Gå til innhold

hva skjer om man lakkerer vifter?


hvalfangeren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:yes: for og bli ferdig med dette temaet så vil jeg fortelle kort hvordan mann avbalanserer vifta etter lakkering.

Vifta må skrues av fra motor og hus.La senteret av viftebladene vile på en spiss(spiker/nål el.lign). Hvis vifta ligger helt vannret er den bra,men hvis den henger ned på en side så må mann pusse med smergelpapir på baksiden av viftebladene på den siden som henger ned.Gjør dette helt til vifta balanserer helt vannret på nålen.Dette er tidkrevende.Lykke til.. :thumbup:

Lenke til kommentar
:yes: for og bli ferdig med dette temaet så vil jeg fortelle kort hvordan mann avbalanserer vifta etter lakkering.

Vifta må skrues av fra motor og hus.La senteret av viftebladene vile på en spiss(spiker/nål el.lign). Hvis vifta ligger helt vannret er den bra,men hvis den henger ned på en side så må mann pusse med smergelpapir på baksiden av viftebladene på den siden som henger ned.Gjør dette helt til vifta balanserer helt vannret på nålen.Dette er tidkrevende.Lykke til.. :thumbup:

vil man ikke pusse vekk lakken og fargen man akkurat har påført da?

Lenke til kommentar
:yes: 

Vifta må skrues av fra motor og hus.La senteret av viftebladene vile på en spiss(spiker/nål el.lign). Hvis vifta ligger helt vannret er den bra,men hvis den henger ned på en side så må mann pusse med smergelpapir på baksiden av viftebladene på den siden som henger ned.Gjør dette helt til vifta balanserer helt vannret på nålen.Dette er tidkrevende.Lykke til.. :thumbup:

Jo, dette kan nok være en fremgangsmåte i mange tilfelle. Men har du tatt en nærmere titt på "våre" vifter da? Den utgaven vi bruker i våre maskiner er ikke fullt så enkle å demontere og ballansere på den måten.

Viftebladene er svært ofte støpt fast i akslingen, og lar seg derfor ikke løsne fra denne. Om du mot formodning klarer det, så har du sannsynligvis ødelagt vifta!

 

Av nettopp den grunn, nevnte jeg fremgangsmåten med å "holde i hånden" i et tidligere innlegg.

 

coolkid: Man lakker sjelden begge sider av viftebladene. Baksiden kan derfor pusses uten at det går ut over utseendet.

Lenke til kommentar
kan man putte konditor farge i vannkjølinga (siden vi snakker om farge) eller blir alt ødelagt da ?

Har ikke snøring på HVOR mange ganger jeg har svart på slike spørmål som dette...(vell maby ikke sååå mange tatt i betraktning at jeg bare har litt opver hundre posts llr no). Konditorfarge inneholder sukker som alger er kjempeglad i (finfinealger! ;) ). Og alger føkker opp selve kjøleegenskapen, kan tette igjen raddisen, hærpe pumpen for godt pluss at det ser grusomt ut med vann som ser ut som det nettopp er blitt innhentet fra din lokale myr, svamp eller skole. Så min anbefaling til deg er at hvis du hvil ha phete farger i vannkjøingsystemet ditt kan det faktisk være en god ide å gå til anskaffelse av bluemotion eller glowmotion (begge reagerer shtilig med UV lys, slev om de ser kule ut i vanlig lys oxo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...