ikke sportsbiler. Men hva ER de egentlig? Og hva med GMC Typhoon? Den stiller jo i samme klasse som en cayenne, det er en suv som banker skiten ut av det meste av raske biler

 

tafatt diskusjon spør du meg, cayenne er og blir en sportslig suv

 

jeg må forresten si meg enig med vice. cayenne er ingen vakker bil

Endret av Ezekiel
Lenke til kommentar

det er jo ffs en SUV .. ikke nekt på det også!

og jeg ville heller hatt en Toyota X-Runner ST enn en Cayenne..

 

dette blir latterligt ..

ingen nekter på at Cayenne er tøff (utenom Vice selvsagt)

ingen nekter på at den rask! (260Km/t mens en BMW M3 går bare til 250Km/t (Men M3 er begrenset til 250 .. Cayenne har Reell Topfart på 260.. sp kan mest sansynlig M3 mye mer..))

men det var ikke det som er poenget

Ingen nekter på at den ikke er bra i svingene og ligger(står :p) gjenberelt bra på veien..

men det er IKKE! en sports bil!

 

og for å bruke din logikk ..

Bare fordi M3 ser ut som hvilkens som helst annen vanlig Bil .. er det ikke en vanlig bil fordi :roll:

 

dette blir bare surr

Lenke til kommentar

BMW M3 er en GT bil. Porsche Carrera er også en GT bil. Disse har blitt sammenlignet av det engelske bilmagasinet Evo ved flere anledninger.

 

Porche Cayenne er ikke en sportsbil. Det er en SUV. Porsche har et enormt marked for denne bilen i USA og Australia (som jeg allerede har nevnt). Den konkurrerer med BMW X5, Mercedes M, og kanskje VW Touareg. Sa jeg at det ikke er en sportsbil?

Lenke til kommentar

Cayenne er intet annet en en gigantisk sell-out fra Porsche's side for først og fremst få innpass i SUV'enes høyborg: California. (Som alle vet er det jo ytterst viktig å ha en SUV i en storby som har sommer hele året og knapt regn).

At man slenger på en kraftig motor og et par "Porsche frontlys" gjør den ikke til noen sportsbil. Hadde jeg ikke sett frontpartiet hadde jeg trodd det var BMW's SUV, så noen desigmessig egenart har modellen heller ikke. Fysj.

Men forholdene tatt i betraktning, det er nok den eneste Porschen som passser norske forhold. Å feks. bruke en 911 som helårsbil her på berget er bare latterlig.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Cayenne er intet annet en en gigantisk sell-out fra Porsche's side for først og fremst få innpass i SUV'enes høyborg: California. (Som alle vet er det jo ytterst viktig å ha en SUV i en storby som har sommer hele året og knapt regn).

At man slenger på en kraftig motor og et par "Porsche frontlys" gjør den ikke til noen sportsbil. Hadde jeg ikke sett frontpartiet hadde jeg trodd det var BMW's SUV, så noen desigmessig egenart har modellen heller ikke. Fysj.

Men forholdene tatt i betraktning, det er nok den eneste Porschen som passser norske forhold. Å feks. bruke en 911 som helårsbil her på berget er bare latterlig.

Nja...hadde ikkje sagt neitakk til en 911 som heilårsbil eg då men...så var det kapitalen då.. :p

Lenke til kommentar
Porsche 911 Turbo er verdens beste vinter-sportsbil.

Ja, i land uten vinter kanskje.

 

 

Ikke kom her å si at det er den nye "Norges bilen" hvertfall.

Hvorfor er alle redde for å la folkevognene sine i bruk om vinterne da a?

 

Kan ikke bli bra vinter bil det, med motoren bak så blir den vell ganske understyrt, eller hva når den først kommer ut bak?

Endret av bjaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...