Gå til innhold

Hvilken prosessor er best på Super PI?


snorreh

Anbefalte innlegg

hehe ikke ta den snorreh. Vi vet alle at det du kommer med gjerne er pro AMD. Det er samme historien om igjen og om igjen.

 

Her er enda en P4B 3.06GHz med DDR400 og 845PE

http://www.amddiyoc.com/amd/mainboard/chai...9ejs1/test2.htm

 

Den gir Super Pi 1M: 52 med HT (og 54 uten HT)

 

Enda en:

http://www.amddiyoc.com/giga/sis655fx/test2.htm

INTEL P4 3.06GHZ(533)

GiGaByte P4 Titan 8S655FX Ultra

Kingmax 256MB DDR400*2

135MHz ref_clk (skal være 133MHz)

Den gir Super Pi 1M: 51

 

Oppsumering:

 

P4B 3.06GHz, i850, RDRAM: 48

P4B 3.06GHz, i875, dual DDR266: 50 (?? noen som er flytende i fransk)

P4B 3.06GHz, 655FX, DDR400: 51

P4B 3.06GHz, i845PE, DDR400: 52

 

Er det egentlig tilfeldig at alle "feil" og unøyaktigheter jeg har funnet peker i AMD sin favør? Jeg tror ikke det!

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe ikke ta den snorreh. Vi vet alle at det du kommer med gjerne er pro AMD. Det er samme historien om igjen og om igjen.

 

Hvor mange ganger skal du poengtere at trådstarter er pro AMD?

Synes grafen var helt bra fra starten av, kuttingen var helt etter regelboka - skjønner ikke at det er så inne i _helvete_ mye å bråke om.

 

mag

NTNU-student

 

EDIT: er forsåvidt flytende i fransk, men skjønner ikke helt hva du vil at jeg skal tyde??

 

EDIT: Testene som trådstarter bygger på som er blitt gjort er jo ikke som vitenskapelig bevis for hvilke prosessor som er den beste, noe heller ikke snorreh påstår. Derimot er jeg enig at han kunne ha oppgitt kildene sine.

Endret av trMaG
Lenke til kommentar
hehe ikke ta den snorreh. Vi vet alle at det du kommer med gjerne er pro AMD. Det er samme historien om igjen og om igjen.

 

Hvor mange ganger skal du poengtere at trådstarter er pro AMD?

Synes grafen var helt bra fra starten av, kuttingen var helt etter regelboka - skjønner ikke at det er så inne i _helvete_ mye å bråke om.

 

mag

NTNU-student

 

EDIT: er forsåvidt flytende i fransk, men skjønner ikke helt hva du vil at jeg skal tyde??

Om du bruker mindre energi på å banne så blir miljøet bedre...

Det er alfa & _Omega_

 

Edit: det er en intern greie... du må nesten gå på NTNU for å ta den

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar

Gjennomsnittlig blir det 54.429 sekunder for alle resultatene (50,52,54,54,55,56,60) jeg har på P4B 3.06GHz med DDR (med og uten HT). Jeg er ikke helt overbevist om at resultatet på 50 sekunder faktisk er oppnådd med DDR-minne og/eller uten overklokking, og trolig er resultatet på 60 sekunder oppnådd med bare DDR266 minne eller single channel DDR400/DDR333.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Etter alt jeg har lest nå er snorreh pro AMD hele tiden og Knick Knack er ute etter å endre alt det snorreh sier hele tiden - synes det er teit jeg... :dontgetit:

Vi driver hakker på hverandre hver gang den andre går over streken. Om du synes det er plagsomt så er det fullt mulig å lese noe annet ;)

 

Ja, det er litt teit..

Lenke til kommentar
Gjennomsnittlig blir det 54.429 sekunder for alle resultatene (50,52,54,54,55,56,60) jeg har på P4B 3.06GHz med DDR (med og uten HT).  Jeg er ikke helt overbevist om at resultatet på 50 sekunder faktisk er oppnådd med DDR-minne, og trolig er resultatet på 60 sekunder oppnådd med bare DDR266 minne eller single channel DDR400/DDR333.

Dette er ikke logikk! Dette er Erasmus Montanus. Ta gjennomsnittet av tester på vidt forskjellige systemer? Den testen som ga 60.. var det mens antivirus gikk i bakgrunnen?

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar
Om du bruker mindre energi på å banne så blir miljøet bedre...

 

Det er alfa & _Omega_

Må beklage det om du føler deg støtt.. Det finnes jo noen der ute som er litt mer såre når det gjelder å bruke kraftutrykk, og jeg har en tendens til å glemme det. Gidder ikke å bruke "energi" på å sensurere meg selv.

 

Har du noe mere konkret å komme med, som har med selve tråden å gjøre blir jeg meget glad..

 

PS: At h-ordet er sensurert er helt utrolig i seg selv. Inngår helt natulig i den norske språk, i mange sammenhenger uten å være i et såkalt kraftuttrykk.

 

Edit: hva var det du ville jeg skulle oversette??

Endret av trMaG
Lenke til kommentar
Etter alt jeg har lest nå er snorreh pro AMD hele tiden og Knick Knack er ute etter å endre alt det snorreh sier hele tiden - synes det er teit jeg... :dontgetit:

Vi driver hakker på hverandre hver gang den andre går over streken. Om du synes det er plagsomt så er det fullt mulig å lese noe annet ;)

 

Ja, det er litt teit..

Prøv å hold opp å gå over streken da. Smile, be happy :)

Lenke til kommentar
Gjennomsnittlig blir det 54.429 sekunder for alle resultatene (50,52,54,54,55,56,60) jeg har på P4B 3.06GHz med DDR (med og uten HT).  Jeg er ikke helt overbevist om at resultatet på 50 sekunder faktisk er oppnådd med DDR-minne, og trolig er resultatet på 60 sekunder oppnådd med bare DDR266 minne eller single channel DDR400/DDR333.

Dette er ikke logikk! Dette er Erasmus Montanus. Ta gjennomsnittet av tester på vidt forskjellige systemer? Den testen som ga 60.. var det mens antivirus gikk i bakgrunnen?

Ikke vet jeg, tidlig stepping/dårlig hovedkort/ram kanskje? Men jeg vet iallefall at det ikke var en overklokket prosessor for slike resultater er det mye enklere å få tak i, og de styrer jeg langt unna. Faktisk så så jeg bort fra akkurat dette resultatet opprinnelig, men det er ikke mindre sannsynlig enn det resultatet på 50 sekunder med DDR266 ;)

 

Husk nå på at Super PI også har en feilmargin på minst +/- 1-2 sekunder, det er iallefall min konklusjon etter å ha kjørt Super PI på min maskin 10 ganger etter hverandre :)

 

Jeg skulle gjerne personlig testet alle disse prosessorene med Super PI jeg, men det har jeg dessverre ikke muligheten til. Hva er poenget ditt, bare å ta meg? :roll:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Om du bruker mindre energi på å banne så blir miljøet bedre...

 

Det er alfa & _Omega_

Må beklage det om du føler deg støtt.. Det finnes jo noen der ute som er litt mer såre når det gjelder å bruke kraftutrykk, og jeg har en tendens til å glemme det. Gidder ikke å bruke "energi" på å sensurere meg selv.

 

Har du noe mere konkret å komme med, som har med selve tråden å gjøre blir jeg meget glad..

 

PS: At h-ordet er sensurert er helt utrolig i seg selv. Inngår helt natulig i den norske språk, i mange sammenhenger uten å være i et såkalt kraftuttrykk.

 

Edit: hva var det du ville jeg skulle oversette??

Før du neste gang braser frem å vifter stolt med din ærbødige tittel som NTNU-student i fet type og anklager noen som helst for å ikke holde seg til topic så foreslår jeg at du leser tråden selv! Det du behøver å vite står lengre opp.

 

Jeg lar meg ikke imponere selv av siv. ing. gonna-be før en har bevist at en kan komme med noe nyttig!

Lenke til kommentar

tror ikke helt du skjønte poenget med det. Snorreh snakke tidligere om at han var utdannet fra UiB og ut fra hvordan han ordla seg forstod jeg det slik at du var NTNU student.

 

snorreh fra kl 18.25:

Det er kanskje slikt du lærer å gjøre på NTNU, men her ved UiB så lærer vi å alltid benytte oss av alle tilgjengelige data ved å bruke et representativt gjennomsnitt

 

Ville bare si at jeg var enig i hans gjennomsnittsbetrakning "på tross av" at jeg er NTNU-student.

 

Tredje gang: Hva var det du ville skulle bli oversatt til norsk fra fransk??

 

mag

 

EDIT: nå stikker jeg å tar meg en øl på Lucas, så vi får fortsette litt senere, men kom gjerne med det du ville ha oversatt

Endret av trMaG
Lenke til kommentar
Etter alt jeg har lest nå er snorreh pro AMD hele tiden og Knick Knack er ute etter å endre alt det snorreh sier hele tiden - synes det er teit jeg... :dontgetit:

Vi driver hakker på hverandre hver gang den andre går over streken. Om du synes det er plagsomt så er det fullt mulig å lese noe annet ;)

 

Ja, det er litt teit..

