Gå til innhold

Skal vcore endre seg hele tiden?


Mushaboom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5% variasjon er godkjent . Er det mere er PSU'en dårlig

eller overbelastet .

Det som er viktig er at droppen ikke blir så lav at cpu'en begynner å feile ,

for da kan du få bluescreens i windows stop errors og slikt .

Hvis jeg var dere ville jeg stilt opp vcoren litt slik at droppen går ned til 1,65

ikke ned til 1,6 .

 

(mrk! nå er det også flere cpu'er som kan gå på 1,6v og lavere enn det og med default speed , men det beror på prosessoren)

Lenke til kommentar
det at de varierer litt gjør ingenting, det er veldig vanlig at den kan variere fra f.eks 1.63v til 1.67v om standard er 1.65v

Er likevel lurt og øke litt på volten .

 

Jeg har erfart problemer selv med tidligere rigg , fixa seg

ved å øke med 0,025 v slik at den lave spenningen ikke understeg 1,64v

mener jeg det var .

 

Jeg hadde noen slike utilsiktede restarter og stopp error ,

ordna seg etter justeringen .

Lenke til kommentar
... eller er det PSU som er ustabil?

Trenger ikke nødvendigvis ha noe med psu å gjøre, selv har jeg for tiden et P4C800 av tidlig utgave som har skrekkelig dårlig stømforskyningskomponenter til cpu. Vcore dropper under belastning, og når jeg klokker opp til f.eks 3500 mhz greier ikke komponentene å levere innstilt spenning ved idle engang. Setter jeg da 1.725volt, vil kortet knapt levere 1.65volt...hos meg er ikke dette relatert til psu, men til selve hovedkortet.

 

 

Litt røtent egentlig, for når man overklokker er det veldig viktig med stabil og kraftig tilførsel til cpu for å oppnå høye hastigheter og stabilitet. Antar at hovedkortets dårlige egenskaper er hovedårsaken til at min P4 2.8C SL6Z5 ikke vil kjøre 100% stabilt med Prime+pcmark i loop i et døgn med høyere fsb enn 230mhz...altså vel 3200mhz...

Lenke til kommentar
... eller er det PSU som er ustabil?

Trenger ikke nødvendigvis ha noe med psu å gjøre, selv har jeg for tiden et P4C800 av tidlig utgave som har skrekkelig dårlig stømforskyningskomponenter til cpu. Vcore dropper under belastning, og når jeg klokker opp til f.eks 3500 mhz greier ikke komponentene å levere innstilt spenning ved idle engang. Setter jeg da 1.725volt, vil kortet knapt levere 1.65volt...hos meg er ikke dette relatert til psu, men til selve hovedkortet.

 

 

Litt røtent egentlig, for når man overklokker er det veldig viktig med stabil og kraftig tilførsel til cpu for å oppnå høye hastigheter og stabilitet. Antar at hovedkortets dårlige egenskaper er hovedårsaken til at min P4 2.8C SL6Z5 ikke vil kjøre 100% stabilt med Prime+pcmark i loop i et døgn med høyere fsb enn 230mhz...altså vel 3200mhz...

hva er standar volt på 2.8c?

 

Og hvor mye dropper den under load (uten overklokking)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...