Gå til innhold

[løst]Snus kjøler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi nerder har en tendens til å gjøre ting vanskelig for å ha noe å briefe med eller noe å bruke tiden sin på.

 

Tenkt over noen av disse litt simplere metodene for å få dette til?

Nå går det jo fint vis du legger snusboksen utenfor vinduet, (sett noen spikre i vinduskarmen så boksen holder seg på plass), om sommeren kan du legge den i kjøleskapet.

Lenke til kommentar

Til alle som spør hva som er vitsen: Hva er vitse med å casemodde? Hva er vitsen med å kle seg forskjellig? Alle kan jo være helt likens! Poenge er å skille seg ut med noe man kan brife med.

 

Poenge med tråden var at siden det er så mange som snuser er det rart at ingen har tenkt på det før.

 

 

Yngvejos: Selv legger jeg snusen i vinduskarmen, men det hadde jo vært tøft med en snuskjøler :yes:

Lenke til kommentar

Hva med et peltier-element montert fast i en boks med "dør" slik at varme-siden peker ut av boksen og kald-siden peker inn. ;)

 

Kan f.eks bruke noen plater av jern eller aluminium som er limt sammen med sånn der greie de brukte på 3M-maskinen. :D

 

Fett med vindu i "døren" da. :dribble:

 

Snuser ikke selv så jeg finner ikke på noen måter å bruke det på :thumbs:

Lenke til kommentar
Poenge med tråden var at siden det er så mange som snuser er det rart at ingen har tenkt på det før.

 

 

Goddag ja :p Jeg har tenkt på det før!

 

Etter min første måned i militæret med varm og jævlig snus, tok desperasjonen etter kald og fersk snus overhånd. Utstyrt med et rør, noen endestykker, isolasjon, peltierelement, vifte, kjøleribbe, litt fantasi og selvfølgelig min trofaste Dremel satte jeg igang å bygge vidunderet. Røret har plass til en hel stokk (10 bokser) med den fineste snus og er temperatur regulerbar med rheostat som holder snusen mellom 2 og 10 grader Celsius.

Det er fremdeles en ganske shabby løsning jeg har valgt sånn designmessig, men den funker.

 

Neste prosjekt blir å bygge inn en snuskjøler i Pc'en. Har tenkt på å kanskje tømme en gammel cdrom for alt untatt motoren som driver åpning og lukking av "døra" og lage en slags holder for snusboksen i cd-trayet, gå amok med Dremelen og se hva det blir til...

 

Hvis noen andre har kommet på noen gode løsninger eller bygd sine egne snuskjølere hadde det vært fint hvis dere viste deres løsninger :p

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...