Gå til innhold

FPS dropp i CounterStrike

WoRtH

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hoi folksen! trenge litt hjelp her:)

Kjøpte akuratt nytt sjermkort , Sapphire Radeon 9800 Pro 128 mb

Eg spiller ein del CS(counterstrike) så eg kjøpte det egentlig på grunnlag av det.

Men eg e ikke fotnøyd med kortet! syke fps drops når d sjer mye og du møter på mange folk f eks , synker i smoke , hakker litt osv! har ikke peiling på ka som kan ver gale:( kamerater av meg kjøpe d pålikt me meg , hos di e det heilt topp!

Hadde noen funnet ut ka problemet var hadde eg blitt evig _glad_ :p

##Topic endret av moderator - vennligst la oss slippe å gjøre dette igjen ;) - Blib##

Endret av Blib
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert lettere å få et godt svar på tweaking av kortet for CS spilling i diverse CS forum. Har du oppdaterte driver til kortet? Har du sørget for å fjerne driverene til det gamle kortet? Er det god kjøling i kabinettet? Hvis ditt forrige kort var et Nvidia kan det lønne seg med en format/reinnstall for å fjerne alle spor etter gamle drivere.

Skrevet
dårlige i cs? neppe!

Kan ikke ha med at eg har litt for dårlig cpu og hk?

Har AMD xp 2000 + , pluss et ASUS ATV33 hovedkort

Skrevet
dårlige i cs? neppe!

CS har lave systemkrav. HW'en din holder i MASSEvis. Kunne kjørt CS knirkefritt med halvparten så bra maskin. Skjønner ikke helt denne FPS manien til enkelte CS folk :)

Skrevet (endret)
dårlige i cs? neppe!

CS har lave systemkrav. HW'en din holder i MASSEvis. Kunne kjørt CS knirkefritt med halvparten så bra maskin. Skjønner ikke helt denne FPS manien til enkelte CS folk :)

Ja, dem tror ****** meg det er fysikk-motor i CS. men det er noe som ikke er blitt lagd før det siste året(i andre spill).

det dem tror er fysikk er bare treffbokser.

+ det faktum at han blåst 1 lapp eller to på det kortet "bare" for å spill CS er jo helt høl i hue!

*Phew* :p

Endret av Lautsprecher
Skrevet

Har vel sakt det 100ganger før å sier det igjen. CS krever mye cpukraft. skjermkortet har en hvis betydning JA. men cpu hovedsaktlig,

Selv har jeg:

Xp2500+

GF4 ti4600

512mb ram

Ved å kjøre skjermkort å cpu på standarspeed holder ikke maskina 100fps på aztec feks, klokker jeg CPU til xp3200 går alt som en drøm :yes: . er ett faktum det der at Radon 9800 kort funker dårligere i Opengl. selv spiller jeg _MYE_ cs å tengte som så att ett r9800pro hadde ikke skadet, kjøpte meg dette kortet litt før jul å fikk en ganske så stor bakoversveis :scared: , mere fps-drops enn mitt gammle GF2 GTS :ermm: . riktignok kjørte jeg da på en Tbird 1,4ghz men uansett ble jeg midt sakt skuffet.

Har lest litt rundt på forumet i liknende poster å ja.. det finns håp for det. er en eller annen CMD som vistnok skal fikse problemet :yes:

Skrevet

Jeg kjøpte et Asus Radeon 9600 XT, som senere viste seg å være defekt. Med dette kortet skjedde det samme. FPS'en var av og til helt nede i 30 i CS, med fps_max på 100.

I tillegg til dette klikka PC'en av og til, skjermen ble uklar og full av sjakkbrikker i mange farger.

Etterhvert fant jeg ut at ram'en på kortet var ødelagt, har også hørt mange som klager på det samme.

Er noe dritt det der :ermm:

Skrevet
dårlige i cs? neppe!

Sannsynligvis fordi du ikke spiller cs....

Skrevet

Det er bare bullshit at radeon 9800 pro er dårlig i cs.

Jeg spiller selv av og til.. og har aldri opplevd under 100 fps selv i 1280x1024.. dette er med 8xAA og 16xAF

Bruker forøvrig catalyst 4.2 nå og uklokket kort

Skrevet
Har vel sakt det 100ganger før å sier det igjen. CS krever mye cpukraft. skjermkortet har en hvis betydning JA. men cpu hovedsaktlig,

Selv har jeg:

Xp2500+

GF4 ti4600

512mb ram

Ved å kjøre skjermkort å cpu på standarspeed holder ikke maskina 100fps på aztec feks, klokker jeg CPU til xp3200 går alt som en drøm :yes: . er ett faktum det der at Radon 9800 kort funker dårligere i Opengl.

Hm, har gf3 og xp2500+, men kjører fint 100fps på aztec uansett hvor mye "smoke" folk kaster rundt omkring.

Poenget er at - spillet trenger ikke en xp3200 for å kjøre i 100fps, ettersom jeg kjenner en som kjører en 1.2ghz amd og gf4 ti4400 med 100fps i cs.

Men som sagt, nvidia kort har litt bedre open gl støtte og fps drop oppstår derfor ikke så ofte der.

Men å få et ati kort til å kjøre fint i cs burde ikke være noe problem, men det kan oppstå mer arbeid for å få kortet til å fungere optimalt der.

Skrevet

Radeon og cs går ikke i hop.

Hvis du bare spiller cs så er GF mye bedre en radeon, i tillegg så har radeon "dorlig" grafikk i cs (Modellene flyter rundt om i grafikken, slik at de er vanskelige å se)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...