Prøv å hold opp å gå over streken da. Smile, be happy :)

Du har vel hengt med rundt her lenge nok til å vite at det er et par stykker her på forumet som konsekvent gyver løs på meg hver gang jeg antyder at AMD likevell kanskje ikke er 100% perfekt til alt fra 3D-spilling til padleåre. prøv å se ting i det lyset også... Det er veldig mange vrangforestillinger som florerer her på forumet, og denne tråden fyrte i utgangspunktet opp under en av dem.

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar
Etter alt jeg har lest nå er snorreh pro AMD hele tiden og Knick Knack er ute etter å endre alt det snorreh sier hele tiden - synes det er teit jeg... :dontgetit:

Vi driver hakker på hverandre hver gang den andre går over streken. Om du synes det er plagsomt så er det fullt mulig å lese noe annet ;)

 

Ja, det er litt teit..

Prøv å hold opp å gå over streken da. Smile, be happy :)

Du har vel hengt med rundt her lenge nok til å vite at det er et par stykker her på forumet som konsekvent gyver løs på meg hver gang jeg antyder at AMD likevell kanskje ikke er 100% perfekt til alt fra 3D-spilling til padleåre. prøv å se ting i det lyset også... Det er veldig mange vrangforestillinger som florerer her på forumet, og denne tråden fyrte i utgangspunktet opp under en av dem.

Stemmer, ser at det skal bare en liten glipp/feiloppfattet kommentar til fra din side før du har hele AMD fanclub på nakken, og det er synd. Som et ordentlig foum burde ikke slikt finne sted... Men jeg har også intrykk av du også hele tiden skal irettesette noen (kanskje spesielt snorreh) når de antyder at AMD duger til litt av hvert eller at Intel (kanskje spesielt Itanium?) ikke er 100% perfekt til alt fra tallknusing til gummibåt... Synes alt i alt at det er en god graf som vi alle burde være fornøyde med (tross små feil som jeg ikke forstår meg på). Men nå skal jeg ta meg en pizza - ha en fortsatt hyggelig aften :)

Lenke til kommentar
hehe ikke ta den snorreh. Vi vet alle at det du kommer med gjerne er pro AMD. Det er samme historien om igjen og om igjen.

 

Hvor mange ganger skal du poengtere at trådstarter er pro AMD?

Enig! Dette går litt oever streken knick-knack. Greit at snorreh er pro-AMD men han er i hvertfall nøytral i forhold til resultatene han har brukt. (resultater som til og med du har bidratt til) Det at han har mange resultater fra mange kilder og tar gjennomsnitt av flere resultater per punkt styrker jo bare nøyaktigheten og dermed troverdigheten. Det er jo i tillegg en styrke at vi vet hvor resultatene kommer fra (har jo vært linket tidligere i tråden her).

 

Jeg synes med andre ord at snorreh har vært objektiv og vitenskapelig når han har laget grafen. Et meget godt tiltak! Stå på på snorreh :thumbup:

 

Vi får bare håpe at knick knack kan slutte å være så subjektiv (les: anti-snorreh)

Lenke til kommentar

Takk for støtten til alle dere som synes dette er interessant, for jeg hadde nok ikke orket å bruke tid på det ellers :yes:

 

Bakgrunnen for denne "missnøyen" Knick Knack her viser overfor meg er trolig den påfølgende figuren hvor jeg brukte disse dataene for å plotte ytelsen i % relativt til Athlon T-Bird 266FSB 1.4GHz (REF), samt for Athlon XP (AXP), Athlon 64 (A64), P4 Northwood 800FSB (P4C) og P4 Northwood 533FSB (P4B) for å sjekke om P4 sin MHz faktisk er direkte koblet til AMD sin PR-rating:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=221486&st=40

PR-rating.gif

Jeg er klar over at det er et syltynt grunnlag å basere noen konklusjon på, men det er likevel interessant eller hva? :cool:

 

Edit: Tok med resultatene for P4B med RDRAM og P4E også bare for gøy.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Jeg er klar over at det er et syltynt grunnlag å basere noen konklusjon på, men det er likevel interessant eller hva? :cool:

Klart det er interresant! Det er jo uandelig mye bedre med en sammenligning enn ingen sammenligning. :yes:

 

Jeg kunne tenkt meg å bruke din metode som mal for å lage en tilsvarende graf over ytelse i Seti@Home .. men må bare få gjort unna en del praktiske ting før påsken først. (levere hovedoppgaven, flytte sammen med dama, ordne noe arv, søke jobb og slikt) NB: Jeg blir veldig glad for jobb-tips i Trondheim!

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...