Gå til innhold

Nettopp ferdig med å "designe" side i PS


Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips for å forbedre denne siden? Har aldri brukt PhotoShop før, så jeg sjekka litt rundt på diverse tutorials og satte det sammen til dette.

 

Noen forslag til forbedringer mm?

 

Brukte PhotoShop's slice tool for å ordne linker og resten, så kodingen er "litt" rotete, men jeg kan nesten ingenting om koding uansett, så det spiller egentlig ikke så stor rolle for meg...

 

Jeg lurer på en ting:

 

Hvordan kan jeg lage en slik:

 

ting.jpg

 

Slik at den ordner en scrollbar over hele det blå feltet der jeg vil ha tekst og innhold? :ermm:

 

Takker på forhånd for alle svar! :)

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har noen tips for å forbedre denne siden?

Tip of the day: start over! ;)

 

Fra levra:

- Headeren var forferdelig (selvsigende; "Velkommen" burde byttes til navn på siden, teksten var ikke pen og veldig kjedelig , bakgrunn i header var rett og slett materiale for papirkurven)

- Menyen var forferdelig (alt for stor font, stygg og upassende font, og ekkel motionlur bak teksten)

- Comic Sans er ingen pen font

- Blåfargen var skrikende

- Du mangler grafikk

Lenke til kommentar

Det er tydelig at du ennå er fersking. :p Comic Sans MS og Motion Blur. Ikke akkurat mine favoritter.

 

Grei tanke med headeren, men fonta, smileyen og motion blurren ødelegger.

Menyen er helt okei, men størrelsen på fonta er for stor, og igjen snakker vi motion blur.

Hovedruta har en for skarp bakgrunnsfarge. Blir ubehagelig å lese. Dessuten, Comic Sans. ;)

 

En god nybegynnerside! :thumbup:

 

Et lite tips: Jeg liker ikke tanken på at det første nybegynnere prøver seg på er "tøffe", mørke sider med masse grafiske elementer.

Begynn i det enkle. Jobb deg oppover. Du vil nå målet til slutt! :yes:

 

Makan så treigt forumet var nå, da! :cry:

 

EDIT: Hatt en fin dag idag, PC? :p

Endret av Dunestar
Lenke til kommentar
Et lite tips: Jeg liker ikke tanken på at det første nybegynnere prøver seg på er "tøffe", mørke sider med masse grafiske elementer.

Hvilke grafiske elementer? :dontgetit:

De tror de klarer å lage det. Det er tanken inni de fleste ferske designer-hjerner. Samme tanken hadde jeg tilbake sist sommer. ;)

Ingen nybegynnere må være innstillt på at de klarer å lage grafisk pene sider. Det ender vanligvis med at nybegynneren sletter det, med god grunn.

 

^^ Slik tror jeg det er.

 

EDIT: Never mind ...

Endret av Dunestar
Lenke til kommentar

er ikke noe kløper i å lage hjemme sider men som en hyppig bruker av de så ville jeg foreslå ikke så sterke farger, litt mere transparancy. Skaffe en nøytral bakgrund. Tileable som det så heter. Få så menyen og resten av siden til å blende mere inn med bakrunnen, kjør ca samme farge kode på forgunnen men som sagt med litt gjennomsiktighet. tror det hjelper mye på design siden. Og som mange har poengtert. Mindre og bedre font.

Lenke til kommentar
er ikke noe kløper i å lage hjemme sider men som en hyppig bruker av de så ville jeg foreslå ikke så sterke farger, litt mere transparancy ... kjør ca samme farge kode på forgunnen men som sagt med litt gjennomsiktighet. tror det hjelper mye på design siden.

:dontgetit: Hvorfor skulle det hjelpe å sette opp gjennomsiktigheten? :roll:

Hvorfor ikke bare redigere fargene? Var litt vanskelig forståelig. (I likhet med en bit av min post over, som PC påmerket. :mrgreen:)

Lenke til kommentar

Så....

 

- Ny font (Arial? Hvilken font? :ermm: )

 

- Ordne transparent bakgrunn på de blå tingene (hoved-blå-ting + meny-blå-ting)

 

- Fjerne motion blur

 

- Finne navn på side

 

Flere tips?

 

Hvordan kan jeg ordne en enklere side som passer for en newbie å lage? Vil at den skal være litt "kul", men samtidig enkel... :blush:

 

Takker for alle svar! :w00t:

Lenke til kommentar

tja,

> veeldig skjemtaisk oppsett

> skift font

> gjerne også mindre tekststørrelse

> ikke helt topp fargekombo

> hva i svarte skal du med en smily i header :p

er vel strengt tatt nok å ta tak i der.

lurte på en ting though hvilket filter har du brukt i headeren? noe som følger med photoshop 7? :dontgetit:

Endret av Smidt
Lenke til kommentar

font, du kan gå være som alle andre å bruke arial. den skiller seg ikke ut og ser bra ut, men det er flere fonter som gjør seg bra i små størrelser (10-12px) som skiller seg ut og gjør det hele litt mer spennende å lese(har ikke eks. nå). men om du bruker en for avansert font er det ikke sikkert de besøkende har støtte for denne. er det ikke noe sånnt? at den besøkende må ha fonten du bruker på siden installert?

Lenke til kommentar
lurte på en ting though hvilket filter har du brukt i headeren? noe som følger med photoshop 7? :dontgetit:

Bruker PhotoShop CS...

 

Render Clouds + Texture Patchwork (Square size 5 + relief 4), også gikk jeg innpå hue/saturation og fixa litt på fargene...

 

(Lest en eller annen tutorial, slik som det meste av resten av siden :roll: )

Lenke til kommentar
er ikke noe kløper i å lage hjemme sider men som en hyppig bruker av de så ville jeg foreslå ikke så sterke farger, litt mere transparancy ... kjør ca samme farge kode på forgunnen men som sagt med litt gjennomsiktighet. tror det hjelper mye på design siden.

:dontgetit: Hvorfor skulle det hjelpe å sette opp gjennomsiktigheten? :roll:

Hvorfor ikke bare redigere fargene? Var litt vanskelig forståelig. (I likhet med en bit av min post over, som PC påmerket. :mrgreen:)

Skal prøve litt bedre denne gangen.

 

Grunne jeg sa transpang er fordi det kan gi en utrolig bra effekt sammen med litt matte farger. Med matte farger er ikke sjangsene så store for at det skal se så veldig glorete ut. Med en transparang effekt på forgunnen så ser det stilig ut uten for mye arbeid å kunnskap om webdesign. Det blir lettere å skape balanse siden forgrunnen ikke vil ha en stor vekt i bilde. God design handler om balanse og harmoni så ulike elementer som har forskjellig vekt (feks:mørke/lyse/sterke farger) passer ikke sammen i en og samme setting. derfor er matte farger gjerne et bra utganspunkt når man skal lage en bra design for første gang.

Håper det var litt klarere. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...