WoRtH Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 (endret) hoi folksen! trenge litt hjelp her:) Kjøpte akuratt nytt sjermkort , Sapphire Radeon 9800 Pro 128 mb Eg spiller ein del CS(counterstrike) så eg kjøpte det egentlig på grunnlag av det. Men eg e ikke fotnøyd med kortet! syke fps drops når d sjer mye og du møter på mange folk f eks , synker i smoke , hakker litt osv! har ikke peiling på ka som kan ver gale:( kamerater av meg kjøpe d pålikt me meg , hos di e det heilt topp! Hadde noen funnet ut ka problemet var hadde eg blitt evig _glad_ ##Topic endret av moderator - vennligst la oss slippe å gjøre dette igjen - Blib## Endret 23. februar 2004 av Blib
cremaster Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Sikkert lettere å få et godt svar på tweaking av kortet for CS spilling i diverse CS forum. Har du oppdaterte driver til kortet? Har du sørget for å fjerne driverene til det gamle kortet? Er det god kjøling i kabinettet? Hvis ditt forrige kort var et Nvidia kan det lønne seg med en format/reinnstall for å fjerne alle spor etter gamle drivere.
DDDD Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 disse radeon kortene er dårlige til cs, så det er nok ikke drop
billythekid Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 nyeste HK driver, nyeste Skjemkort driver. og du kunne kjøpt deg et dårligere kort en 9800pro for CS alså, mitt geforce 2pro kort dro CS i 100FSP lett
WoRtH Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Skrevet 23. februar 2004 dårlige i cs? neppe! Kan ikke ha med at eg har litt for dårlig cpu og hk? Har AMD xp 2000 + , pluss et ASUS ATV33 hovedkort
DDDD Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 dårlige i cs? neppe! ja, veldig mange her på forumet som har det samme problemet med 9800pro kortene
C4STOR Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 dårlige i cs? neppe! Kan ikke ha med at eg har litt for dårlig cpu og hk? Har AMD xp 2000 + , pluss et ASUS ATV33 hovedkort CS har lave systemkrav. HW'en din holder i MASSEvis. Kunne kjørt CS knirkefritt med halvparten så bra maskin. Skjønner ikke helt denne FPS manien til enkelte CS folk
endrebjo Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Har det ikke noe med at Radeon kort er dårligere på OpenGL applikasjoner som CS er bygget på?? Bare noe jeg har hørt
Lautsprecher Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 (endret) dårlige i cs? neppe! Kan ikke ha med at eg har litt for dårlig cpu og hk? Har AMD xp 2000 + , pluss et ASUS ATV33 hovedkort CS har lave systemkrav. HW'en din holder i MASSEvis. Kunne kjørt CS knirkefritt med halvparten så bra maskin. Skjønner ikke helt denne FPS manien til enkelte CS folk Ja, dem tror ****** meg det er fysikk-motor i CS. men det er noe som ikke er blitt lagd før det siste året(i andre spill). det dem tror er fysikk er bare treffbokser. + det faktum at han blåst 1 lapp eller to på det kortet "bare" for å spill CS er jo helt høl i hue! *Phew* Endret 23. februar 2004 av Lautsprecher
TomWhittaker Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 (endret) Er MANGE slike cs tråder fra før, søk litt Endret 23. februar 2004 av ptv-
Apoc_ Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Er selv erfart at 9800/pro/xt er dårlige i gamle 3d applikasjoner. Spesielt i OpenGL. Det er jo derfor vi kjøper nVidia!
eln Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Har vel sakt det 100ganger før å sier det igjen. CS krever mye cpukraft. skjermkortet har en hvis betydning JA. men cpu hovedsaktlig, Selv har jeg: Xp2500+ GF4 ti4600 512mb ram Ved å kjøre skjermkort å cpu på standarspeed holder ikke maskina 100fps på aztec feks, klokker jeg CPU til xp3200 går alt som en drøm . er ett faktum det der at Radon 9800 kort funker dårligere i Opengl. selv spiller jeg _MYE_ cs å tengte som så att ett r9800pro hadde ikke skadet, kjøpte meg dette kortet litt før jul å fikk en ganske så stor bakoversveis , mere fps-drops enn mitt gammle GF2 GTS . riktignok kjørte jeg da på en Tbird 1,4ghz men uansett ble jeg midt sakt skuffet. Har lest litt rundt på forumet i liknende poster å ja.. det finns håp for det. er en eller annen CMD som vistnok skal fikse problemet
Eddy Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Jeg kjøpte et Asus Radeon 9600 XT, som senere viste seg å være defekt. Med dette kortet skjedde det samme. FPS'en var av og til helt nede i 30 i CS, med fps_max på 100. I tillegg til dette klikka PC'en av og til, skjermen ble uklar og full av sjakkbrikker i mange farger. Etterhvert fant jeg ut at ram'en på kortet var ødelagt, har også hørt mange som klager på det samme. Er noe dritt det der
merl1n Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 dårlige i cs? neppe! Kan ikke ha med at eg har litt for dårlig cpu og hk? Har AMD xp 2000 + , pluss et ASUS ATV33 hovedkort CS har lave systemkrav. HW'en din holder i MASSEvis. Kunne kjørt CS knirkefritt med halvparten så bra maskin. Skjønner ikke helt denne FPS manien til enkelte CS folk Sannsynligvis fordi du ikke spiller cs....
J0lle Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Det er bare bullshit at radeon 9800 pro er dårlig i cs. Jeg spiller selv av og til.. og har aldri opplevd under 100 fps selv i 1280x1024.. dette er med 8xAA og 16xAF Bruker forøvrig catalyst 4.2 nå og uklokket kort
Citizenx Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Har vel sakt det 100ganger før å sier det igjen. CS krever mye cpukraft. skjermkortet har en hvis betydning JA. men cpu hovedsaktlig, Selv har jeg: Xp2500+ GF4 ti4600 512mb ram Ved å kjøre skjermkort å cpu på standarspeed holder ikke maskina 100fps på aztec feks, klokker jeg CPU til xp3200 går alt som en drøm . er ett faktum det der at Radon 9800 kort funker dårligere i Opengl. Hm, har gf3 og xp2500+, men kjører fint 100fps på aztec uansett hvor mye "smoke" folk kaster rundt omkring. Poenget er at - spillet trenger ikke en xp3200 for å kjøre i 100fps, ettersom jeg kjenner en som kjører en 1.2ghz amd og gf4 ti4400 med 100fps i cs. Men som sagt, nvidia kort har litt bedre open gl støtte og fps drop oppstår derfor ikke så ofte der. Men å få et ati kort til å kjøre fint i cs burde ikke være noe problem, men det kan oppstå mer arbeid for å få kortet til å fungere optimalt der.
Samcki Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Radeon og cs går ikke i hop. Hvis du bare spiller cs så er GF mye bedre en radeon, i tillegg så har radeon "dorlig" grafikk i cs (Modellene flyter rundt om i grafikken, slik at de er vanskelige å se)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå