Gå til innhold

styggeste musikk?


Chosiso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok.

Tekster i sanger betur mye for meg. Samtidig betyr det også mye hvordan denne teksten blir framført. Growling og death-grunt blir litt utydelig og ufrivillig morsomt i lengden. Grupper som feks Cannibal Corpse har voldelige tekster og det liker jeg ikke. Foretrekker litt mer silivisert og vakker musikk enn death metal. Å spille forferdelig høyt og ha en hyperaktiv trommeslager gir meg veldig lite.

Jeg respekterer selvfølgelig at noen finner gimmicen i death metal og liker den, men jeg har liker ikke death metal både instrumentalt og vokabulert.

Tror du har fått litt feil syn på death metal, med tanke på at musikerne som spiller det, er ofte ekstremt talentfulle. De spiller så raskt og tekniskt at det vil bli kategorisert som bråk av slike som deg. Trommisene er en klasse for seg selv. Det handler nå ikke om å slå på alle trommene samtidig, og håpe på at det høres heftig ut. Det er derimot flerfoldige år med øving som har gjort de til ekstremt dyktige trommiser. Derav høres det slik ut. De spiller kjapt, de spiller teknisk, ikke mer å si om det. Og selvsagt, tekstene i enkelte band er ganske perverse, men i andre, er de mer dype og meningsfulle. Det er mange band som er såkalt death metal. Det er veldig vanskelig å skille ''bra'' death metal, fra ''dårlig'' death metal.

 

Unable to move from a point of view,

driven by reasons as old as time itself.

 

Symbiotic In Theory

 

In order for a life to be

commanded it must be owned.

 

Symbiotic In Theory

 

Gravity forces water

to flow downhill,

a will is not given.

 

Inferior or superior,

will is that which decides.

 

Gravity forces water

to flow downhill,

a will is not given.

 

To give and take, to be...

 

Denne lyrikken er tatt fra et prog death metal band. Selvsagt, de er überdype, eller noe slikt, men det beviser at ikke alt omhandler ''death'' i death metal.

 

;)

 

Men selvsagt, det er din mening, du må gjerne ha den, det gjør ikke meg noe. :)

 

Mvh

Hylo/deathmetal hode.

Lenke til kommentar
Ok.

Tekster i sanger betur mye for meg. Samtidig betyr det også mye hvordan denne teksten blir framført. Growling og death-grunt blir litt utydelig og ufrivillig morsomt i lengden. Grupper som feks Cannibal Corpse har voldelige tekster og det liker jeg ikke. Foretrekker litt mer silivisert og vakker musikk enn death metal. Å spille forferdelig høyt og ha en hyperaktiv trommeslager gir meg veldig lite.

Jeg respekterer selvfølgelig at noen finner gimmicen i death metal og liker den, men jeg har liker ikke death metal både instrumentalt og vokabulert.

Det er mye forskjellig death metal, mye av deg suger, ingen tvil om det. Dette gjelder særs grupper som Cannibal Corpse(som du nevnte), Deicide, osv. De har kjedelige repetive riff, kjedelige komposjoner og tåpelige blodgørr-tekster. Men hvis du graver litt så vil du oppdate at denne sjangeren har mer å by på. Det gjelder bare å holde seg til den "gode" typen death metal, band som Cynic og Atheist har meningsfulle tekster som bare det, og musikken vil mange si grenser til jazz/fusion. Cynic har filosofiske tekster om ekstensialisme, og det sier seg selv hva Atheist synger om. Hvis du vil ha det omvendte av Atheist(lyrisk sett) så har du alltids Extol (som forøvrig er et bra band som bør sjekkes ut uansett hvilke tekster du liker). Band som er av den spennende arten blir ofte nevnt som progressive death metal, metal fusion, technical metal.

 

Men for all del, folk har jo forskjellig smak... :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Det er mye forskjellig death metal, mye av deg suger, ingen tvil om det. Dette gjelder særs grupper som Cannibal Corpse(som du nevnte), Deicide, osv. De har kjedelige repetive riff, kjedelige komposjoner og tåpelige blodgørr-tekster.

Jeg synes at Deicide er et av de desidert beste DM-bandene. :love:

Lenke til kommentar
Det er mye forskjellig death metal, mye av deg suger, ingen tvil om det. Dette gjelder særs grupper som Cannibal Corpse(som du nevnte), Deicide, osv. De har kjedelige repetive riff, kjedelige komposjoner og tåpelige blodgørr-tekster.

Jeg synes at Deicide er et av de desidert beste DM-bandene. :love:

Hmm, Deicide var kanskje et dårlig eksempel... :hmm:

Jaja, uansett, mente band ala. Cannibal Corpse. Og snakket om lyrikken....

Lenke til kommentar

Rævva og DJ-løv kan du faen få gratis av meg. Bedriten norsk musikk på sitt aller verste! Og de slutter jo ikke å spille den på radioen heller, er faktisk så ille at jeg må skru av radioen når den kommer! Sier litt om nordmenn som faktisk kjøper dritten....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...